Zelfmoordpoging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:32

PFoe, wat heftig TS.
Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar het is jouw schuld absoluut niet! Dit is een machtsstrijd en je moet -hoe moeilijk ook- absoluut niet toegeven en naar hem toe gaan. Dan is het hek straks helemaal van de dam.
Hij heeft duidelijk psychische hulp nodig. Jij kunt hem daarbij niet helpen!

Goof

Re: Zelfmoordpoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:44

Allemachtig TS, wat een heftig verhaal.

Ik herken dat manipulatieve ook. Mijn ex deed dan weliswaar niet zo'n absurde zelfmoordpoging als die van jou, maar ik ben wel meer dan 2 jaar gestalkt.

Shadow had het heel goed verwoord; ga er niet op in. Gooi desnoods vanavond je telefoon nog in de sloot en koop een nieuwe, vooral met een nieuw nummer dus! Ga niet langs in het ziekenhuis, hij is er veilig, hij heeft jou daar niet bij nodig.
Heel veel sterkte.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 23:07

lieve bokkers bedankt voor jullie steun.. ik heb ruim drie kwartier gesproken met iemand van de zelfmoordlijn, moest erg huilen maar diegene heeft me goed getroost. wat een wonder dat mensen die je niet kent je zo goed kunnen helpen en willen helpen. diegene heeft mij geadviseerd mijn telefoon nu uit te doen en weg te leggen, morgen kan ik de telefoonprovider bellen en vragen om zijn nummer te laten blokkeren tot ik een nieuw nummer heb. ben nog niet door hem gecontacteerd maar ik denk dat hij nu niet instaat is dat te doen... ik werd net heel erg misselijk van het idee dat ie daar ligt zo, met alle gebroken botten, was bang dat ik moest overgeven dus heb even bij de wc gezeten maar relativeren helpt. de buurvrouw kwam net even langs omdat ze zag dat me moeder en ik nog wakker waren en ze wilde een boek terug brengen maar toen ze ons zag en het verhaal hoorde kwam ze even later terug met wat natuurlijke kalmeringstabletjes voor mij enmn moeder.
valdispert heet het en ze heeft het van de drogist en zegt dat het niet erg is als we daar nu voor het slapen gaan elk een van nemen. helpt om te kalmeren want ik heb barstende koppijn en moe maar kan nu absoluut nog niet slapen... bang om mn ogen dicht te doen en het voor me te zien ook al heb ik hem niet gezien.

iemand vroeg of ik het ziekenhuis heb ingelicht, toen ik hen belde om te vragen naar zijn situatie wilden ze eerst geen informatie prijsgeven omdat ik geen familie ben. toen vertelde ik dat ik zijn exvriendin ben en dat de politie mij heeft gecontacteerd omwille van hem, maar dat ik niet langs wilde komen omdat mijn ex mij stalkte (wist even niet hoe ik het anders moest uitleggen...). dat begrepen ze en toen hebben ze even kort verteld dat hij buiten levensgevaar is. de rest heb ik van zijn moeder gehoord.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:08

Heftig.
Ik vind je heel sterk TS!
Blijf dat.
Blijf dat alsjeblieft voor jezelf.
Blijf dat alsjeblieft voor hem.

Hij beseft ergens ook wel dat jullie nooit meer een relatie krijgen.
Hij beseft ook wel dat hij nooit gedwongen liefde wilt.

Maar nu.. Nu is hij ziek.
Hij heeft hulp nodig.
Niet van jou.
Jij bent nu de allerlaatste die hem kan helpen.

Misschien kun je wat gaan schrijven.
Hoe je dit ervaart. Misschien kun je dat ooit als hij los is van jou aan hem geven.
Om hem op dat moment te laten weten en te laten lezen wat dit met jou heeft gedaan maar ook dat jij je zorgen om hem maakte en je zo schuldig voelt. Zodat hij kan lezen dat ook als iemand niet in liefde een relatie wilt mensen nog wel om hem kunnen geven.

Hij klinkt heel relatie gestoord.
Heeft hij een slechte binding gehad?
Je hebt de juiste keuze gemaakt.
Met dit soort personen valt er nooit een liefdesrelatie te behouden zonder dat er 1 kapot gaat.

