wie herkent dit? alzheimer? of iets anders?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:27

kusvoorjou schreef:
YentlKG schreef:
De symptomen klinken in mijn oren als depressiviteit. Maar zelf doktertje spelen heeft weinig zin.

Gewoon je huisarts bellen en de situatie uitleggen. Open kaart tegen je vader spelen en mee nemen naar de huisarts. Is niet leuk voor jou, voelt misschien een beetje als verraad. Maar geloof me, is het echt waard.

Veel succes en sterkte!

Ik vind het zelf niet als depressief klinken en of er uit zien. Hij onderneemt namelijk gewoon leuke dingen en gaat gewoon naar zijn werk. Het klinkt zo inderdaad wel heel makkelijk, open kaart spelen en mee nemen naar de huis arts. Ik heb gisteren namelijk weer met hem over dit probleem gesproken en dan begint hij te lachen en zegt, ik heb nergens last van....

Ook dat klinkt mij wel bekend als depressiviteit maar dat terzijde.

Geloof me. Ik weet heel goed dat dit niet makkelijk is. Ik was 13 toen ik mijn moeder mee nam naar de huisarts en om een gesprek eiste. Geen vrienden of familie te bekennen. Pas met de tweede keer ging het belletje rinkelen bij de HA al was het Veel en veel te laat. Al bleef mijn moeder volhouden dat er niks aan de hand was.

Met open kaart spelen bedoel ik dus letterlijk eerlijk aangeven dat je je zorgen maakt. Ondanks dat dit erg naar voelt neemt het wel een beetje last van je schouders af. Net als bellen naar de huisarts en de situatie aangeven.

Zoals ik al zei kan niemand hier door zijn of haar computerscherm een diagnose stellen.

Nogmaals veel succes

BigOne

Re: wie herkent dit? alzheimer? of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:00

Ts, hoe gaat het nu, al stappen ondernomen, zowel voor jullie als je vader niet verkeerd ookal beseft je pa het nog niet.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 11:09

Lief dat je het vraagt. Ik ben opnieuw begonnen over de dokter en mijn vader schreeuwde opnieuw dat dat niet nodig is. Mijn broer en ik gaan zaterdag samen aan tafel zitten met mijn moeder om een 'plan' op te stellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:54

Ts, hoe gaat het nu, heb je je vader ook gevraagd of hij dan aub voor jullie een afsprak wil maken met de huisarts omdat jullie het gevoel hebben dat er iets niet helemaal goed zit. Als hij dan het bericht van de arts krijgt dat alles in orde is kunnen jullie hem beloven om er niet meer over te hebben. Laat hem dit onder het mom van "stel je kinderen gerust en je hebt zelf rust" het gevoel hebben dat het dan ook goed is. Maar vergeet dan niet om zelf eerst (dan maar stiekem) de huisarts op de hoogte te brengen van jullie angst en zorg dat er iemand mee gaat naar de arts.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:00

Bel ook zijn huisarts en leg je probleem voor. Het kan van alles zijn, maar dat het ernstig is, is duidelijk.