Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 21:50

Die supplement ga ik morgen eens voor horen hoe en wat.

Een tray haal ik bijna nooit in huis. Dan verlies ik de controle. Ik ga er nu gewoon elke dag halen. Alleen op zaterdag niet, dan haal ik er 15 en daar moet ik dan mee toekomen tot maandag. Soms zijn ze op op zondagavond, soms heb ik er op maandag nog een paar/aantal over. Ik vertrek ook niet zonder een blikje in mijn handtas te stoppen, ga ik langer weg dan neem ik er 2 of zelfs 3 mee.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:54

_maaike_D schreef:

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit door redbull of iets dergelijks komt.

TS; Super goed van je !

Een vriendin van mij had ook dit probleem maar die is er nu wel vanaf! Gaat jou ook lukken ! :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:55

zaterdag overdag een lange wandeltocht maken.. er staan er zat op de wandelkalender ;)..

op die manier ben je uren zoet zonder dat je aan die blikjes denkt.

als je dan thuiskomt ben je zo kapot dat je waarschijnlijk halverwege je blikje al op de bank in slaap valt..

de ontwenningsverschijnselen kun je het beste zien als een suiker en caffeine monstertje dat in jezelf leeft.

iedere keer als je het voert, dan houd je het in leven..

als je het niet voert, gaat het verhongeren.. En dat zul je weten!, het gaat rammelen aan zijn kettingen om eten te krijgen.. Iedere keer als je het voert, houdt je hem eigenlijk weer een beetje langer in leven..

het is deels een 'mentaal' spel, tussen jouw en dat monstertje.. Leer te lachen om zijn doodstrijd.. om z'n stampij.. want hoe harder hij rammelt, hoe meer honger hij dus heeft en hoe verder hij aan het verhongeren is.. Het is zijn doodsstrijd, en wat zul je blij zijn als hij zijn laatste adem uitblaast.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:55

poetser schreef:
Ik vertrek ook niet zonder een blikje in mijn handtas te stoppen, ga ik langer weg dan neem ik er 2 of zelfs 3 mee.

Kijk, en dat is dus puur psychish. Ga eens weg zonder die blikjes in je tas. Zul je zien dat je gewoon overleeft :D.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:01

Is het geen idee hier professionele begeleiding bij te krijgen? Aan je stoppogingen en ernst van je afkickverschijnselen te zien, lijkt me cognitieve gedragstherapie (of zoiets) helemaal niet verkeerd. Kan je huisarts je niet doorverwijzen naar een verslavingsdeskundige?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:03

Kun je geen foto van je zoon op elk blikje plakken?

Psycholoog erbij lijkt mij ook geen overbodige luxe, omdat je al zoveel jaren hiermee loopt en het psychische aspect ook enorm aanwezig is.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:10

_maaike_D schreef:
WendyLotte schreef:
Wat denk je dat zoveel redbull doet met je hart..... ?!
Zou er maar niet te makkelijk over denken.

http://www.youtube.com/v/42cQQX0OA4k

Succes poetser! :j

Check even je bronnen voor je mensen de stuipen op het lijf jaagt (no pun intended).

https://en.wikipedia.org/wiki/Flail_chest

Kan me voor stellen dat 24 blikjes red bull een behoorlijke 'punch' hebben, maar niet hard genoeg om de helft van je ribben te breken.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 22:21

vuurneon schreef:
Kun je geen foto van je zoon op elk blikje plakken?

Psycholoog erbij lijkt mij ook geen overbodige luxe, omdat je al zoveel jaren hiermee loopt en het psychische aspect ook enorm aanwezig is.

Therapie volg ik al voor iets anders, kan wel proberen inderdaad of hij dit punt erbij wilt nemen.
Foto van mijn zoontje op een blikje plakken heeft geen nut denk ik. Ik drink het waar hij bij is, hij weet niet beter dan dat ik het drink. Het is wel mede voor hem dat ik wil stoppen. Hij heeft het recht op een sterke en gezonde moeder. Foutjes maken mag als moeder, mijn eigen kapot maken met een drankje absoluut niet meer. Hij is mijn alles en voor hem en dankzij hem zal ik hier door geraken.

Nu alleen hopen dat mijn lichaam geen blijvende schade heeft opgelopen, dat zal de tijd moeten uitwijzen.

elenaMM77 schreef:
zaterdag overdag een lange wandeltocht maken.. er staan er zat op de wandelkalender ;)..

op die manier ben je uren zoet zonder dat je aan die blikjes denkt.

als je dan thuiskomt ben je zo kapot dat je waarschijnlijk halverwege je blikje al op de bank in slaap valt..

de ontwenningsverschijnselen kun je het beste zien als een suiker en caffeine monstertje dat in jezelf leeft.

iedere keer als je het voert, dan houd je het in leven..

als je het niet voert, gaat het verhongeren.. En dat zul je weten!, het gaat rammelen aan zijn kettingen om eten te krijgen.. Iedere keer als je het voert, houdt je hem eigenlijk weer een beetje langer in leven..

het is deels een 'mentaal' spel, tussen jouw en dat monstertje.. Leer te lachen om zijn doodstrijd.. om z'n stampij.. want hoe harder hij rammelt, hoe meer honger hij dus heeft en hoe verder hij aan het verhongeren is.. Het is zijn doodsstrijd, en wat zul je blij zijn als hij zijn laatste adem uitblaast.

