Koud. Niet meer warm te krijgen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:14

Heb er ook last van. En in de winter wordt het ook echt extreem; blauwe lippen, dode vingers, ijskoude voeten...

Elektrisch deken en een pittekussen!

Ik slaap al sinds een maand met twee donsdekens, pyjama en fleece badjas... :/

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:39

Hier ook een elektrische deken aan geschaft voor de koude voeten. Kan anders ook echt niet slapen. Heb hem nu al weer 3 weken in gebruik. Even kort aan een voor het slapen uit, anders ga je gek dromen.

Lielle

Re: Koud. Niet meer warm te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:53

een heel andere insteek. Jer zou eens een aantal keer naar de sauna kunnen gaan om je thermostaat wat te activeren.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:16

Als ik echt ijs koude voeten heb, vul ik een teiltje met warm water en ga er met mijn voeten eventjes in. Werkt bij mij ook prima

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:58

Een super warme wollen oma deken van de kringloop?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:52

Ik woon ook in een oud koud huis en heb een electrische deken in bed maar ook een electrische deken met fleece voor op de bank, ideaal! Kom je thuis en heb je het koud hoef je niet persé de kachel op te stoken maar kruip je onder die deken en dan ben je zo weer warm. Standje 5 is al broeien en hij kan nog naar 9 dus koud heb je het dan niet meer :)
Die ligt dus nu al op de bank want ik vind het zonde om te stoken voor die paar uurtjes dat ik dan nog wakker ben.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:11

Ik heb nu een heus schapenvacht over me heen. Heerlijk. Ik wil ook niet elke avond aan de borrel, Ik mag van mij zelf 3 keer per week een borrel. Daar zit het weekend ook in. Anders is mijn juttertje zo op. En blijft natuurlijk drank dus ik wil wel zorgen dat ik zonder kan. Maar je wordt na 2 slokjes al zo lekker warm

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:18

Hier ook schaap onder ons, boven ons, en kussen.
Dus op de matras een schapenwol, daarover de gewone matrasovertrek. En in de donsdovertrek een dikke schapenwol, en rond het hoofdkussen ook.
Héééérlijk. Nooit te warm, nooit te koud. Manlief zweette vroeger heel vaak in bed, komt nu nooit meer voor. Bed is ook onmiddellijk warm als je er in gaat liggen.
Helaas alleen een duur grapje. Maar wel de investering waard, absoluut!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:23

Knert schreef:
Wat wel helpt is een muts dragen.. heel sneu.. maar als ik het echt koud heb, doe ik nog wel eens een muts op. Je hoofd verliest in verhouding de meeste warmte. En niet met natte haren naar bed gaan!

Ja een muts werkt echt super goed!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:30

Ts, je gooit van alles over je dekbed, fout. Een dekbed geeft alleen warmte als het luchtig is, als jij er dekens enz op legt dan druk je de lucht uit je dekbed en houd het dus geen warmte vast. Alles er af , even goed opkloppen en dan de eerste tien minuten gewoon heel stil blijven liggen. (giga koukleum hier maar slaap onder een dun dekbedje)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:38

Het in de avobd ijskoude voeten hebven heb ik ook soms. Enige wat dan helpt is aantal keer warm/koud afwisselen oo mijn voeten met de kraan. Daarna snel afdrogen, dikke sokken aam, onder de dekens en daar pas uitdoen. Anders worden ze ook niet warm..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:56

Je erover heen zetten is echt het domste advies ooit.
Dan heb je het nooit echt koud gehad!

Ik heb het en mijn schildklier werkt niet goed.
Van de week had ik het zo koud dat ik de thermometer gepakt heb: 35.9 dus.
Gangbaar bij mij is 36.5 of net wat hoger, dus nu heb ik de medicijnen verhoogd en nu heb ik weer 36.5.
Buiten heb ik een wat dunnere fleecetrui, normale fleecetrui en een dikke herenjas aan, en vandaag heb ik mijn skibroek uit de kast getrokken.
De lol verging me buiten finaal, daarbij heb ik spier en gewrichtsklachten dus is kou echt funest.
Ik rijd overigens niet meer, enkel nog mennen en met mijn wind en waterdichte rijbroek had ik het deze week nog koud.
Vroeger had ik dan het ding dat je met een skibroek niet kunt rijden, nu dus niet meer van toepassing. :P
Ik heb net ook een bivakmuts en nieuwe waterproof en winddichte handschoenen uit de la getrokken, dan moet het lukken!
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 16-10-15 01:08, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 01:01

Ik heb mijn elektrische deken er weer opgelegd. Heerlijk niet in een koud bed stappen.
Ik ben ook schildklier patiënt, spieren die vlug stram voelen en kan het ook intens koud hebben.
En al helemaal als ik uit de nachtdienst kom. Ik warm dan niet op, ook niet na een uur stil liggen.
Die deken is voor mij echt de uitkomst.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 02:42

Het feit dat je warm doucht kan goed tegen je eigen warmte werken :)*

Als jij je lichaam met externe middelen opwarmt, neem bijvoorbeeld de zon, warmt je schiltemperatuur op, en uiteindelijk je kerntemperatuur ook. Hierdoor worden er processen in werking gezet door jouw lichaam om zo snel mogelijk weer af te koelen naar de gewenste temperatuur, ongeveer 36 graden, waardoor je het koud zal krijgen. Dit is ook het geval als je bijvoorbeeld thee of warme chocolademelk drinkt. Hiervan stijgt je kerntemperatuur wel voor een erg korte tijd, maar er zullen vrijwel meteen processen in werking gezet worden om die temperatuur weer 'terug op zijn plek' te brengen. Dit verklaart ook waarom mensen het koud hebben als ze koorts hebben :)

Je kunt dus beter wat kouder douchen voor je naar bed gaat, aangezien je schil- en kerntemperatuur daarmee daalt, waardoor je lichaam processen in werking zet om het warmer te krijgen. :)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 02:49

Heb het ook snel koud en met de combinatie van pijnlijke gewrichten en stramme spieren is het geen pretje. Een elektrische deken is een must voor mij helemaal in de winter. Sleep ook altijd mijn dekbed naar beneden.

