Cayenne schreef:Nog een vraag: wat zijn de gevolgen van een langdurige neussprayverslaving? Levert het schade op aan je neus?
Reuk/smaakvermindering sowieso, wat ik verschrikkelijk vind want ik ben gek op koken. Verder heb ik het nog niet opgezocht.
Ballard_L schreef:TS, je gaf aan dat je neus nu dicht zit, ondanks dat je neusspray in één neusgat spuit. Kan je dan nu niet proberen te stoppen of te minderen? Als neusspray namelijk nu toch geen effect heeft?
Ja, dat probeer ik nu dus ook, alleen soms werkt de spray nu wel weer even. en daar ga je voor. Even dat gevoel van goed kunnen ademen. Ben nu al twee weken aan het aankloten en heb al die tijd een vrijwel dichte neus.. Heel vermoeiend!
Anoniem schreef:Hier ook, ik was verslaafd tot begin dit jaar. Ik kreeg zoveel last van mijn neus dat ik naar de HA ben geweest. Uitslag, neus is een grote ontsteking. De slijmvliezen waren helemaal dik en opgezet. Ik kreeg een ontstekingsremmende spray mee en mocht de andere absoluut níet meer gebruiken, deze was te agressief en werkte dus verslavend. Het heeft even geduurd tot slapeloze nachten aan toe maar het is nu wel veel beter gelukkig.
Fijn dat het nu beter gaat! Stap is gezet, ik ga naar de huisarts. Alleen kan ik dit bijna niet..
Belde alleen net de huisarts, kreeg ik een voicemail dat ze lunchpauze hebben 
Collie2008 schreef:Ik ben m'n neusspray vergeten mee te nemen naar het werk vandaag

Ik zit zo in tweestrijd, heb nog 4 gesprekken van een uur vanmiddag

Lastig he! Vooral al je met andere mensen moet praten. In mijn werk doe ik niet anders dus heb ik ook liever een vrije neus.
Judith_VB schreef:Door verminderde weerstand, allergieën en astmatische aandoeningen ben ik ruim 10 jaar verslaafd geweest aan otrivin. Het enige wat verlichting gaf. Afkicken ging niet vanwege een chronisch verstopte neus en benauwdheid. Ik heb toen gekozen voor een operatie. Uit elke neusholte is er een slijmvlies geknipt waardoor er ruimte ontstond. Als ik verkouden ben zit mijn neus niet verstopt, wat een opluchting.
Nooit meer otrivin gebruikt, ook niet toen de dokter het voorschreef. Dan liever stomen.
Door de operatie was ik dus niet meer chronisch verstopt waardoor ik het minder benauwd had waardoor mijn gezondheid stukken beter werd.
Pfoeh, heftig! Deed dat niet vreselijk pijn?
JoycexEnya schreef:Ik snap echt niet dat dat verslavend werkt.
Ik heb nog nooit neusspray gebruikt, vind vreselijk. Sterkte iedereen die wil afkicken.
Begrijp nog steeds niet dat mensen daar verslaafd van raken, kan me dat gewoon niet voorstellen, omdat ik het vervelend vind.
Is dat niet altijd zo met verslavingen?
Nou, ik heb vannacht weer vals gespeeld door ook het andere neusgat te sprayen. Niet dat het ook maar iets hielp, dus ik vermoed dat mijn neus aan de binnenkant gewoon helemaal kapot is. Vriend de hele nacht wakker gehouden met mijn gesnuif en gesnurk en zelf ook geen oog dicht gedaan. Vannacht slaap ik op de bank
Snel afspraak maken bij de huisarts want dit kan niet langer..