Hoe wat ouder lijken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:21

Ik zie er ook jonger uit geloof ik :=
Ik werk als caissière en laatst was er een man met een krat bier. Hij vroeg of ik ook nog een flesje wilde, dus ik zei nee. Vroeg hij of ik geen zin had in een biertje. Nee, want het mag niet onder werktijd :)) Zei hij dat ik het ook nog niet mocht hebben qua leeftijd. Heb hem toch wel verteld dat ik al 19 was en toen stond hij me ook met grote ogen aan te kijken haha

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:28

Ik heb het zelfde 'probleem', al zie ik het nu niet meer als een echt probleem.
Ik ben klein en mijn gezicht heeft gewoon niks wat je volwassen kunt noemen.
Het ligt er ook wel aan hoe je je kleed, maakt wel verschil of ik nu een deftig truitje met ketting aan doe of een losse trui met lompe sneakers :=

Maanlicht

Re: Hoe wat ouder lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:31

Misschien toch eyeliner proberen? Dat geeft een wat meer "volwassen" look.
Er zijn genoeg tutorials te vinden op youtube, na een tijdje word je er handiger in!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 16:37

Ik heb eyeliner geprobeerd maar het past echt niet bij me. :P
En als het wel zou staan zou ik er niet van op mijn gemak voelen omdat ik zelf nog steeds vind dat het me niet staat :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:38

Hmmm, lastig.
Ik draag sinds mijn 15e eyeliner, dus ik weet daar verder niet zo veel van haha! Het maakt wel echt een heel verschil bij mij, kan misschien later wel een foto laten zien van met en zonder.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:44

Kijk ik in je profiel, tja ik vind je ook jonger er uit zien...

Nu zie je daar nog niet de charme van in...dat komt nog wel.

Make up zal je ouder doen lijken...kleding ook, minder meisjesachtig?

Ik vind het mooi hoe je er uit ziet...persoonlijk vind ik dat je je eigen persoonlijkheid moet waarderen en durf te zijn wie je bent....maar als je je hierdoor niet binnen je eigen leeftijdsgroep geaccepteerd voelt, dan moet je foppen..

Make up door een goede fysagist en laat je adviseren met kleding style in een goede boetiek...

Geef je anders op voor make over, zijn ook akties door winkeliers, kijk eens op internet.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:06

Ik vind je er als een 17 jarige eruit zien. Maar ja, ik ben de meerderheid niet :P

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:10

Bij mij is het altijd juist, hoe meer makeup ik op heb, hoe jonger ze me schatten dus ik denk niet dat make up de oplossing is.

Ach ik ben 23 en de cassieres kijken me nog steeds raar aan als ze er achter komen dat ik 18+ ben. Best gelopen toch :') Ik heb zelf een aardig grote auto met een tweepaards trailer erachter, komt er op wedstrijd een vrouw naar me toe om te vragen of ik uberhaubt wel mijn rijbewijs heb haha. Vind het wel grappig zulke dingen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:18

andere haarstijl zal zeker helpen..

je hebt een 'meisjes' gezicht, daar kun je niet zoveel aan doen natuurlijk..

maar je haardracht is erg 'schoolmeisje' als je het combineert met je jonge gezicht..
denk dat je gewoon het beste eens met een goede kapper kunt praten, wat je met je haar kunt doen zodat je meer overkomt van je eigen leeftijd zonder direct ouwelijk te worden.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:19

Ik kan je wel vertellen dat make-up dragen dus juist niet werkt. :P Ik ben ook flink tenger en klein, werd (wordt af en toe nog steeds) 15 geschat. Maar inmiddels ben ik 18 en word ik of er boven geschat (zelfs een keertje 23 :wow: ) of in ieder geval boven de 17. Uitzonderingen daar gelaten, maar het zijn in ieder geval uitzonderingen geworden. :Y) Mijn ID is ook nog geen énkele keer gevraagd.

1,5 jaar geleden had ik standaard zwarte ogen, en zat het me eigenlijk meer tegen dan nu. Dit komt namelijk omdat in de leeftijd 14-18 zowat elk meisje make-up draagt (als het al niet eerder is), en krijg je juist een puberlijk uiterlijk. Nu draag ik compleet geen make-up. Heel af en toe felle of donkere rode lippenstift, en juist dat in combinatie met naturel ogen/huid laat het je veel ouder en eleganter lijken dan de standaard opgedofte ogen.

Standaard lang, los haar, wat tegenwoordig eigenlijk ook echt elk meisje tussen de 14 - 16 heeft, maakt je gezicht vaak sluik en laat je er ook heel jong uitzien.

Piercings willen ook helpen haha. :+ Op een enkele helix na niet, want dat is juist een hype op de middelbare. Maar met 1 oor behoorlijk vol en een wenkbrauwpiercing kom ik een heel eind. :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:20

Ik had wel toen ik mijn lange blonde haar inruilde voor (iets korter) bruin haar, dat ik gelijk een stuk ouder leek :) (niet op negatieve manier hoor haha)

Afbeelding

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:23

Iets met kleding... Liep ik in mijn pak naar de slijter om wat te halen, was het goed.. kwam ik in het weekend ook altijd ID laten zien... Gewoon omdat je dan "jongere" kleren aan hebt... en doordeweeks gewoon voor werk in pak moest dus er dan "ouder" uitzie..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:34

hihi ik ben in je profiel gaan kijken en dacht toch ook dat daar een 14 jarige stond :')
Je went er wel aan en bekijk het maar als een compliment want je gaat het nog vaak horen. :j
Je hebt wel een heel lief gezicht en dat oogt meteen een stuk jonger, je mag er gerust trots op zijn!

