Grrr ontwrichte knie door stom ongelukje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Grrr ontwrichte knie door stom ongelukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:48

Nou in ieder geval dus iets meer mobiel met je bionic woman- been? :D
Helpt het niet als je er bijvoorbeeld een dikke joggingbroek onder draagt? Dat 'ie dan minder afzakt? Of als je niet de hele week in je joggingbroek wil: knip gewoon een pijp af van je joggingbroek en draag die over je gewone broek, onder je bionische hulpmiddel? :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 21:06

Hee hoe is het met jou haarballen?

Ach stomme ding is een maat te groot aan de bovenkant, de mega dikke laag drukverband zakt mee af dus dat werkt niet mee. Beetje te vergelijken met een achterbeen bandageren vanaf de knie, :') . Mooi roze gipspootje was heel wat comfortabeler. En joggingbroek of pyama broek, boeit me echt niet. :D

Ben bijna geneigd om deze handel eraf te halen en mijn eigen echte bionische been te monteren. :+ heb voor links een enorm gevaarte met metalen scharnier dat in alle richtingen in te stellen is in hoeken hellingen enz. Kreng zit net zo oncomfortabel maar dan kan ik in ieder geval douchen.

http://www.mediweb.nu/ligaflex-evolution-kniebrace/ alleen dan de open versie die omgeslagen kan worden. Heeft nog meer banden en repen die versteld kunnen worden.

Zo maar weer prutsen met hoofd boven de badkuip en de losse douchekop. Haar moet dringend gewassen worden na de kambeurt vandaag voor Connor =:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 14:49

Weer terug van een ochtendje ziekenhuis. Heen en weer heen en weer enz. Trauma chirurg was er snel klaar mee. Gips had er maandag niet vanaf gemogen en moet er nu accuut weer om. Mri wordt met spoed aangevraagd. Ok help :x .

Wat blijkt een knieschijf naar buiten eruit is redelijk standaard en gaat vrij gemakkelijkl knieschijf naar binnen eruit schijnt alleen te kunnen met redelijk brute kracht omdat er een vrij hoge hobbel genomen wordt dan. Dus zowiezo al geen standaard letsel. Alleen daarom al had gips er om moeten blijven. Daarnaast is ie veel te onstabiel en pijnlijk voor een simpel uitgerekte knieband. En de deuk die er zit hoort er niet te zitten. Hij kraakt en knerpt en de knieschijf kan zonder kracht nu veel te ver naar binnen verplaatst worden door hun.

Conclusie van de chirurg, de coassistent heeft heel erg zitten suffen en is nogal stevig aangepakt, heb een stukje gesprek opgevangen en ai dat was heel erg duidelijk. Hopelijk leert ze ervan.

Ze beginnen een beetje bang te worden voor stevig letsel, of een pees die over de schijf loopt is aan gort, of gescheurd of afgesneden door de binnenkant van het kokerprofiel. Of er is toch botletsel wat de mogelijk te gemakkelijke beweging naar binnen kan verklaren. Soms is dit niet te zien op fotos omdat het achter de knieschijf is losgeraakt. Of allebei. Maar als een van twee aan de orde is is de kans groot dat ze moeten repareren en ben ik minstens een half jaar zoet met revalidatie. Help :oo ;( . Ik kreeg wel een compliment dat het me gelukt is dit voor elkaar te grijgen met alleen draaien. Voldoende spierkracht in het rechterbeen dus. :')

Dus van de trauma naar de gipskamer, mooi roze gips er weer omheen wat moet blijven zitten tot de mri minstens. Zegt de gipsjuf nog als hij los gaat zitten even bellen dan leggen we een nieuwe aan. Die kans gaat het niet krijgen, :D

Ik was echt net terug vanuit het ziekenhuis, telefoon de rontgen met de mededeling overtoom aan de lijn hier. _O- . Ze hadden niet eerder willen bellen omdat ik niet thuis zou zijn. Vrijdag mri wat nog een leuk iets wordt. Eerst naar de gipskamer gips eraf, met ondersteund been en rolstoel twee etages omhoog. Mri hebben, met rolstoel en ondersteund been weer terug naar de gipskamer waar er weer een fris nieuw gipsje omheen gelegd wordt.

