Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:48

Doordat ik altijd mijn hoedje op moest op het werk, kreeg ik nogal vettig haar (van nature heb ik heel droog haar). Daarnaast waste ik het elke dag, om de geur en muffigheid eruit te krijgen. Niet handig, want daar kreeg ik op den duur hevige jeuk van. Na anderhalf jaar wassen met Ketaconazol is de jeuk gelukkig over, maar ik moet het niet meer zo vaak wassen. 1x Per week is voldoende en uit de praktijk is bij mij gebleken dat het inderdaad voldoende is.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 09:14

drawerlover schreef:
Ik heb altijd 2x per week mijn haar gewassen met shampoo en crèmespoeling. Sinds ik denk een jaar ofzo was ik mijn haar 1x per week alleen met shampoo. En daarna doe ik een soort olie achtig spul (zit in een visvormig bolletje) in de punten van mijn haar. Het moet ook wel want ik heb een dip-dye in mijn haar. Verder adviseer ik om je haar te stijlen een dag nadat je je haar hebt gewassen. Wel goed hittebeschermend spul in doen natuurlijk. En een of twee dagen voordat je je haar gaat wassen ook. Het is niet voor verzorging maar door middel van dat kan je beter zien of je haar vet is, of droog, of juist niet. Het is niet verplicht ofzo maar zo kun je dat wel beter in de gaten houden. Ofja uit mijn ervaringen dan. Verder zou ik ook niet te vaak een staart in doen. Oké met sporten etc snap ik dat wel maar door de elastiek wordt je haar nogal vet van het elastiekje. Dit is ook uit mijn ervaring

dat onderste doe ik inderdaad niet meer
alleen in een slipje soms verder los daarbij mer ik ook dat het inderdaad niet meer sneller vet word!

@bryce27 ja dat wel sta nog een uur onder de doche denk je dat het aan de shampoo ligt ?
hoor veel mensen die vaak wisselen van shampoo en cremespoeling?!
stylen doe ik heel soms want me haar is er niet mega fan van ;)

LoveGlove

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:18

Haha veel wisselen kan soms ook helpen hoor. Ja het ligt er net aan hoe goed je haar er tegen kan. Ik kan makkelijk stijlen zonder enig hittebeschermend spul in te doen. (Ik doe het evengoed wel in hoor) De andere kan het niet. Tja...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:26

Hoe kan je er voor zorgen dat het minder hoeft, zonder dat je voor gek loopt in school?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:36

Jannickee schreef:
Waarom willen mensen zo weinig mogelijk hun haar wassen? Het is toch een kleine moeite om je haar te wassen als je toch onder de douche staat? Ik zal me echt vies vinden als ik het maar 1x in de week zou wassen :=

Omdat al dat chemisch spul slecht is voor je hoofdhuid en haar ;-) er is een reden waarom je huid de talgproductie zo flink omhoog gooit als je elke dag wast: dat is een natuurlijk beschermingsmechanisme. Hoe minder je wast, hoe minder snel je haren vies of vet worden :j

Verder is het voor mij een heel proces om m'n haren te wassen. Ik heb veel, pluizig, dik haar én krullen. Ik doe telkens 2x shampoo erin, dan conditioner en bij afloop vaak nog een haarmasker of verzorgende crème. Door mijn krullen kan ik het ook niet föhnen en aan de lucht drogen duurt toch minimaal zo'n 3-4 uur :-)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:37

xniieeenke schreef:
Hoe kan je er voor zorgen dat het minder hoeft, zonder dat je voor gek loopt in school?

Misschien donderdag wassen, en dan pas maandag of dinsdag? Zo kan je iig beginnen met afbouwen.
En anders je haren in een staart doen wanneer het vet is, dat valt niet zo op!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:40

billionache schreef:
xniieeenke schreef:

Misschien donderdag wassen, en dan pas maandag of dinsdag? Zo kan je iig beginnen met afbouwen.
En anders je haren in een staart doen wanneer het vet is, dat valt niet zo op!

Valt bij mij wel op :( maar is wel slim ja dat van do en maandag :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:42

Tijdje geleden waste ik mijn haar 1x per week en ook nog zonder shampoo. Heb nog nooit zo'n gezond haar gehad. Alleen toen wilde ik het weer verven dus nu was ik het weer om de 3/4 dagen met speciale shampoo zodat de kleur er een beetje inblijft :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:50

billionache schreef:
Hier 2x per week :-)
Zou nog minder kunnen, maar ik zit vaak aan m'n haren te frunniken waardoor het sneller vet wordt :+

Inderdaad de opmerking 'ik MOET elke dag wassen' gaat quasi nooit op. Als je haren snel vet worden ligt dat net aan het vaak wassen: je hoofdhuid gaat in de aanval tegen het chemische spul door talg aan te maken. Als je even een paar weken doorbijt kan je gewoon afbouwen! :j

