Verkeerde keuze betreft lunch

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:36

Liselot schreef:
Ayasha schreef:
Wat moet het leven mooi zijn als dit proble groot genoeg is om er een topic over te maken...

Of juist niet, ik vind het vrij verontrustend moet ik eerlijk zeggen

Ik denk dat Ayasha dit ook iets sarcastisch bedoeld. Dat ts waarschijnlijk een probleem heeft is al duidelijk voor sommigen hier, feit dat ze aan de posten voorbij gaat die zorgen uitspreken zegt voor mij al genoeg, prima dan moet ze zich vooral druk blijven maken over 100 of 200 calorieën.

Leffroi

Re: Verkeerde keuze betreft lunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:39

Nu ik er zo over na denk, volgens mij hebben wij nog wat wraps liggen van het avondeten gister en kan ik daarmee een heerlijk ontbijt in elkaar flansen. We hebben vast nog wel wat ham, paprika enz. Heerlijk!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:42

Ik snap je wel hoor TS. Zou zelf ook kunnen balen als ik iets ongezonds (of met veel calorieen) eet.
Deze wraps zijn bij elkaar echter ongeveer 400kcal, daar hoef je echt niet van te balen!

Dat is een perfecte hoeveelheid kcals, zelfs als je een beetje af wil vallen :)

Ps. Wil nogmaals benadrukken dat ik je gevoel heel erg herken en begrijp, maar dat het in dit geval onnodig is!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:46

bigone schreef:
Ik denk dat Ayasha dit ook iets sarcastisch bedoeld. Dat ts waarschijnlijk een probleem heeft is al duidelijk voor sommigen hier, feit dat ze aan de posten voorbij gaat die zorgen uitspreken zegt voor mij al genoeg, prima dan moet ze zich vooral druk blijven maken over 100 of 200 calorieën.

Ayasha spreekt vloeiend sarcasme. :j
Dat TS een probleem heeft lijkt me duidelijk, of dat een eerprobleem is of een tekort aan aandacht is me nog niet duidelijk.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:47

Ik zou ze niet op eten en gewoon een bakje patat met mayo halen!

Nee grapje, wraps zijn echt goede keuzes. Zeker voor de afwisseling en met wat jij er op hebt is het al helemaal gezond.

Ik vraag me af waarom je er überhaupt over na denkt om ze weg te gooien.. als het gaat om de kcal eet je de rest van de dag wat minder? Als je ze niet eet heb je waarschijnlijk de hele dag honger en ga je snaaien, mijn ervaring en kom je uit eindelijk nog veel hoger in kcal.

Waarop baseer je dat het niet gezond is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:48

Ik ben niet geobsedeerd bezig hoor haha. Voeding is gewoon erg belangrijk in mijn leven. En als ik dan dacht dat ik een gezonde keuze maakte en achteraf blijkt het toch niet zo gezond te zijn is dat best balen. Ik wordt namelijk erg blij als ik gezond eet. Probleem is dat ik dit weekend ook niet erg gezond heb gegeten en ik een paar dagen strak wou, maar natuurlijk ook niet te weinig.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:49

De wraps weggooien want die dingen smaken naar karton, kipfilet smaakt naar oud papier en pesto geef ik nog niet aan de hond.
Vervolgens de lokale turk bellen voor een extra grote shoarma schotel met extra knoflooksaus en een portie frieten erbij met mayo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:49

Gelukkig ben je niet geobsedeerd....

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:51

First world problems...

Waar een mens zich al niet druk om kan maken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:51

AmoorM schreef:
Voeding is gewoon erg belangrijk in mijn leven. En als ik dan dacht dat ik een gezonde keuze maakte en achteraf blijkt het toch niet zo gezond te zijn is dat best balen. Ik wordt namelijk erg blij als ik gezond eet. .

Voeding is erg belangrijk, maar zoals hierboven: Dat is een obsessie. Lees het topic nog eens door en ga eens even heel goed nadenken. Enne, van een keertje wraps, nootjes, chocolade etc kun je alsnog een sixpack krijgen hoor :+ it's called balance.

Ok, I'm out.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:52

Nou, realitycheck: dat ben je helaas wel.

Als je voeding belangrijk vindt in je leven, moet je houden van een gezond en gevarieerd eetpatroon met de calorieën die passen bij jouw behoefte.