Mooi gezegd over dat monstertje. Dat ga ik meenemen voor de momenten dat ik het lastig krijg.
Zo'n wandeling zou inderdaad wel goed zijn, maar dan moet het wel goed weer zijn aangezien ik met mijn zoontje van 4 zit.

Yv_ schreef:
Kijk, en dat is dus puur psychish. Ga eens weg zonder die blikjes in je tas. Zul je zien dat je gewoon overleeft :D.

Al geprobeerd, maar dan lonken de winkels. Dus daar ga ik nog aan werken en op oefenen.

Dankzij jullie steun kijk ik er al veel minder tegenop, bedankt allemaal echt waar.
Als ik deze verslaving achter heb kunnen laten stop ik met mijn andere nog ongezondere verslaving, de sigaret. 1 ding tegelijk, maar ook die verslaving gaat er aan geloven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:36

Afkicken is inderdaad vreselijk moeilijk maar niet onmogelijk! :)

Alleen zou ik in dit geval toch cold turkey stoppen, gewoon van de ene dag op de andere niets meer.

Vanaf dan is het een kwestie van mentale instelling: lach je afkickverschijnselen toe, zoals eerder gezegd inderdaad dat monstertje dat uithongert, en uiteindelijk sterft.

Daarna voel jij je zoals ieder ander mens en zal je zelfs niet meer aan red bull denken.

Een goede tip: haal het boek stoppen met roken van allan carr in huis. Doen! Dat zal je helpen met de red bull.

Voor je tweede verslaving (roken), raad ik zonder meer zijn workshop aan, binnen enkele uren ben je er vanaf :)

succes in elk geval +:)+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-10-15 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:37

Eet je verder wel goed? Want als je niet goed eet en je krijgt een hongerklop, dan is het grijpen naar redbull (snelle energie voor met name je hersenen) wel heel verleidelijk. Je bloedsuikerspiegel krijgt dan even een boost, maar even later ook weer een dip, waarop je dan weer een nieuw blikje 'nodig' hebt.

Om te kunnen stoppen lijkt het mij dus heel belangrijk dat je bloedsuikerspiegel zo stabiel mogelijk blijft. Dit doe je door goed en regelmatig te eten. Ook vetten en eiwitten.

Neem anders iets van drinkyoghurt mee als je weg gaat. Dan heb je iets als je een suikerdip krijgt en kom je minder in de verleiding om een winkel binnen te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:38

lindyh: een verslaving kan je eetlust wegnemen, een vicieuze cirkel dus

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 22:48

@ Lindyh Eten doe ik de laatste tijd heel goed, ik kom alleen niet aan helaas.

@ Robin_S Je tips voor het stopen met roken heb ik genoteerd en dat ga ik morgen eens opzoeken. Cold Turkey stoppen gaat het niet worden met de redbull. Ik ben vandaag hard geschrokken van de impact en ik moet in staat blijven om voor mijn zoontje te zorgen en er voor te waken dat hij hier geen hinder van ondervind.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:14

Wow, knap TS dat je er aan gaat geloven! Ik drink zelf heeeel graag af en toe een blikje energy. Golden Power en Blue Bastard zijn mijn favo's :+ ik zou er iedere dag wel 1 of 2 lusten, maar daar wil ik niet aan. En dit topic bevestigt dat je het niet zo ver moet laten komen.

Kan me best voorstellen dat je er zo verslaafd aan kan raken, zeker als je al zo jong zo veel dronk!

Succes TS :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:26

Ik denk dat je vooral verslaafd bent aan de hoeveelheid suikers en niet zozeer de hoeveelheid cafeïne. Je lichaam is gewend een flinke dosis suiker in te nemen en gaat hierop anticiperen -> insuline aanmaken. Geen suiker = teveel insuline = ziek voelen (althans, dat is mijn redenering). Eigenlijk dus een reden om dit zeker niet cold turkey te doen. Het is niet alleen mentaal een verslaving :) Geloof het of niet, maar ik drink nooit energydrink en ik leef nog :D

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 05:20

Bambolina schreef:
WendyLotte schreef:
Wat denk je dat zoveel redbull doet met je hart..... ?!
Zou er maar niet te makkelijk over denken.

Check even je bronnen voor je mensen de stuipen op het lijf jaagt (no pun intended).

https://en.wikipedia.org/wiki/Flail_chest

Kan me voor stellen dat 24 blikjes red bull een behoorlijke 'punch' hebben, maar niet hard genoeg om de helft van je ribben te breken.

