Vaak hoofdpijn; wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: Vaak hoofdpijn; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:21

Oh praat me er niet van. Ik denk dat ik de dagen dat ik geen hoofdpijn heb per maand op 1 hand kan tellen. Ik heb sowieso 1 a 2 keer per maand migraine, dat vaak doorslaat naar spanningshoofdpijn (napijn). De spanningshoofdpijn komt vanuit mijn nek en gaat ook maar door. Ik word er gek van. Alle artsen, therapeuten enz zeggen allemaal, goh wat heftig, maar kan verder niks meer voor je doen. Moe word ik er van!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:25

Ik heb het wel dagelijks.. Chronisch verstopte sinussen door overmatig gebruik van neusdruppels in mijn jonge jaren (welke ik wel nodig heb door vele allergieën). De dagelijkse druk op mijn voorhoofd en kaken is intussen ondragelijk geworden, maar mijn huisarts wil me niet doorverwijzen omdat hij niet gelooft in operaties die de neusholtes doen vergroten en stiekem heb ik er zelf ook wel schrik voor.

Sinds een maand of 4 krijg ik ook hele erge hoofdpijn van licht, drukte en geluid. Ik denk dat ik maar in een donkere stille kelder moet gaan wonen. :+

Qua pijnstillers helpt niks, ik ben er immuun voor geworden denk ik

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:41

Hier ook eentje met (bijna) dagelijks hoofdpijn, voornamelijk spanningshoofdpijn dat gewillig omslaat naar migraine.. Een uurtje in een plaats waar TL-lichten branden, te warm weer buiten, meer dan 2uur college volgen, een uur TV kijken / computeren, een boek lezen (en laat ik nu net Literatuur studeren), stresserend werk uitvoeren, sporten, op de trein zitten, ... Eerst beginnen mijn ogen te tranen, dan wordt mijn hoofd steeds zwaarder en binnen 't uur kan je mij opvouwen -O-

Ik heb net als de rest hier ook al vanalles geprobeerd (chiropractor, bèta-blokkers, de pil, ..) maar het enige dat bij mij ooit iets opleverde was een soort van zuiveringsdieet waarbij ik geen peulvruchten, geen frisdrank / koffie, geen tomaat, geen zuivel, geen opgewarmde vetten, geen suikers, geen koolhydraten, geen bewerkte voeding en geen varkensvlees mocht eten. Eerst had ik een paar dagen afschuwelijk veel hoofdpijn en daarna gedurende de rest van het dieet geen 5 minuten last meer gehad en voelde me daarbij ook heel wat actiever... Helaas was dat erg moeilijk vol te houden, maar overweeg het om toch opnieuw te beginnen ermee, elke dag hoofdpijn is namelijk ook erg moeilijk vol te houden..

Doet ergens wel goed om te horen dat er lotgenoten zijn die ook elke dag last hebben (al wens ik werkelijk niemand hoofdpijn toe), op de duur begin je toch wel te panikeren dat er toch iets ernstig mis is, terwijl 't echt wel "gewoon migraine" of "gewoon spanningspijn" is..

Rena100

Re: Vaak hoofdpijn; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:52

Mova, heb jij daar documentatie over, over dat dieet? Ik weet namelijk ook niet meer wat ik aanmoet met mijn hoofdpijn, vandaag knalt mijn hoofd ook weer uit elkaar. Sta op het punt om me ziek te melden en in bed te gaan liggen. Het is zo ondraaglijk die pijn soms...

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:01

Ik ben toen naar een heel vreemde vrouw geweest die een dieet heeft samengesteld aan de hand van de "energie balans in mijn lichaam", dus echt documentatie heb ik daar niet meer van... Waar 't op neer komt is eigenlijk dat je zoveel mogelijk voeding schrapt die mogelijk hoofdpijn kan triggeren en dan langzaam telkens 1 iets terug gaat eten, wanneer de hoofdpijn terug komt is het duidelijk dat dat hetgeen is waar je lichaam niet goed tegen kan.. Familielid van mij heeft het zo aangepakt en bleek dat hij enkel niets van zuivel mag eten of hij heeft meteen migraine, zolang hij dit ontwijkt is alles oké.. Je moet maar eens googelen naar zuiveringsdieten of detoxdieten, meestal komen dezelfde dingen terug die je een bepaalde tijd niet mag eten:
-geen cafeine / thee
-geen vetten
-geen zuivel
-geen suikers / frisdranken
-geen gist, gluten, tarwe (dus geen brood)
-geen alcohol
-geen bewaarmiddelen
Bij mij voegde ze er dan nog aan toe geen tomaat, geen citrusvruchten en geen rood vlees..
Wat er dan nog overblijft is voornamelijk heel veel fruit, groenten (gestoofd/ gestoomd/ gekookt), vis, kip, en heel, heel veel water...
De eerste dagen heb je 't gevoel dat je er dood aan gaat, en daarna voel je je zoveel fitter.. Helaas dus wel moeilijk vol te houden, maar nu ik het aan het schrijven ben heb ik voorgenomen om er vanavond weer mee te beginnen *\o/*