Blijf sterk!
Voor jou en voor hem in de toekomst.

Blokkeer je telefoon. Niet naar het ziekenhuis. Je kunt evt wel met zijn moeder spreken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:12

Voor de mensen die zeggen dat het een schreeuw om aandacht, of manipulatie is..

dat zijn de mensen die op een dak staan en roepen dat ze gaan springen..
of medicatie innemen net voor familie thuiskomt..

iemand die zijn auto tegen een boom aan parkeert met zoveel letsel, daar kun je gerust zeggen dat er geen wens was om het te overleven.. een serieuze poging..

dat gezegd hebbende, TS, je kunt je daar niet verantwoordelijk voor voelen..
Hij kan verdriet of pijn niet verwerken, daar moet hij bij geholpen worden..
bij hem terugkeren, helpt hem daarin niet, en jou al helemaal niet..

ik vind het verstandig dat je slachtofferhulp inschakelt,
maar ook misschien even bij een psycholoog langs, wie weet helpt het om erover te praten en kan hij/zij je wat handvatten geven om hiermee om te gaan.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:16

Heel veel sterkte, TS!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:19

Wat een vreselijke nare situatie! Als ik jou was zou ik alle contacten met hem verbreken. Hij heeft dit zichzelf aangedaan, hij zal ook zelf moeten gaan herstellen. Bel desnoods het ziekenhuis op en zeg dat je niet bij zijn situatie betrokken wilt worden. Dat kan ook in het dossier worden opgenomen. Verder heb ik geen tips voor je, veel sterkte!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:23

TS, wat een verschrikkelijke situatie. Heel goed dat je contact hebt gezocht met de zelfmoordlijn en daar steun hebt kunnen vinden en ga misschien inderdaad even bij een psycholoog langs. Dit is behoorlijk heftig, en het kan helpen als iemand vanuit een professionele insteek met je meedenkt.

Ik heb geen ervaring met een eigen ex, wel een tijdje bemiddeld tussen vrienden die uit elkaar gingen en waarbij één van de twee de gekste dingen ging doen. En geloof me, jij bent wel de laatste persoon op aarde die hem kan helpen. Hij moet van jou loskomen, en alles wat jij nu doet in zijn richting voedt zijn wanhoop. Hij zal dit moeten oplossen met professionele hulp en steun uit zijn omgeving.

Veel sterkte en pas goed op jezelf! :(:)

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:38

Mannen je hebt er een aantal nutteloze idioten tussen zitten die denken aandacht te kunnen krijgen door zielig te doen. Die zijn het gewoon niet waard.
Er zit vast een die tussen die het wel waard is.
Nu gewoon even laten rusten en hem compleet negeren.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 01:22

Hoe gaat het met je meis, ik hoop dat je kan slapen. :(:)
Super dat je met de zelfmoordlijn gebeld hebt en dit niet ben blijven opkroppen. Ik wens je veel kracht toe, je hebt recht op je eigen leven.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 02:20

Absoluut niet heen gaan TS. Hoe zwaar ook en hoe wreed ook voor hem. Niet meegaan is deze verschrikkelijke manier van manipulatie.

En dat is wel wat het is.. In de meest erge vorm. Jij hebt meerdere keren zijn woorden niet serieus genomen, want je hebt hem niet terug genomen en dus voegt hij daad bij het woord, want als hij het overleeft is het duidelijk dat hij het meent, en zal je wel naar hem luisteren en naar hem teruggaan. Zeker als hij gewond zou zijn, dat kan toch niemand negeren, dat zou wreed zijn toch? En de kans op dood, dan is dat maar zo. Liever dood dan zonder jouw en ha, ik ben dan dood en dat is dan haar schuld, daar zal ze zich schuldig over voelen, wat ze verdiend omdat ze niet geluisterd heeft.. Etc etc etc..

Geloof me, ik ken dit. Ja, het was een zelfmoordactie maar sommigen zijn zo ver weg dat ze dat wel zouden gebruiken als manipulatie. Ze zeggen degenen die schreeuwen dat ze het doen, doen het niet, maar dit is niet altijd waar..

