Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
ikkkke schreef:Als je besluit op zoek te gaan naar iemand die therapie met paarden geeft, zou ik persoonlijk op zoek gaan naar iemand met een basisopleiding tot psycholoog, psychiater, maatschappelijk werker,... en een bijkomende opleiding aan bv het BIAAT (Belgisch Instituut voor Animal Asisted Therapy, zijn ook mensen in NL die daar les volgen of gevolgd hebben), EAGALA, een hogeschool,... Ik vind het bij zo'n therapie belangrijk dat je bij iemand terecht komt die zowel geschoold is mbt menselijke psychologie als mbt de psychologie van paarden. Helaas is het vinden van een goed geschoold iemand niet altijd even gemakkelijk, maar wie zoekt die vindt!
knorrie91 schreef:Wat betreft de fouten die er gemaakt zijn. Daar hoeft geen discussie over te zijn. Mijn eerste hoofdbehandelaar is inmiddels ontslagen, en de fouten die daarna zijn gemaakt heb ik tot in den treure met mijn toenmalige behandelaar doorgesproken en daarin hebben we allebei onze aandeel toegegeven. Het is alleen niet op een fraaie manier afgesloten, omdat mijn behandelaar op een gegeven moment 'vergat' om contact met me op te nemen waardoor de angst bij mij zo de boventoon is gaan voeren dat het enige gesprek dat ik nog gehad heb een afscheidsgesprek was. Ik ben daar niet boos over, vergeten is menselijk. Maar het is voor mij wel pijnlijk en schadelijk geweest.
Er zijn (daarvoor) verkeerde inschattingen gedaan, en hoewel niemand daar wat aan kan doen, het geen kwestie van wel- of niet verwijten is, is het een feit dat het me heeft geschaad en dat die negatieve consequenties me ontzettend bang maken voor nieuwe behandeling.
Citaat:Maar de dingen die er gebeurd zijn hebben me - juist vanwege mijn problematiek - tot in het diepste van mijn ziel gekwetst. En mijn mentale gezondheid is op dit moment zo ontzettend breekbaar. Dat ik het risico niet meer durf te nemen. Nog een mislukte behandeling ga ik niet aankunnen, mijn draagkracht is zo ontzettend aangetast. En ik wil niet onder een trein of aan de bodem van een flat eindigen omdat ze oopsiedezie mijn draagkracht ietsje teveel (of juist te weinig) belast hebben of een verkeerde inschatting hebben gedaan.
Citaat:Wat ik wil met mijn leven? Ik weet het niet. Het leven van een gezonde knorrie kan ik niet voor me zienl. Als ik het probeer te visualiseren wordt het zwart. Ik heb een aantal conflicterende problemen en als ik het ene probeer aan te pakken wordt het andere erger. Ik weet niet meer wat ik aan wil pakken, wat de moeite waard is, waar ik moet beginnen, en hoe het zou zijn om zonder stoornissen (die stuk voor stuk te genezen vallen) te leven.
Citaat:EMDR ga ik ook zeker overwegen. Al is het maar om bv. mijn opname te verwerken, aangezien ik dat echt als een verschrikkelijke tijd heb ervaren en mijn lichaam compleet in de weerstand gaat bij iedere prikkel die me er aan doet herinneren.