Hoofdhuid jeukt verschrikkelijk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Franciee

Re: Hoofdhuid jeukt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 14:32

Ik gebruik andrelon olie&care

Van baby shampoo (zwitsal) krijg ik verschrikkelijk droog haar en de geur is bij mij niet lekker.

Die teershampoo wordt hem dus niet zie ik al, ik heb niet zo'n zin in haar uitval (mijn haar is heilig) Head and Shoulders ga ik dan maar als eerste gebruiken, dat lijkt me nog het simpelst.

Maar ga vooral door met tips geven want ik zie dat er nog zat andere mensen last van hebben!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:32

SusanH schreef:
Idd head & shoulders tegen jeukende hoofdhuid :j heb ook jarenlang gezocht en van alles geprobeerd. Deze shampoo werkt bij mij het beste.

Ik had de hoop al opgegeven met een relatief makkelijk verkrijgbare shampoo, want met de andere varianten van H&S kreeg ik ook nog heel makkelijk jeuk, en vaak ging dat de eerste paar keer gebruiken goed en daarna weer jeuk.

Met deze houd ik het inmiddels al een paar jaar uit en mn haren voelen ook erg fris als ik deze gebruikt heb. Voor mij voorlopig dus een blijvertje (en vaak 1 + 1 gratis bij kruidvat en dus ook vriendelijk voor de portemonnee :)).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:46

Ik denk dat je het best naar een dermatoloog kan gaan. Als je weet wat het is, kun je veel gerichter op zoek gaan naar een oplossing.

Mijn shampoo (Clobex) kost soms €50 en soms €100 (waar dat verschil in zit weet ik ook niet)
wordt niet vergoed en je kan er 3x je haar mee wassen. Over duur gesproken. :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:48

antje_vip schreef:
Ik denk dat je het best naar een dermatoloog kan gaan. Als je weet wat het is, kun je veel gerichter op zoek gaan naar een oplossing.

Mijn shampoo (Clobex) kost soms €50 en soms €100 (waar dat verschil in zit weet ik ook niet)
wordt niet vergoed en je kan er 3x je haar mee wassen. Over duur gesproken. :Y)

Dermatoloog is de slechtste stap die ik ooit heb gemaakt.. had verschillende klachten vanaf mijn 12e wat volgens een dermatoloog geen allergieën konden zijn. Inmiddels ben ik op mijn 19e via via bij een allergoloog terecht gekomen, en ik heb een waslijst aan allergieën, zodra ik die producten ver weg houd. Is er niks aan de hand..

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:56

Franciee schreef:
Ik gebruik andrelon olie&care

Van baby shampoo (zwitsal) krijg ik verschrikkelijk droog haar en de geur is bij mij niet lekker.

Die teershampoo wordt hem dus niet zie ik al, ik heb niet zo'n zin in haar uitval (mijn haar is heilig) Head and Shoulders ga ik dan maar als eerste gebruiken, dat lijkt me nog het simpelst.

Maar ga vooral door met tips geven want ik zie dat er nog zat andere mensen last van hebben!

Head and shoulders is echt regelrechte troep. Het geeft verlichting, maar je hoofdhuid raakt er verslaafd aan. Waarneer je ermee stopt wordt de jeuk erger en ontstaan er ook schilfers.

Bij mij is het ook begonnen als ts, jeuk bij vettig haar. Na gebruik van head and shoulders lag mijn hoofdhuid tot bloedends toe open en heb in de loop der jaren eczeem ontwikkeld.
De jeuk wordt erger als ik snoep, met name als de e100 (die het snoepje geel maakt) erin zit, wijn of cola drink. Wassen met normale heerlijke shampoos lukt bij mij niet meer.
Ik was het nu met Pure. Alleen via internet verkrijgbaar en het ruikt nergens naar. Maarja dan spuit vaak een luchtje in mijn puntjes zodat het toch een lief geurtje heeft.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:38

Als je dan niet te duur uit wil zijn kan je kijken naar de Yes to lijn. Daar had ik al een stuk minder jeuk mee en dat is een stuk aardiger voor je hoofdhuid en haar.

Ik ga nu zelf een tweede poging doen met Chagrin Valley zeepjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:24

herkenbaar, ik heb ook moeite met shampoos.
Had nu de garnier blend huppeldepup voor vet haar genomen(omdat het ook snel vet wordt..)maar wederom jeuk.
Andrelon zuiver ook jeuk.
Misschien ga ik De Tuinen shampoo proberen....

Of Kneipp. iemand daar ervaring mee?
Verf ook mn haar...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:25

Kneipp bevat ook veel zooi.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 23:07

Oke dan dus geen Head&Shoulders :P Iemand nog problemen met Yes to hahaha

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje 'verslaafd' ben aan hoe andrelon mijn haar laat voelen... Dat wordt misschien nog wel mijn grooste drempel

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:23

Ja ik.... Waarom ze potverdrie de tomaten shampoo eruit hebben gehaald. _-:(

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:24

Yes to carrots tevreden over. Zijn flink grote flessen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:24

Probeer dan syoss. Maar ga evt ook langs bij een allergoloog. Als je een allergie voor bijv. Parfum of conserveermiddelen hebt hoeft het niet weg te gaan. Dat is het verradelijke van een allergie.
Dus dan zou je ook al je body producten aan moeten passen. Zowel douche als makeup en lotions en dergelijke.
Dat was mijn "geluk". Gebruik nu alleen syoss en bodyshop( ben te lui om in de supermarkt/drogist te kijken wat ik wel mag als ik bij de bodyshop kan pakken wat ik wil)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:27