Jouw zien zou hem alleen maar voeden in een denkbeeld over jullie twee die er niet meer is. Hij hoopt met deze actie dat jij haast zijn bed zult staan en er voor hem zult zijn. Dat moet je dus niet doen, omwille van zijn psychische gezondheid. Niet spreken, niet naar hem toegaan. Alle banden die je hebt met hem afsnijden. Een bericht voor hem achterlaten in briefvorm (bij zijn moeder of opsturen) met een uitleg, die niet te hard is, maar wel duidelijk en ook de reden dat je hem niet kan en wilt zien.. die hij meerdere keren kan lezen als hij het nog steeds niet kan of wil geloven. Het hebben op papier maakt het voor hem tastbaarder.

Hij moet hulp, dat zeker, maar dat is niet aan jouw. Zijn moeder weet er nu vanaf, zo ook zijn dokter. Die zullen dat stokje moeten verder dragen. Jij bent zijn ex en hebt met hem niets meer te zoeken, niet in aanbieden van hulp en niet in het helpen zoeken van hulp.

Het beste voor hem is, op lange termijn, weg blijven. Al ziet hij dat nu niet in en is het verdomd zwaar en misschien wreed om te doen.

Elk klein beetje contact dat hij met jouw zal hebben, daar zal hij hoop uit halen en de verliefdheid blijven aan wakkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 02:44

Ik kan het alleen maar eens zijn met iedereen in dit topic: verbreek de komende tijd elk contact. Niet alleen voor jouw eigen geestelijk gezondheid, maar ook voor de zijne.
De enige manier waarop je hem nu kunt helpen, is om hem te helpen uit het waanidee te stappen dat hij over jou en jullie relatie heeft gecreeerd. Jouw fysieke aanwezigheid is het enige stukje dat daar nu uit ontbreekt. Zodra jij weer in zijn leven stapt, maak je die zieke puzzel compleet en bevestig je het waanbeeld dat het zieke deel van hem heeft. Hij leeft in een fantasiewereld en als jij weer terugkomt, dan bevestig je dat zijn fantasie klopt.

Jouw afwezigheid is op dit moment eigenlijk het enige stukje wat hem in de werkelijkheid houdt; want als al die fantasieen over jullie zouden kloppen, waarom ben je er dan niet?
Dat is waarschijnlijk een van de ingangen die hulpverleners zullen gaan gebruiken om hem weer terug in de realiteit te trekken, dus hou die opening ook vooral open.

Dat je nu voor jezelf (en dus in feite ook voor de gezonde helft van hem) kiest en je eigen weg gaat, betekent ook niet dat dat voor eeuwig is. Misschien dat als dat zieke deel verdwenen is, de gezonde helft van hem wel weer iemand is met wie je contact wilt hebben. Maar misschien heb je daar ook wel geen behoefte aan, dat is ook prima.
Wat ik maar wil zeggen; je hebt nu een ontzettend moeilijke, maar goede beslissing genomen, voor jullie allebei. (en geweldig om te horen dat je zoveel steun hebt gekregen van 113online.nl!)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 06:24

Heel veel sterkte en hou je taai

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 06:28

En ik zou desnoods ook contact met zn moeder verbreken, tenzij de moeder dit voor hem achter houdt, want als hij weet dat je contact hebt met zn moeder, is dat ook weer niet goed. Dat jou verhaal via zn moeder naar hen toe gaat.

Sterkte!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:24

Heel pittig, dat jezelf hulp heb gezocht is super.

Het beste is geen contact hoe moeilijk het ook is maar hij denkt dat jij nu wel komt omdat hij in het ziekenhuis ligt.
Verbreek al het contract en ga eerst voor jezelf hoe moeilijk het ook is want het liefste ren je naar het ziekenhuis maar dit maakt het voor hem ook alleen maar moeilijker.

