Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OliLau schreef:Dat klinkt goed, zou je me wat meer kunnen vertellen over waar ik me kan aanmelden? Zou dit ook graag willen doen!
Mayasfrenk schreef:Wat ik me afvroeg. .. Je weet dat het naar iemand gaat met leukemie. Hoor je later ook of het gelukt is? Of mag je zelfs weten wie die gene is? meen ooit gehoord te hebben dat daar regels etc voor zijn. Maar ik zou het persoonlijk wel graag willen weten waar het heen gaat en of het gelukt is( als dat niet kan zou het voor mij trouwens geen reden zijn het niet te doen hoor)
justkid schreef:Ik ben stamceldonor voor mijn broer geweest op dezelfde manier als jij gaat doen.
Het is bij hem goed aangeslagen ondanks dat we geen ideale match waren. Hij leeft nog steeds kanker/leukemievrij met nu mijn bloedgroep![]()
Het is al meer dan 8 jaar terug maar als je nog vragen hebt stel ze gerust.
Zoe_97 schreef:ik ben geen donor, maar zou dit later wel overwegen.
Ik vraag me wel iets af, als je bij het rode kruis bloed gaat geven krijg je vaak leuke gadgets of na enkele keren doneren filmtickets enzo (hier in België allesins). Krijg je voor stamceldonatie ook een vergoeding of een bedankje?
Zoe_97 schreef:ik ben geen donor, maar zou dit later wel overwegen.
Ik vraag me wel iets af, als je bij het rode kruis bloed gaat geven krijg je vaak leuke gadgets of na enkele keren doneren filmtickets enzo (hier in België allesins). Krijg je voor stampceldonatie ook een vergoeding of een bedankje?
Abercrombie schreef:Maar wat heeft je bmi te maken met het wel of niet geschikt zijn om donor te kunnen zijn?
kim345 schreef:Wat goed van iedereen die ingeschreven is!
Ik heb me vandaag aangemeld als bloeddonor en orgaandonor was ik al. Misschien wol ik Me nu ook wel aanmelden als stamceldonor
Maar ze kunnen dus ook stamcellen rechtstreeks uit het beenmerg nodig hebben? Hoe doen ze dat dan? Of kan het ook altijd via het bloed?