Kleuren voor de fijne motoriek, wandelen voor beenspieren en conditie. Fietsen mini stukjes voor bovenbenen. Benen heffen enz. Iedere dag weer opnieuw.
Heb na een zware terug van van ms driekwart jaar niet kunnen lopen en een week niet eens rechtop kunnen zitten. Ik heb me kapot geknokt om het weer te leren. Dit was revalidatie in het ziekenhuis 4 keer per week fysio. Kraaltjes rijgen voor de motoriek, lopen in de brug, veel vallen opstaan weer vallen en weer opstaan. Met die verrotte knie. Net zo lang tot het ging. Ik weer naar de toilet kon zelf. Heerlijk.
Dus ja revalideren en afzien kan ik wel en nu loop ik gewoon botweg vast helemaal vast.
b 12 dus ook ver voor het bekend werd. Misschien kan ik nog meer verzinnen. Weet iemand nog een leuke nieuwe modeziekte?
Maar zou jij dat willen? Zou je werkelijk je werk, je sociale leven, je kinderen, een groot deel van je hobby's, je zelfstandigheid en je bewegingsvrijheid in willen leveren en er een boel pijn, vermoeidheid en armoede voor terugkrijgen?
dan hebben ze aan mij een verkeerde. Mijn eerdere revalidatie verliep niet altijd even standaard omdat de standaard methode niet werkte. Maar een vreemde omweg des te beter.
ben nog nooit zo snel van een fiets afgerukt en plat neergegooid met een hoop drukte eromheen. Tsja het zakte een beetje veel. Maar mijn paps heeft dat ook, die is inmiddels voorzien van een pacemaker omdat het bij hem wel heel heel erg laag werd. Maar dat is het voordeel van zo vaak zijn doorgezaagd dat je wel weer wat wel gezond is in ieder geval.
De gerichte sturing van zenuwen en spieren lukte niet. De onbewuste jaren getrainde beweging lukte wel. Als gevolg van het diepe geheugen van spieren. Vandaar dat je fietsen of schaatsen nooit verleerd. Wel ontzetten frusterend als dat wel lukt en daarna een suf groot kraaltje niet over een pinnetje krijgt,
alleen zo handig dat ik dat dus niet wist en ik nu te lang heb rondgelopen met klachten.
Medisch psycholoog is er nooit meer op teruggekomen en ook is er nooit enige info opgestuurd over wat en waar ik me zou moeten melden.
Maar ook weer teruggeplant zodat er nu wel iets gedaan kan worden door ziekenhuis, met solk wordt dat niet vergoed bij possible ms wel. Tja de logica ontgaat me.