Ja dat doorbijten klinkt leuk, maar is niet te doen als je gewoon moet werken en er daar verzorgd uit moet zien wat imo niet met een vette kop haar kan. :')

Ik was ook dagelijks mijn haar, moet ook behoorlijk afwisselen met shampoo want als ik dat niet doe dan is het sowieso in de loop van de volgende dag alweer wat vettig. Heb een poos met baking soda gewassen ipv shampoo. Beviel prima maar was alleen vreselijk verrot uitspoelen en dan deed ik het nog dagelijks. :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:00

Ik wou dat ik wat vetter haar had :+ Vaker mn haar wassen dan maar ;-)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:02

xniieeenke schreef:

Of afbouwen, of een periode doorbijten. Ik heb gehoord dat er iemand is die nooit meer haar haar zou wassen. In het begin was het flink doorbijten maar nu heeft ze mooier haar dan ooit

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:05

1x in de week, max 2x als ie ergens heen moet.
Heb m'n haar haast altijd in een staart of een dot.
Ik kam ze ook niet iedere dag.

M'n haar is minder kapot, minder haaruitval, haast niet vettig te krijgen.
Heel af en toe doe ik eens droogshampoo er in.

En ik loopt eigenlijk niet voor schut :)

Dit jaar amper paard kunnen rijden dus ook minder cap op wat veel doet.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:10

_Alarm_wlkp schreef:
1x in de week, max 2x als ie ergens heen moet.
Heb m'n haar haast altijd in een staart of een dot.
Ik kam ze ook niet iedere dag.

M'n haar is minder kapot, minder haaruitval, haast niet vettig te krijgen.
Heel af en toe doe ik eens droogshampoo er in.

En ik loopt eigenlijk niet voor schut :)

Dit jaar amper paard kunnen rijden dus ook minder cap op wat veel doet.

Ik kam mijn haar ook niet elke dag. Als ik mijn eigen krullen heb dan kan dat ook niet. Anders ben ik een complete leeuw :')

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:11

Hoe doen jullie dat met sporten dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:16

Ik vind het ronduit vies als ik mensen zie die duidelijk het haar niet veel wassen :o , ziet er in het werkveld gewoon onverzorgd uit en je ruikt duidelijk als er dieren aanwezig zijn oid.

Ik zeg niet dat het bij iedereen zo is maar zie het wel geregeld.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:25

Ik hang mijn krullende haar iedere avond in een badje dode zee zout.
Spoel ook niet na met schoon water.
Krijg er prachtig goed te modelleren haar door, niet zacht, niet vet, maar ook zeker niet stug.

Lekker hoor!!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:33

Op dit moment sport ik niet erg veel daarom was ik mijn haar 3 keer in de week , maar als ik echt intensief zou gaan sporten zal het aantal douchebeurten omhoog gaan. Verder gebruik ik als shampoo Head and Shoulders. Ik vind het een heel fijne shampoo , elke keer na het douche zijn mijn haren zo zacht als zijde en gaan zij ook lang mee ! Fohne doe ik nooit , mijn moeder heeft m´n haren wel eens gefohnt ( Is dat een woord ? :') ) toen ik 5 was ongeveer, maar daarna gaf ik het zelf aan niet te willen en nu een heel aantal jaartjes verder wil ik het nog steeds niet , brrr ik heb serieus een fohnfobie %) . :D

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:44

billionache schreef:
Jannickee schreef:
Waarom willen mensen zo weinig mogelijk hun haar wassen? Het is toch een kleine moeite om je haar te wassen als je toch onder de douche staat? Ik zal me echt vies vinden als ik het maar 1x in de week zou wassen :=

Omdat al dat chemisch spul slecht is voor je hoofdhuid en haar ;-) er is een reden waarom je huid de talgproductie zo flink omhoog gooit als je elke dag wast: dat is een natuurlijk beschermingsmechanisme. Hoe minder je wast, hoe minder snel je haren vies of vet worden :j

Maar als het echt zo slecht was hoe kan het dan dat ik nooit met vet haar loop en heb nooit last van jeuk of huidschilfers/jeuk.
En zo slecht ziet m'n haar er toch niet uit van elke dag wassen?
Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:47

Omdat elk huidtype anders is :-) Fijn dat jij geen problemen ondervindt! Maar dat wil niet zeggen dat dit bij anderen zo is.
Als jij je beter voelt bij dagelijks wassen en je de tijd ervoor over hebt is dat je goed recht natuurlijk.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:29

Collie2008 schreef:
Ik wou dat ik wat vetter haar had :+ Vaker mn haar wassen dan maar ;-)

Of de hele dag met je cap of dressuurhoedje oplopen, ha ha ha!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:49

Ntlie_ schreef:
Ik was m'n haar om de dag, als ik een dag langer wacht dan loop ik de hele dag met een vette kop rond en dat ziet er niet uit. :x
Maar zo te lezen zal ik er toch een keer doorheen moeten, hopelijk kan ik dan uiteindelijk terug naar zo'n 2 keer per week..