Ik ben zelf bijna 25j en oog ook een stuk jonger.
Zonder make-up en met gemakkelijke kledij schatten ze me rond de 18j.
Als ik me dan eens opsmuk zie ik er blijkbaar uit als een 16 jarige :')

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:09

In je profiel vind ik je er ook jonger uitzien. Dit komt vooral door je wenkbrauwen denk ik, die zijn een beetje dun en baby achtig ofzo (sorry kan even geen ander woord bedenken :D ). Als je die mooi bijtekent zie je er denk ik al wat ouder uit. En je haar laat je ook jong ogen, maar ik vind je haar wel erg mooi dus ik zou het niet afknippen oid, daar heb je over een paar jaar spijt van. :D
Ik word trouwens ook altijd jonger geschat, waar het aan ligt weet ik niet maar ik vond het niet erg meer. :)

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:19

Wenkbrauwen heb je ook eyebrowgel voor dat werkt super simpel. Voor jou zou ik dan de bruine kiezen geen zwarte. Als je make up draagt dan zou ik gaan voor subtiele mascara en 2 kleuren oogschaduw, lichte kleur op het binnenste en donkere kleur op het buitenste van het ooglid. Bv. licht beige met bruin.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:21

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:56

Hallo :wave:
Ik ben 14 en zonder make up schatten ze me 11 :')
Maarehh tip... Het is zeker waar oefenen maar als je eyeliner gaat gebruiken zie er echt ineens een stuk ouder uit. Door mijn lengte vinden mensen mij er nog steeds zo jong uit zien en dan zeggen ze wel eens. Was maar eens langer dan leek je wel 16. :=
Maarehh ga eens eyeliner proberen. Ik zou wel eerst oefenen want het zal je nooit lukken als je het voor de eerste keer doet. Het is echt even een maandje oefenen :j
Als deze tip al voorbij is gekomen, sorry ik heb het topic niet doorgelezen :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:19

lekker laten kletsen Drawer..

als je profiel foto recent is, zie je er in mijn ogen gewoon 14 uit zonder makeup..

je gezichtsbouw is die van een tiener, ook je vetopslag onderhuids ziet eruit als die van een tiener.

sterker nog, jouw gezichtsbouw in combinatie met haardracht, lijkt minstens even oud als die van TS..
TS heeft een zeer zachte gezichtsvorm plus een jeugdige haardracht, waardoor ze te jong geschat wordt.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:30

Vervelend zeg ts.
Wat zeggen mensen die je beter kennen hier over? Ben je in gedrag wel een 18 jarige?

Andersom is het trouwens ook niet leuk hoor :=
Een paar dagen terug kocht ik een fles wijn.
'Mevrouw, u bent wel ouder dan 25 he?'
'Uhm nee dat duurt nog even'
'Oh, mag ik dan je legitimatie zien?'
Haar gezicht toen ze mijn leeftijd zag.. Priceless _O-
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=569EDA7F
Ben t linker meisje op de foto, ik lijk niet zo oud toch? :')

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:32

Haha heel herkenbaar! Ik ben 23 maar word ook altijd rond de 17/18 geschat. Toen ik 18 was kwam ik bij de fietsenmaker bij ons op het dorp en hij vroeg of ik inmiddels al van de basisschool af was. Eh nee.. ik deed op dat moment de pabo, dus was weer helemaal terug op de basisschool! :D
Of toen ik 3 jaar geleden met mijn ouders mee was op vakantie en mijn zus en zwager ook een weekje mee gingen... Na een week gingen mijn zus en zwager weer weg. Ik stond af te wassen en een andere campinggast vroeg aan me of het gezellig was met mijn opa en oma, nu mijn vader en moeder weer naar huis waren. :') Mevrouw, dat zijn mijn opa en oma niet, dat zijn mijn ouders... :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:07

elenaMM77 schreef:
lekker laten kletsen Drawer..

als je profiel foto recent is, zie je er in mijn ogen gewoon 14 uit zonder makeup..

je gezichtsbouw is die van een tiener, ook je vetopslag onderhuids ziet eruit als die van een tiener.

sterker nog, jouw gezichtsbouw in combinatie met haardracht, lijkt minstens even oud als die van TS..
TS heeft een zeer zachte gezichtsvorm plus een jeugdige haardracht, waardoor ze te jong geschat wordt.

Daar heb ik make up op hoor :')

Maar je ziet mijn volle lengte niet. Dat ook nog :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:32

Dat weet ik Drawer, maar make up kun je prima wegdenken..

En ik ben maar 1.63m en lijk echt geen tiener meer :)

lengte heeft niets te maken met hoe oud of jong je lijkt, tenzij je tussen je kleuter (peutervet moet er eerst af) en prepubertijd zit.. dan ga je mede af op lengte van een kind.

in je pubertijd veranderen je contouren van je gezicht en lichaam.. en jouw gezichtscontouren staan los van hoeveel make up je erop plamuur ;)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:34

Zelf heb ik er geen last van, maar wel een vriendin gehad die precies hetzelfde probleem had. Wat 'volwassener' kleden, denk aan mooie enkellaarsjes met hak bijvoorbeeld (hoeft niet mega hoog te zijn), mooie rok/broek met blouse etc. Ook een ander kapsel kan heel goed helpen. :)

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:53

Lengte zegt ook weer niet alles, ik ben 1.81 :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:54

Ikke 1.55,5

Dus ja heel klein :')