Nounou niet zo snibby.
Het is een vrij bekend fimpje, dus weten genoeg mensen dat het een hoax is.
Een beetje schrikeffect kan een mens goed doen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 06:02

Succes TS! Ik weet hoe lastig het is om af te kicken van een verslaving, maar het wordt echt makkelijker als je doorzet!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 07:35

De eerste stap is gezet. Mijn goeiemorgen blikje is vervangen door koffie. Het smaakt mij totaal niet, maar het is een klein stapje in de goede richting.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:39

Heel veel respect voor je instelling +:)+ Goed dat de eerste stap gezet is, ga zo door!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:42

Robin_S schreef:
Afkicken is inderdaad vreselijk moeilijk maar niet onmogelijk! :)

Alleen zou ik in dit geval toch cold turkey stoppen, gewoon van de ene dag op de andere niets meer.

Vanaf dan is het een kwestie van mentale instelling: lach je afkickverschijnselen toe, zoals eerder gezegd inderdaad dat monstertje dat uithongert, en uiteindelijk sterft.

Daarna voel jij je zoals ieder ander mens en zal je zelfs niet meer aan red bull denken.

Een goede tip: haal het boek stoppen met roken van allan carr in huis. Doen! Dat zal je helpen met de red bull.

Voor je tweede verslaving (roken), raad ik zonder meer zijn workshop aan, binnen enkele uren ben je er vanaf :)

succes in elk geval +:)+

Vind ik een super tip. De boeken en/of cursus (ik raad aan om eerst het boek te lezen en dan nog eventueel de cursus te doen) van Alan Carr echt geweldig. Het laat je begrijpen WAAROM je verslaafd bent, hoe het werkt en hoe je het heel makkelijk kan ombuigen. :) Het slaat in de boeken op roken maar is eigenlijk toepasbaar op elke verslaving.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:53

Jemig wat schrik ik hiervan zeg. Ik wist helemaal niet dat het zo heftig kon zijn.
Verslaving is echt iets bizars. Je weet ten slotte hoe slecht het is! Hopelijk red je het. Ik zou zeker hulp erbij zoeken.
Eet ook veel groenten en fruit om er voor te zorgen dat je lichaam genoeg vezels en mineralen/vitamine binnen krijgen waardoor je langzaamaan ook sterker en gezonder gaat worden. Maar je lichaam moet helemaal omturnen. En water drinken!!
Heel veel succes!

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:58

Je kan het poetser!
Ik meen mij te herinneren van je vorige poging dat je thuissituatie ook heel onstabiel was.
Nu niet meer toch?
(ik volg je niet hoor, zie hier en daar weleens een berichtje voorbij komen)
Als je al je schaapjes op het droge hebt zijn je slagingskansen veel beter!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 09:11

Bij de vorige pogingen was de situatie inderdaad onstabiel en stond ik stijf van de stress. Nu woon ik in een eigen appartementje, samen met mijn zoontje. Ik heb nu een vast inkomen, kan eindelijk weer gaan werken (alleen nog een baan vinden) en durf nu voorzichtig te zeggen dat mijn leven redelijk stabiel is nu.

Bedankt voor de berichtjes weer. Het eerste blikje is intussen wel weer open, maar heb mijn zoontje op school gekregen zonder die rommel en daar ben ik stiekem wel trots op. Is een goede motivatie om door te zetten.

Ik ga het alleen iets anders aanpakken als dat ik gisteren zei. Ipv gelijk weer naar de normale hoeveelheid blikjes te gaan en zo af te bouwen, ga ik kijken hoeveel ik er nodig heb om nog normaal te functioneren/mij goed te voelen en van daaruit beginnen met afbouwen. Zijn dat er toch weer veel, dan is dat maar zo, maar zijn dat er bijvoorbeeld maar 2 of 3 is dat des te beter. Tussendoor ga ik mij ook al aanwennen om wat anders te drinken. De koffie van vanmorgen ga ik er in houden, dat beviel uiteindelijk wel. Verder ga ik straks in de winkel thee en aanmaaklimonade halen en dit ook opbouwen doorheen heel de dag.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:17

Kuggur schreef:
Ehm, het is maar caffeine hoor. Men stelt zich hier aan alsof het om een heroine verslaving gaat....
Die aanstellerij is een groot deel van dit "probleem".

Waarom moet je nu zo'n antwoord geven? Prima als jij er zo over denkt maar waarom deze mening hier ventileren? Klik het topic dan gewoon weg.

Succes TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:28

Veel succes. Klinkt erg heftig zoveel redbull per dag.

Zou idee zijn om naast afkicken extra gezond te gaan eten tijdens afkick periode?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:32

Wat goed Poetser! Dat je het besluit hebt genomen af te kicken is al stap 1! *\o/*

Ik herken het wel een beetje, vroeger kwam ik zonder 3 blikjes energy mijn training (2.5 uur) niet door, tegenwoordig drink ik anderhalve liter water (zo raar, ineens water tijdens een training .. ) maar ik voel me wel al gezonder. Al staat dit natuurlijk in het niet met wat jij per dag drinkt, ik vind het super knap dat je besloten hebt te stoppen _/-\o_ Je kan het!