Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
drawerlover schreef:Ik heb altijd 2x per week mijn haar gewassen met shampoo en crèmespoeling. Sinds ik denk een jaar ofzo was ik mijn haar 1x per week alleen met shampoo. En daarna doe ik een soort olie achtig spul (zit in een visvormig bolletje) in de punten van mijn haar. Het moet ook wel want ik heb een dip-dye in mijn haar. Verder adviseer ik om je haar te stijlen een dag nadat je je haar hebt gewassen. Wel goed hittebeschermend spul in doen natuurlijk. En een of twee dagen voordat je je haar gaat wassen ook. Het is niet voor verzorging maar door middel van dat kan je beter zien of je haar vet is, of droog, of juist niet. Het is niet verplicht ofzo maar zo kun je dat wel beter in de gaten houden. Ofja uit mijn ervaringen dan. Verder zou ik ook niet te vaak een staart in doen. Oké met sporten etc snap ik dat wel maar door de elastiek wordt je haar nogal vet van het elastiekje. Dit is ook uit mijn ervaring
Jannickee schreef:Waarom willen mensen zo weinig mogelijk hun haar wassen? Het is toch een kleine moeite om je haar te wassen als je toch onder de douche staat? Ik zal me echt vies vinden als ik het maar 1x in de week zou wassen
billionache schreef:xniieeenke schreef:Hoe kan je er voor zorgen dat het minder hoeft, zonder dat je voor gek loopt in school?
Misschien donderdag wassen, en dan pas maandag of dinsdag? Zo kan je iig beginnen met afbouwen.
En anders je haren in een staart doen wanneer het vet is, dat valt niet zo op!
billionache schreef:Hier 2x per week
Zou nog minder kunnen, maar ik zit vaak aan m'n haren te frunniken waardoor het sneller vet wordt
Inderdaad de opmerking 'ik MOET elke dag wassen' gaat quasi nooit op. Als je haren snel vet worden ligt dat net aan het vaak wassen: je hoofdhuid gaat in de aanval tegen het chemische spul door talg aan te maken. Als je even een paar weken doorbijt kan je gewoon afbouwen!
_Alarm_wlkp schreef:1x in de week, max 2x als ie ergens heen moet.
Heb m'n haar haast altijd in een staart of een dot.
Ik kam ze ook niet iedere dag.
M'n haar is minder kapot, minder haaruitval, haast niet vettig te krijgen.
Heel af en toe doe ik eens droogshampoo er in.
En ik loopt eigenlijk niet voor schut
Dit jaar amper paard kunnen rijden dus ook minder cap op wat veel doet.
billionache schreef:Jannickee schreef:Waarom willen mensen zo weinig mogelijk hun haar wassen? Het is toch een kleine moeite om je haar te wassen als je toch onder de douche staat? Ik zal me echt vies vinden als ik het maar 1x in de week zou wassen
Omdat al dat chemisch spul slecht is voor je hoofdhuid en haarer is een reden waarom je huid de talgproductie zo flink omhoog gooit als je elke dag wast: dat is een natuurlijk beschermingsmechanisme. Hoe minder je wast, hoe minder snel je haren vies of vet worden
Ntlie_ schreef:Ik was m'n haar om de dag, als ik een dag langer wacht dan loop ik de hele dag met een vette kop rond en dat ziet er niet uit.
Maar zo te lezen zal ik er toch een keer doorheen moeten, hopelijk kan ik dan uiteindelijk terug naar zo'n 2 keer per week..
Zwerte schreef:Op dit moment? Nooit. Ik ben nogal op zoek naar DE manier voor mijn haar, en puur natuur werkt tot nu toe toch echt het beste. Dus alleen 'wassen' met water, gebruik geen enkel product.
Ik ben er een tijd geleden mee begonnen omdat ik toch thuis zit en die vette periode dus wel kan hebben. En ik heb nog nooit iets gevonden wat werkt. Ik heb van dat hele dunne blonde piekhaar, waar je echt niks mee kan. Dun, geen volume, niks blijft zitten en 2 sec na het borstelen alweer knopen en ziet het er piekerig uit. Vreselijk snel vet, soms op dezelfde dag alweer. Onderkant vaak juist veel te droog. En shampoos, pffff, allemaal hadden ze wel een nadeel. Te heftig voor mn hoofdhuid, niet sterk genoeg om het vette eruit te krijgen, maakte mn haar te zwaar of juist te glad en ga zo maar door.
Maar ergste was altijd de vetheid en de vreselijke jeuk continu.
Zonder chemische meuk heb ik gewoon geen jeuk meer. En mn haar veeeeeel meer volume, het voelt veel levendiger aan ipv een slap hangend stukje stro. Het vette krijg ik nog niet goed onder controle, alhoewel dat inmiddels beter begint te gaan. Maar met shampoo heb ik dat nog veel erger dus tja ik ben het ook wel gewend. En de geur vind ik nog het meest bijzondere. Ik vond mn haar vroeger zoooo snel stinken, idd van cap of zweten of wat dan ook. En nu? Bijna nooit meer en met uitspoelen is alles er weer uit. Ik zweet flink, dus heb regelmatig mn haar ook echt wel nat van het zweet. Dat spoel ik direct daarna goed uit en je ruikt echt niks. Sterker nog, mn vriend merkte laatst op dat ie mn haar zo lekker vond ruiken, heeft hij in 12 jaar nog nooit gezegd...