Het jezelf onthouden van de nodige calorieën getuigd juist van onkunde in plaats van gezond bezig zijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:53

Ayasha schreef:
bigone schreef:

Ayasha spreekt vloeiend sarcasme. :j
Dat TS een probleem heeft lijkt me duidelijk, of dat een eerprobleem is of een tekort aan aandacht is me nog niet duidelijk.

Hahaha, ja dat weet ik :D

Ayasha schreef:
Gelukkig ben je niet geobsedeerd....

:') :') :')

Ik snap dat hele calorietellen ook nooit zo. Ik tel nooit een calorie, heb niet eens een weegschaal. Merk wel aan mijn kleding of het goed blijft gaan.

Ts, mag ik vragen hoeveel je weegt bij welke lengte?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:54

Tenzij je een patat oorlog, een mexicano met pinda en een grote kapsalon op je wraps hebt zitten denk ik dat t wel mee zal vallen hoor.
Dan zorg je toch gewoon dat je met t avondeten wat gezondere keuzes maakt?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:55

AmoorM schreef:
Ik ben niet geobsedeerd bezig hoor haha. Voeding is gewoon erg belangrijk in mijn leven. En als ik dan dacht dat ik een gezonde keuze maakte en achteraf blijkt het toch niet zo gezond te zijn is dat best balen. Ik wordt namelijk erg blij als ik gezond eet. Probleem is dat ik dit weekend ook niet erg gezond heb gegeten en ik een paar dagen strak wou, maar natuurlijk ook niet te weinig.

Natuurlijk is het best balen als iets minder gezond blijkt te zijn dan van te voren gedacht. Maar het moet geen punt worden waarbij je gaat twijfelen tussen een (in jouw ogen) minder gezonde lunch en 2 stuks fruit, want dan vind ik je persoonlijk toch richting het obsessieve gaan hoor. Pas daar alsjeblieft heel erg voor op! Het is erg makkelijk om je daarin te verliezen en daar mee stoppen is moeilijker dan gedacht.

Maar eerlijk? Als voeding zo belangrijk is in je leven, waarom heb je dan van te voren niet even opgezocht wat een gezonde lunch is? Plan de dag van te voren bijvoorbeeld wat je gaat eten, op die manier kan je een gezonde en gevarieerde levensstijl creëren. Bijkomend voordeel: Je hoeft je niet halverwege de dag druk te maken dat je ineens 100 kcal meer eet dan je dacht en daar van in de stress te schieten.

Nogmaals twee wraps met deze vulling is niks ongezonds aan, dus ik zou er gewoon van genieten tijdens je lunchmoment. Ennuh een paar dagen ongezond eten is geen ramp hoor, je komt dan echt niet ineens 5 kilo aan en je aderen slippen er ook niet van dicht. :n :(:)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:55

AmoorM schreef:

Sorry dat ben je wel :j . Ik zou maar eens heel goed na gaan denken over hoe je deze obsessie gaat oplossen. Ik vind het vooral storend dat je er zelfs over na denkt om gezond en goed eten weg te gooien. Als je zoiets overweegt moet je echt bij jezelf gaan na
denken...

[Edit] Ik lees nu dat ik het een stuk bozer heb geschreven dan ik bedoel, sorry voor deze aanvallende houding...
Laatst bijgewerkt door Marije112 op 06-10-15 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:57

Het klinkt inderdaad een beetje vreemd en obsessief, moet ik toegeven. Maar dat is altijd al zo geweest, haha. Maar ik probeer er wel op te letter dat het niet te-obsessief wordt. Ik eet de wrap gewoon en pas dan goed op wat ik eet. Beter dan verhongeren inderdaad.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:59

Of je eet je wraps wandelend op. Loop je de extra calorieën er weer af en je krijgt er nog energie van ook.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:04

Gezond eten is absoluut niet hetzelfde als weinig kcal binnen krijgen. Eet gewoon je lunch, geniet er van en maak morgen weer iets anders :)

Ik wil je wel waarschuwen TS: zo over je lunch moeten nadenken is niet normaal. Het is goed dat je gezonder wilt eten, maar het wille overslaan van een eetmomenten omdat je bang bent dat er teveel kcal in zitten is alles behalve oké. Let alsjeblieft op wat je doet, want het slaat in no time om in een eetstoornis en dan ben je vaak al te laat…

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:04

Liselot schreef:
Ik snap dat hele calorietellen ook nooit zo. Ik tel nooit een calorie, heb niet eens een weegschaal. Merk wel aan mijn kleding of het goed blijft gaan.