Ik heb het als jonge vrouw ook meegemaakt je mag mij altijd een pb sturen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:38

Heel veel sterkte TS.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:41

Sterkte, En zoals anderen,
het beste wat je voor hem en jezelf kan doen, hem vergeten !!!!
geen contact meer niet meer informeren, Dan kan hij goede hulp krijgen en jou het makkelijkste vergeten.
En voor jezelf is het moeilijk maar ook het beste om er niet meer naar te informeren.
Iemand die zo iets doet, is ver weg, en heeft lang en veel hulp nodig en ieder miniem dingetje wat jij ook doet of via zijn moeder doet geeft hem weer hoop, waardoor hij niet gaat genezen maar ziekelijk blijft hopen !
Jij hebt jou verantwoording over jou leven, en hij over zijn leven. Nooit ben je verantwoordelijk voor wat een ander voor stoms wilt doen.
Veel sterkte

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:53

Wat een rollercoaster van emoties.sterkte. ik heb geen tips, omdat ik geen idee heb wat voor jou het beste is.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:14

Jeetje wat heftig. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe hartbrekend dit moet zijn, dit wens je niemand toe.
Heel veel sterkte met het maken van de juiste keuze!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:20

Heel veel sterkte, wat een ontzettend heftige situatie! :(:)
Fijn dat je hebt kunnen en bellen en dat je je zo begrepen voelde, dat zal vast een 'opluchting' geweest zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:28

Ik volg dit topic al vanaf t begin maar had nog niet bedacht wat ik kan schrijven... Nogsteeds niet..
Heel erg veel sterkte!!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:30

ElineS schreef:
Liever dood dan zonder jouw en ha, ik ben dan dood en dat is dan haar schuld, daar zal ze zich schuldig over voelen, wat ze verdiend omdat ze niet geluisterd heeft..

Jeetje,wat kort door de bocht. :\
Deze jongen is duidelijk psychisch niet in orde maar bekijk het eens anders.... Misschien was zijn verdriet en zijn wanhoop wel zo groot dat hij het echt niet meer zag zitten.
Misschien dacht hij wel: 'ik heb geen leven meer,ik wil niet meer,niemand wil me nog'.
Beetje cru om te roepen dat iemand een zelfmoordpoging doet om haar te zieken.

Ik vind het heel erg wat hij gedaan heeft maar hem afschilderen als barslechte manipulator....
In plaats van hulpbehoevend,geestesziek,wanhopig en verslagen.

Ik ga wel mee met de rest,geen contact opnemen. Hij heeft hulp nodig om dit zonder jou door te komen.
Hopelijk wordt jij ook goed geholpen :)
Sterkte

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:33

Jeetje wat heftig TS... geen idee wat ik moet zeggen, ik wil je enkel heel veel sterkte wensen :(:)

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:42

Ik ken je verhaal, verschrikkelijk om mee te maken.
Je kunt er helemaal niks aan doen, het is niet jou keuze ts, maar de keuze van hem om zulke dingen te doen.

Pak alsjeblieft je telefoon niet meer op, blokkeer waar je hem blokkeren kan, zoveel mogelijk uit de weg gaan.

Ik voelde me zelf op dat moment schuldig, maar ik was niet schuldig!! Jij ook niet!
Hulp is een hele goede optie!

Blijf goed voor jezelf zorgen, goed eten en slapen, want dit soort dingen vreten energie en veroorzaken enorm veel stress, bewust en onbewust!

Heel veel sterkte!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 09:00

Lieve bokkers wat een reacties... Schrik me dood dat zo veel weten hoe het is en hun ervaring met me willen delen.
Heb niet goed geslapen en bij mn moeder in bed gekropen want durfde niet alleen te slapen. Ben bij vlagen misselijk en heb al een paar uur koppijn die niet weg gaat. Heb zojuist de huisarts gebeld en ik kan vanmiddag om 3 uur terecht gelukkig. Hij raadde me aan van me af te schrijven dus dat doe ik num slachtofferhulp bel ik ook zo huisarts zij dat dat een goed idee is. Moet zo de provider even bellen voor telefoon maar heb de energie even niet om het nog weer uit te leggen.. Ben helemaal op. Zette net mn telefoon weer aan maar heb geen berichten, maar misschien kan hij wel niet typen/bellen... Misschien kan hij wel niks meer. Weet echt even niet wat ik nu moet het voelt zo gemeen en ik ben ergens ook heel boos.. Waarom doet ie dit. Waarom mij. Maar het gaat volgens mij niet meer om mij. Hij is echt heel erg ziek en ik hoop maar dat ze daar wat mee doen. Wordt hij nu gedwongen opgenomen? Ik heb geen idee..