Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:42

LiiNd_Y schreef:
De huidverzorgingsproducten van Blèzi hebben een heel hoog percentage aal natuurlijke werkstoffen. Verder zijn er verschillende krachtige peptiden die veroudering van je huid tegengaan. Blèzi huidverzorgingsproducten onderscheidt zich daardoor van traditionele cosmetica.

Wat een kul verkooppraatje zeg :+ Als biochemie student moet ik hier echt heel erg hard om lachen _O- Niet alles geloven wat een fabrikant je probeert wijs te maken :) Peptiden neem je op via je voedsel, niet via je huid.

Lindor92

Re: Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:52

Dan mag jij je wat meer verdiepen in peptiden in huidverzorgingsproducten. Er zijn meerdere wetenschappelijke bewijzen dat peptiden je huid herstellen en in balans houden.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:55

Ik gebruik eigenlijk alleen maar arganolie. Zowel voor op mijn gezicht als in mijn haarpunten. Superfijn spul.

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:59

Ik heb de allerbeste gezichtsscrub ontdekt. Na een lekkere warme douche, neem je een (wat oudere) handdoek en haal die flink over je gezicht. Zo simpel en geen velletjes meer :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:15

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:14

tinkermiep schreef:
Ik heb de allerbeste gezichtsscrub ontdekt. Na een lekkere warme douche, neem je een (wat oudere) handdoek en haal die flink over je gezicht. Zo simpel en geen velletjes meer :)

En ik die oude handdoeken maar weg gooien :Y)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:24

Interessant topic :D Ik gebruik ook alleen maar natuurlijke producten. Ik was me met marseillezeep en voor mijn gezicht gebruik ik daarnaast ook een tea tree cleansing gel. Verder gebruik ik ook verschillende oliën, waarvan jojoba olie, abrikozenpitolie en amandelolie favoriet zijn. Sinds ik natuurlijke producten gebruik merk ik echt dat mijn huid er een stuk beter uitziet. Van 'normale' producten werd mijn huid erg droog en rood. Daar heb ik nu totaal geen last meer van.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 16:56

Bedankt voor al jullie bijdragen. :) De laatste flacon reingigingsgel is aangebroken dus we gaan shoppen. Nu even ineminemutten welk product uit dit topic als eerste in aanmerking komt. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:24

Maris schreef:
De zeep van passion- savon is waarschijnlijk te vergelijken met de zepen van chagrin ? en die zijn ook in nederland te koop bij b.v. louland.nl. De keuze is alleen te groot ...... ;)

make-up kan je super goed verwijderen met een beetje kokosolie op een watje trouwens.
edit: ooh oeps, is al een paar keer verteld hier in het topic :o

Omdat ik nog een grote pot met kokosolie heb staan, probeer ik nu eerst de tip van Maris uit. Ik heb bij Louland de Chagrin Valley Gezichtszeep Grapeseed Tomato zeep besteld (en shampoo en voor lichaam echt belachelijk veel keuze inderdaad :roll: :') ). Deze wil ik dan gebruiken icm de kokosolie. Bevalt het niet en die pot olie is onderhand op, dan zoek ik een ander genoemd product uit dit topic uit. :)

Ik houd jullie op de hoogte!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:33

Kokosolie kan je huid wel wat verstoppen. Dus als je gevoelig bent voor puistjes, dan is misschien jojoba olie beter geschikt om je huid mee schoon te maken !

Magda_90, hoe bevalt de gezichtszeep ?
Laatst bijgewerkt door Maris op 30-12-15 16:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:37

wwillemijn schreef:
Ik gebruik cocosvet als dag- en nachtcreme en bodylotion. Ik probeer zoveel mogelijk te gebruiken voor mijn lijf dat ook eetbaar is. Alleen mis ik inderdaad nog wel iets om mijn gezicht mee te reinigen. Dus ik volg even :-D

Ik heb een reinigingsgel van Hemp van de Tuinen, super fijn spul. Doe je heel lang mee en is op natuurlijke basis.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:08

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 17:48

Maris schreef:
Kokosolie kan je huid wel wat verstoppen. Dus als je gevoelig bent voor puistjes, dan is misschien jojoba olie beter geschikt om je huid mee schoon te maken !

Magda_90, hoe bevalt de gezichtszeep ?

Heel goed, zacht, mild en reinigt goed. :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:03

Interessant topic om te lezen :j

Ik ben eigenlijk heel fout bezig :o
Ga altijd slapen met mn make-up op (mascara en oogschaduw dan, meer gebruik ik niet voor de dagelijkse mooimakerij), reinig mn gezicht nauwelijks, en als ik al eens scrub dan is het zo'n simpel tubbetje van de kruidvat.