Haha, idem hier, bij mij komt een weegschaal er gewoon niet bínnen!
Mijn gewicht is wel het laatste waar ik mee bezig (wil) zijn. Hoe kan je anders genieten van het leven als je constant met eten en kilo's en calorieën bezig bent? Heb een leuk leven, heb veel vrienden, een goede man, leuke hobby's (alleen mijn werk is nog een issue maar daar wordt aan gewerkt :p ) en die dingen zijn er ook allemaal gekomen zónder the perfect body of maatje 34.
Mijn ervaring leert me dat mensen die aan niets anders denken dan hun weegschaal het meest ongelukkig zijn. En dan heb ik het over slanke mensen, mensen die dat niet nodig hebben, mensen die dénken dat heel hun lijf één dikke vetkwab is terwijl ze echt wel slank of mooi gebouwd zijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:07

Ik krijg nu spontaan zin in een wrap :=

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:07

Anne_GTI schreef:
Of je eet je wraps wandelend op. Loop je de extra calorieën er weer af en je krijgt er nog energie van ook.

_/-\o_

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:09

Maak je niet zo druk :') !
Eet gewoon de wraps op en ga vanavond een blokje om.
Je zegt dat je gezond wil eten, gezond eten is niet weinig eten.

zoiezo als je naar de rest van je topics kijkt kom je enorm onzeker over, misschien moet je daar is aan gaan werken.

Vayo

AmoorM schreef:
Het klinkt inderdaad een beetje vreemd en obsessief, moet ik toegeven. Maar dat is altijd al zo geweest, haha. Maar ik probeer er wel op te letter dat het niet te-obsessief wordt. Ik eet de wrap gewoon en pas dan goed op wat ik eet. Beter dan verhongeren inderdaad.

Je wilt gezond eten, anders voel je je er slecht over.
Gaat het dan om je gezondheid zelf of over je gewicht?

''Ik eet de wrap gewoon en pas dan goed op wat ik eet'' klinkt mij niet gezond in de oren. Natuurlijk zijn er iets gezondere keuzes dan een wrap, maar afwisseling is goed. Je kunt niet leven op enkel een blaadje sla of een klein bakje yoghurt.
Na het eten van je wrap kun je toch gewoon normaal verder blijven eten? Waarom extra streng/strak? Als straf omdat je gezondigd hebt van het weekend? Of omdat je bang bent aan te komen?

Ik denk echt dat je eens goed naar jezelf moet kijken, want of je nu wel of niet gezond eet ... volgens mij heb je echt een verstoord beeld van voeding tussen je oren. Om eerlijk te zijn klinkt dit nu al als te-obsessief. Je maakt je eigen lunch en gaat daarna op je werk googlen of het wel gezond is en raakt dan min of meer in paniek en opent er zelfs een topic over...

Als je je echt zo slecht voelt na het eten van je wrap, kies er dan voor om een extra rondje te gaan wandelen en daarna normaal verder te gaan eten i.p.v. daarna nog strenger te gaan eten.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 06-10-15 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Kiki1995

miezelke schreef:
Liselot schreef:

Haha, idem hier, bij mij komt een weegschaal er gewoon niet bínnen!
Mijn gewicht is wel het laatste waar ik mee bezig (wil) zijn. Hoe kan je anders genieten van het leven als je constant met eten en kilo's en calorieën bezig bent? Heb een leuk leven, heb veel vrienden, een goede man, leuke hobby's (alleen mijn werk is nog een issue maar daar wordt aan gewerkt :p ) en die dingen zijn er ook allemaal gekomen zónder the perfect body of maatje 34.
Mijn ervaring leert me dat mensen die aan niets anders denken dan hun weegschaal het meest ongelukkig zijn. En dan heb ik het over slanke mensen, mensen die dat niet nodig hebben, mensen die dénken dat heel hun lijf één dikke vetkwab is terwijl ze echt wel slank of mooi gebouwd zijn.

^
Dit dus!
Zolang ik mezelf goed voel in mijn lichaam, ik normaal kan bewegen en doen waar ik van hou ben ik gelukkig. Dat calorieëntellen zou me doodongelukkig maken! Lekker eten wat je zelf wilt, wel een beetje opletten natuurlijk, maar gewoon lekker leven zonder dat ik hoef te stressen over hoeveel calorieën binnen krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:11

Dit topic was ook meer algemeen bedoeld. Wat je zou doen als je toch ongezonder at/eet dan je van te voren bedacht. Ik eet de wraps gewoon!