Maar even naar de HA is geen overbodige luxe en zijn een aantal aandoeningen en vitamine tekorten die gewoon niet gezond zijn en behandeld moeten worden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 03:32

voor 11 euro heb je een elektrische deken bij de action. Lekker van te voren aan zetten en dan nog even voor je in slaapvalt.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:20

Ik heb dit ook gehad. En een maatje van me die kwam met vitamine pillen ik he die van supradine. Na een week consequent die innemen begon het minder te worden. Als dat niet helpt kun je ook bij een masseur een bindweefsel massage aanvragen. Vaak is dan de bloedsomloop niet optimaal en dat kan ook nog helpen. Wel ga ik er nu voor het gemak even van uitdat je gezond eet.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:40

Hier ook een altijd koukleum en schildklier patiënt.

Tip 1. Laat even op je schildklier prikken.
Dit zijn wel de kenmerken van het niet goed functioneren van je kachel fabriekje.

Verder inderdaad een goede electrische deken op je bed. (Ik heb daarom een waterbed gekocht altijd warm)
Electriche deken een half uurtje voor je gaat slapen aan en dan zelf een kwartiertje warm worden en uitzetten.
Dus een wat duurdere met een timer kan je beter hebben dan.

Verder sokjes aan in bed en een goed warm dekbed

Een warme douche voor het slapen gaan werkt vaak ook goed.

Meer kan je niet doen.

Ik loop ook altijd in warme truien, hemdjes onder mijn kleding en zie dan meiden in leuke moderne dunne blousjes lopen en denk dan soms. .. hebben die het nou niet koud haha.

Succes.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:23

Klinkt heel gek.maar minder aandoen als je gaat slapen. Wij hebben ooit intro gehad en sliepen als leiding in een legertent bij vorst. Ik de eerste nacht helemaal dik ingepakt en heb het stervens koud gehad. Kreeg tip weinig aan te soen shortje en shirtje. Helemaal niet meer koud gehad.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:33

Mando schreef:
Hier ook een altijd koukleum en schildklier patiënt.

Tip 1. Laat even op je schildklier prikken.
Dit zijn wel de kenmerken van het niet goed functioneren van je kachel fabriekje.

En je HB laten meten.

Ik ben ook een koukleum.

Elektrische deken is echt een uitkomst.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:42

vencedor schreef:
Klinkt heel gek.maar minder aandoen als je gaat slapen. Wij hebben ooit intro gehad en sliepen als leiding in een legertent bij vorst. Ik de eerste nacht helemaal dik ingepakt en heb het stervens koud gehad. Kreeg tip weinig aan te soen shortje en shirtje. Helemaal niet meer koud gehad.

Ik kreeg de tip om juist veel aan te doen en die gedurende de eerste zoveel tijd uit te trekken tot je enkel nog een pyama of boxershort met hemdje oid droeg.

Maar als ik het echt koud heb en mezelf niet meer op temperatuur krijg (dan ben ik ziek of echt doodmoe) vul ik een kruik en evt wat frisdrankflessen met heet water
En ik trek een joggingbroek aan, dunnen katoenen sokken, van die dikke huissokken (de badstoffen sokken van Action zijn ook geschikt), een hemdje, shirt en hoodie en gooi een extra dekbed over me heen.
Dan een fles in de buidel vd hoodie, een kruik tegen m'n rug, een fles tegen m'n voeten en evt nog handenwarmertjes in handschoenen steken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:57

Hier hetzelfde probleem en ook nog eens fibro dus verstijf ook nog eens helemaal. Hier nu al 4 seizoenen dekbed erop. Fleece trui en broek, soort pantoffels aan en 2 warme kruiken en een hond maar kan uren liggen klappertanden.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:06

Ik heb niet alles gelezen wat er aan tips is gegeven, maar heb je je dekbed er los op liggen of ingestopt? Ik heb het ook altijd koud en slaap helemaal ingestopt haha. Als ik het eenmaal warm heb en ik niet te veel wapper met de dekens, dan blijft het warm onder de deken. Als ik het koud heb gehad wordt ik ook vermoeider wakker.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:10

hier ook een giga koukleum. Al zo vaak naar de huisarts geweest om bloed te prikken... en er is niets aan de hand. Sinds 2 jaar geleden (vorige winter niet gebruikt omdat ik in de zomer zat aan de andere kant van deze aardkloot) een elektrische deken. Staat bij mij wel de hele nacht aan, want ik koel ook nog eens gigantisch af in mijn slaap. Dan ga je er warm in en wordt je midden in de nacht steen en steen koud wakker.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:18

Ik heb het ook altijd heel snel koud. Onder mn laken ligt een electrische dekentje. Ik leg op mn laken een fleecekleed en over me heen ook, daarop dan de gewone deken.

Wat ook echt heerlijk is is om je bed met de föhn te verwarmen.

Ik vind het op de dag vooral ook lastig. De enige warme truien vind ik bij de sting. Je hebt bij de bever/anwb ook warme truien maar die zijn erg duur en staan niet charmant op het werk.ik draag nu een tanktop, longsleeve en fleecetrui of gevoerde trui.