Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Hhilde schreef:Het gaat wel goedkoper worden hoor, haha. Ik at niet alleen maar junkfood of zo
Mijn hoofdmaaltijden waren best gezond en ook goede porties. Maar ik heb een tijd last gehad van een eetstoornis en dat raak je nooit helemaal kwijt denk ik... Dus ik had zeer geregeld een eetbui en ook niet zuinig, dat is wat me nekte qua gewicht. Nu moet ik gewoon leren om niet meer toe te geven aan dat soort eetbuien. En dat zal af en toe best lastig worden maar voor ik het weet ben ik fit
Citaat:Ik weet dat slank worden niet mijn hoofddoel zou moeten zijn. Maar dat is het nu eenmaal wel. Ja, ik wil ook graag fit worden! Ja, ik wil ook graag goed gezond zijn. Maar het verschil is dat ik dagelijks last hebt van de nadelen van dik zijn en er zo uit zien, terwijl ik (nog) geen echte gezondheidsklachten heb. Ik ben ook niet totaal conditieloos, of zo. Dus zo is slank worden gewoon belangrijker geworden... Misschien veranderd dat ook nog wel onderweg, misschien niet. Het einddoel zal ongeveer hetzelfde zijn, tijdens het slanker worden zal ik ook fitter worden en vice versa.
Hhilde schreef:Soms is er niet echt een directe aanleiding. Eten is ook een versllaving geworden vanuit mijn eetstoornis. Toen plande ik mijn eetbuien. Als ik twee uur alleen zou zijn, als ik 'huiswerk' ging maken, etc. Dan wist ik dus van tevoren dat ik een eetbui kreeg. Nu is die behoefte aan eetbuien een stuk lager, maar het gebeurt vaak nog omdat het een soort moetje is geworden. Dan ben ik alleen thuis en dan kan ik maar beter eten want stel dat ik aandrang krijg als de rest er is? Daar zitten natuurlijk wel bepaalde gedachten en gevoelens achter, maar wat die dan precies zijn? Het is zo ingewikkeld:ik snap het amper, laat staan een ander die er buiten staat.