Zelfde verhaal hier, doe het ook om de dag en sowieso alle dagen waarop ik een cap op heb gehad. :j

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:54

Hier ook 1x in de week. Mijn krullen mogen juist wel iets vetter zijn zodat de krul mooi blijft, anders gaat het pluizen. Als ik in de zomer vaak rijdt en onder m'n cap zweet was ik het een keertje extra.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:20

Op dit moment? Nooit. Ik ben nogal op zoek naar DE manier voor mijn haar, en puur natuur werkt tot nu toe toch echt het beste. Dus alleen 'wassen' met water, gebruik geen enkel product.
Ik ben er een tijd geleden mee begonnen omdat ik toch thuis zit en die vette periode dus wel kan hebben. En ik heb nog nooit iets gevonden wat werkt. Ik heb van dat hele dunne blonde piekhaar, waar je echt niks mee kan. Dun, geen volume, niks blijft zitten en 2 sec na het borstelen alweer knopen en ziet het er piekerig uit. Vreselijk snel vet, soms op dezelfde dag alweer. Onderkant vaak juist veel te droog. En shampoos, pffff, allemaal hadden ze wel een nadeel. Te heftig voor mn hoofdhuid, niet sterk genoeg om het vette eruit te krijgen, maakte mn haar te zwaar of juist te glad en ga zo maar door.
Maar ergste was altijd de vetheid en de vreselijke jeuk continu.

Zonder chemische meuk heb ik gewoon geen jeuk meer. En mn haar veeeeeel meer volume, het voelt veel levendiger aan ipv een slap hangend stukje stro. Het vette krijg ik nog niet goed onder controle, alhoewel dat inmiddels beter begint te gaan. Maar met shampoo heb ik dat nog veel erger dus tja ik ben het ook wel gewend. En de geur vind ik nog het meest bijzondere. Ik vond mn haar vroeger zoooo snel stinken, idd van cap of zweten of wat dan ook. En nu? Bijna nooit meer en met uitspoelen is alles er weer uit. Ik zweet flink, dus heb regelmatig mn haar ook echt wel nat van het zweet. Dat spoel ik direct daarna goed uit en je ruikt echt niks. Sterker nog, mn vriend merkte laatst op dat ie mn haar zo lekker vond ruiken, heeft hij in 12 jaar nog nooit gezegd...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:37

Ik was mijn haar zo'n twee keer per week. Ik kan het niet kammen als het droog is (krullend haar dus als ik dat wel doe heb ik een soort mislukte afro) en als ik het gewassen heb kam ik het voorzichtig door. Ik gebruik een volumepoeder en wat krulcreme, verder niks eigenlijk.
Om de stalgeur tegen te gaan spray ik er na het rijden wat bodysplash (soort parfum ) op, haha.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:54

Zwerte schreef:
Op dit moment? Nooit. Ik ben nogal op zoek naar DE manier voor mijn haar, en puur natuur werkt tot nu toe toch echt het beste. Dus alleen 'wassen' met water, gebruik geen enkel product.
Ik ben er een tijd geleden mee begonnen omdat ik toch thuis zit en die vette periode dus wel kan hebben. En ik heb nog nooit iets gevonden wat werkt. Ik heb van dat hele dunne blonde piekhaar, waar je echt niks mee kan. Dun, geen volume, niks blijft zitten en 2 sec na het borstelen alweer knopen en ziet het er piekerig uit. Vreselijk snel vet, soms op dezelfde dag alweer. Onderkant vaak juist veel te droog. En shampoos, pffff, allemaal hadden ze wel een nadeel. Te heftig voor mn hoofdhuid, niet sterk genoeg om het vette eruit te krijgen, maakte mn haar te zwaar of juist te glad en ga zo maar door.
Maar ergste was altijd de vetheid en de vreselijke jeuk continu.

Zonder chemische meuk heb ik gewoon geen jeuk meer. En mn haar veeeeeel meer volume, het voelt veel levendiger aan ipv een slap hangend stukje stro. Het vette krijg ik nog niet goed onder controle, alhoewel dat inmiddels beter begint te gaan. Maar met shampoo heb ik dat nog veel erger dus tja ik ben het ook wel gewend. En de geur vind ik nog het meest bijzondere. Ik vond mn haar vroeger zoooo snel stinken, idd van cap of zweten of wat dan ook. En nu? Bijna nooit meer en met uitspoelen is alles er weer uit. Ik zweet flink, dus heb regelmatig mn haar ook echt wel nat van het zweet. Dat spoel ik direct daarna goed uit en je ruikt echt niks. Sterker nog, mn vriend merkte laatst op dat ie mn haar zo lekker vond ruiken, heeft hij in 12 jaar nog nooit gezegd...

nooit ? hoe doe je dat dan met water?