http://www.nrc.nl/nieuws/2015/08/27/afv ... ter-water/
Bij 3 maaltijden is 1,5 L dan voldoende

Ik wil wel meedoen maar drink echt al veel over de dag, zal eens bijhouden...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura_Zodine schreef:Ik doe mee! Leuk om dit topic als geheugen steuntje te hebben. Ik vergeet ook vaak water te drinken en drink te veel koffie/thee/cola ed. Ik denk ook dat ik vaak denk dat ik trek heb terwijl het eigenlijk gewoon dorst is. Als ik eraan denk eerst een groot glas water te drinken is de trek ook veel minder.
Leuk om ervaringen van anderen te lezen ook.
Century schreef:daisssx schreef:Koffie onttrekt vocht naar mijn weten, dus dat telt niet mee.
Thee natuurlijk wel
Koffie onttrekt geen vocht. Dat dacht men vroeger wel. Zal later een link plaatsen
Westhof schreef:Ik doe mee! Ik dronk zelf ook altijd weinig water, maar de laatste tijd maak ik vaak een kan met water met wat schijfjes komkommer of wat munt erin. Dat geeft het water een smaakje en ik merk dat ik daardoor veel beter drink
mirthheee schreef:Ik drink met geluk 3 glazen per dag, moet mezelf al gigantisch pushen voor de liter, dus 3 ga ik echt niet redden
daisssx schreef:Westhof schreef:Ik doe mee! Ik dronk zelf ook altijd weinig water, maar de laatste tijd maak ik vaak een kan met water met wat schijfjes komkommer of wat munt erin. Dat geeft het water een smaakje en ik merk dat ik daardoor veel beter drink
Klopt inderdaad! Ik doe dit vaak met citroen of citroen en munt. Als ik dat mee naar school neem heb ik ook altijd heel snel mijn fles leeg.