Ik ben gevoelig voor puistjes en heb snel rode vlekken/rode huid. Misschien toch maar eens kijken voor goede producten :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:45

Iemand nog goede tips ondertussen ?
Ik ben vooral benieuwd naar die gezichtszeep ! Ik heb al andere zeep geprobeerd, maar daarvan werd mijn huid niet blij.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 17:49

Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee (gezichtszeep van Louland). Heel mild en zacht en reinigt goed de make-up.
Sinds kort heb ik dagcrème van de Bodyshop, diegene zonder parfum etc. Even afwachten nog.

Qua tonic ben ik bijna door mijn voorraad heen en daar moet ik nog kijken welke nieuwe variant dat wordt. Dito met peeling, want de honing met suiker vind ik toch te grof.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:43

Ik maakte mijn gezicht altijd al schoon met kokosolie icm. een microvezeldoekje en tegenwoordig zo'n gezichtsreinigingsborstel. Heb daar nu honing aan toegevoegd omdat ik nog niet heel tevreden was. Dit lijkt goed te werken, heb een onrustige huid en hier lijkt het wat rustiger van te worden. :)

Ongeveer 1 keer in de week gebruik ik een groene klei masker van de Tuinen.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:55

Ik gebruik zelf een combinatie van hauska (duur maar echt geweldig), weleda en lush. Lush vooral de shampoobars en scrubblokken en de tonic. Weleda voor de reiniger en hauska voor dagcreme en make-up.

Ik heb zelf een extreem gevoelige droge huid en extreem snel ontstekingen (zowel huid als ogen), deze merken gaan wel goed. Ik moet alleen oppassen met lush, niet alle producten pakken even goed uit. Sommige zijn te grof of hard. Maar met goede info uit de winkel en reviews heb ik nu de goede producten te pakken.

Maar als je het geld hebt zou ik 100% voor hauska gaan!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:57

Zo'n borstel schijnt alleen goed te zijn bij een vette huid, anders werkt hij te heftig.
Ik heb ondertussen veel gelezen op de site van Jetske Ultee. Daar staat mega veel info op, maar het gaat niet over natuurlijke gezichtsverzorging.
Dus zij raadt b.v. decubal aan als milk OF tonic ( dus niet beide, ligt aan je gezichtshuid welke je moet kiezen ). Dit is wel een product zonder alcohol of allerlei geurstoffen. Dus min mogelijk irriterend voor de huid.

Jette, Lush is echt niet 100% natuurlijk, vaak verre van ... Ook weleda en hauschka niet helaas, alhoewel ze wel wat "meer natuurlijk" zijn als veel andere producten.

Magda_90 ik begrijp dus dat je naast de zeep toch ook nog tonic gebruikt ? Waarom dan ?

Nog over natuurlijke producten : http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/bea ... shuid.html
Laatst bijgewerkt door Maris op 29-01-16 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:58

Ik gebruik producten van Pai skincare, ik bestel altijd op hun site zelf. Het is allemaal natuurlijk/plantaardig en voor gevoelige huidjes dus heel mild en zonder rommel zoals alcohol. Het is wel wat duurder, maar ze hebben vaak acties. Vooral hun gezichtsreiniger vind ik fijn en die gaat ook erg lang mee.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:59

Van het woord 'zeep' zal ik helemaal niet vrolijk worden. Dit zou ik absoluut niet op mijn gezicht gebruiken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 21:03

Maris, om het op te maken, anders vind ik het zonde. :o en voor de keren dat ik extra foundation gebruik, gewoon om zeker te zijn dat alles weg is, maar eigenlijk ben ik het niet meer nodig met deze zeep. :)

Waarom zo raar over zeep?
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 29-01-16 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:04

LiiNd_Y schreef:
Van het woord 'zeep' zal ik helemaal niet vrolijk worden. Dit zou ik absoluut niet op mijn gezicht gebruiken.

Maar dit gaat niet over de zeep die je in de winkel kan kopen he ?! Gaat over zeep gemaakt van olieën zoals amandelolie, olijfolie, kokosolie etc. En dan zonder toegevoegde troep. Vaak zijn deze zepen juist super zacht voor je huid.

Magda_90, dus je gaat als de tonic op is verder met alleen de zeep ? Omdat je schreef dat je nog een vervanger zoekt, daarom twijfelde ik.

scrubzeep misschien een goed alternatief voor een peeling ? B.v. verveine nr 2 van soap7 ?! Zie http://www.soap7.com/shop/no-2-fabulous-verveine/ ruikt echt heerlijk, ik weet alleen niet of je hem ook kan gebruiken voor je gezicht. Haar haarzeep is ook goed :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 21:08

Zie mijn Edit Maris, ik zag de kromme uitleg al staan namelijk. :)
Ik ga Googlen, dank!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:10

Misschien dan ipv een tonic, een soort toner gebruiken zoals ook in dat artikel staat ? Rozenwater b.v.