Dat probleem ken ik, vooral die kleine lettertjes lezen. Bij ah kan ik wel Le petit marseillais meenemen (gelukkig)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:32

Cemlys schreef:
Dat probleem ken ik, vooral die kleine lettertjes lezen. Bij ah kan ik wel Le petit marseillais meenemen (gelukkig)

Doelde je op mij? :) ik ga dat echt niet uitzoeken en het veranderd ook regelmatig kwam ik achter. Dan maar meer bij bodyshop bestellen en de xl flessen bewaren. Doe je overal nog eens langer mee.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:40

Ik had het ook met de shampoo van Andrelon en syoss ook. Na een ander merk geprobeerd te hebben kwamen de klachten al snel terug. H&S hielp niet, zelfs dat denorex hielp niet, het enige wat bij mij hielp was Selsun. Je kunt het kopen bij de apotheek en kost ongeveer 9 euro voor een fles.
Ik was nu eerst mijn haar met een random merk shampoo en was het dan meteen erna opnieuw maar dan met de Selsun. Even in laten trekken en dan met en ienimienie beetje cremespoeling uitspoelen.
De eerste keer moet je het een paar dagen achter elkaar doen en ik merk nu dat als ik het 1x in de 2maanden doe dat het zat is.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:45

Franciee schreef:
Oke dan dus geen Head&Shoulders :P Iemand nog problemen met Yes to hahaha

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje 'verslaafd' ben aan hoe andrelon mijn haar laat voelen... Dat wordt misschien nog wel mijn grooste drempel

Dat had ik ook, maar met de neutral cremespoeling voelt mn haar ook heerlijk zacht aan!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:53

yvje86 schreef:
Ik had het ook met de shampoo van Andrelon en syoss ook. Na een ander merk geprobeerd te hebben kwamen de klachten al snel terug. H&S hielp niet, zelfs dat denorex hielp niet, het enige wat bij mij hielp was Selsun. Je kunt het kopen bij de apotheek en kost ongeveer 9 euro voor een fles.
Ik was nu eerst mijn haar met een random merk shampoo en was het dan meteen erna opnieuw maar dan met de Selsun. Even in laten trekken en dan met en ienimienie beetje cremespoeling uitspoelen.
De eerste keer moet je het een paar dagen achter elkaar doen en ik merk nu dat als ik het 1x in de 2maanden doe dat het zat is.

Maar dan moet je wel weten wat het triggert..

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:55

@ kiwiwitje Mogelijk hormonen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:01

Mogelijk. Maar ook mogelijk allergieen voor een bepaalde stof..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:30

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 00:36

Ik heb mn haar nu alleen gewassen met water, ben benieuwd hoe ik er morgen uitzie :+

Syoss krijg ik ook jeuk van helaas..

Ik heb niet het idee dat ik voor parfum of conserveermiddelen allergisch ben aangezien ik echt alleen op mijn hoofd jeuk heb en dus niet op mijn gezicht waar ik ook BB creme mascara etc op gebruik. Ook ben bodywash en zonnebrand heb ik er geen last van...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:45

Ik las iemand die zei jeuk van care en repair. Die heb ik ook! En vreselijke jeuk. Ik heb nu een goedkope shampoo voor gekleurd haar en nu valt het mee maar het is niet helemaal verdwenen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:49

Franciee schreef:
Ik heb mn haar nu alleen gewassen met water, ben benieuwd hoe ik er morgen uitzie :+

Ik heb niet het idee dat ik voor parfum of conserveermiddelen allergisch ben aangezien ik echt alleen op mijn hoofd jeuk heb en dus niet op mijn gezicht waar ik ook BB creme mascara etc op gebruik. Ook ben bodywash en zonnebrand heb ik er geen last van...

De plek waar het uit, hoeft niet de plek te zijn waar het spul opgesmeerd word. Dat heb ik ook niet.
Daar kun je alleen echt met een allergietest achterkomen. Of voor andere huidklachten naar een dermatoloog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 07:27

Franciee schreef:

Dacht ik dus ook. 15 jaar lang jeuk op mijn hoofd. Nergens anders. Daarna kreeg ik ook eczeem op mijn ooglid. Toen allergietest: tadaaaa! Allergisch.

Nu verlost. Maar zodra ik een verkeerd product gebruik begint de ellende weer.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 08:05

Misschien kun je met kleine proefverpakkingen wat proberen Ts het is ook rot om straks met allerlei flessen shampoo te zitten die nog steeds jeuk veroorzaken.

Ik heb er vreselijk last van als ik haarlak gebruik. Helaas heb ik zo'n waardeloos haar wat echt onmogelijk een hele dag netjes blijft zitten zoals de bedoeling was als ik er niet vanalles in doe. Dus voor bijzondere gelegenheden wil ik toch nog wel eens haarlak gebruiken. Uiteraard krijg ik dan weer jeuk maar dan was ik mijn haar goed en spoel het daarna uit met een litertje afgekoelde brandnetelthee. Dat werkt bij mij perfect

Overigens heb ik nu ook een andere shampoo dan ik eerst had, van andrelon en nu steeds jeuk, had al bedacht deze niet meer te kopen ;) maar apart dat er hier dus heel veel mensen last blijken te hebben van andrelon!