En dan een paar dagen later weer terug naar de trauma voor de uitslag. Gelukkig fijn snel al.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 17:32

Kleine aanvulling op bovenstaand bericht :+ ben net gebeld door de chirurg. De co assistent bleek hoofd van de afdeling te zijn en zijn baas ahum. Wie er dan die bui vanmorgen over zich heen kreeg geen idee. :+ Ergens is er dus helemaal iets foutgegaan in de communicatie tussen weet ik veel wie allemaal onderling en naar mij. :') heb hem wel gezegd als er maandag ochtend beter was gecommuniceerd en in ieder geval langer en duidelijker dan de nog geen twee minuten met vaag gemompel. Er in ieder geval duidelijkheid was geweest en minder frustratie.

Maar fijn dat hij even belt, wordt in ieder geval geluisterd naar een patient. :j dan is dat misverstand in ieder geval uit de weg. Op naar de volgende horde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:37

Wat een stel slaapkoppen , lekker zootje -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 18:36

Zit er even flink doorheen. Been doet erg gemeen zeer en nu pas besef ik wat het traject kan inhouden en tegen welke problemen ik ga aanlopen praktisch. ;( en de gedachte dat dit been misschien niet meer helemaal in orde komt dan is het dag tegen fatsoenlijke zelfstandigheid en hallo afhankelijkheid. En worden misschien toekomstplannen helemaal de grond ingestampt.

en ik zit moed te verzamelen honden uit te laten. Maar het stortregent gigantisch.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:59

Sjonge wat een mis communicatie is er geweest zeg. Moet zeggen dat ik wel vindt dat ze het proberen netjes op te lossen de arts belt je thuis nog op en mri wordt snel geregeld praat de mis communicatie niet goed maar soms moffelen ze de fouten gewoon weg.
Hoop dat er niet al te slecht nieuws uit de mri komt kan je er helemaal niet bij gebruken met je andere slechte been.
Heb je wel duidelijk aangegeven dat je dystrofie hebt in je andere been? is als je geopereerd moet worden en/of langdurig in het gips wel een belangrijk punt om rekening mee te houden.
Heb het met je te doen met die regen en een gips been is in de regen naar buiten toch niet te doen?
Nogmaals sterkte!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 19:22

Was ook blij met telefoontje. Vond het al vreemd dat hij eerst belangstellend vroeg of het nu beter aanvoelde in gips. Een chirurg belt normaal daar niet over naar huis. Maar was goed en lang gesprek. :j je draait het er niet mee terug maar de frustratie is wat minder in ieder geval en ze geven aan te luisteren en ervan te willen leren. Dat is voor mij voldoende. Is wat dat betreft een fijn ziekenhuis.

En gips kan mits een goede regenbroek. Ben alleen zo moe en pootje doet zo n zeer dat de fut opbrengen om eruit te gaan lastig is.

En ze zijn zich er heel goed van bewust, heb links drie keer trombose gehad na kniebreuk. Zit nu ook aan de fraxiparine daarom. En de voetbreuk een aantal jaren geleden heb ik ze lang mee lastig gevallen, dat was links en meteen preventief van alles moeten slikken (hoge dosis vitamine c en hoge dosos slijmoplossers) . Waarvan toen bleek dat ik voor de laatste ervan allergisch ben met een oversture hartslag. En ze melden zelf ook dat ik nu echt een fiks probleem heb met een niet goed te belaste linker been en een rechter dat uitgeschakeld is.

Ik moet gewoon volhouden en hopen dat de rest niet te erg overbelast wordt. Fysio had al aangegeven mijn lijf te willen ondersteunen met de overbelasting. Zodat dat in beste conditie blijft als mogelijk is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 20:13

Hondjes zijn eruit geweest. Even mezelf bij elkaar geraapt en maar met krukken eruit. Ze wilden alleen niet veel doen, woei stevig dus ze waren wat afgeleid. Nu ja heb 10 minuten rondgekrabbelt en nu is het klaar voor vandaag,

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:14

Als je een keer een hand extra nodig hebt met de honden, wil ik best ook een keer inspringen. In de buurt van arnhem is te doen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:27

karuna schreef:
Hee hoe is het met jou haarballen?

Haarballen? :')

Dat was me dus weer een avontuur in dat ziekenhuis zeg! Gelukkig wel een begripvolle arts nu.
Begrijpelijk ook wel dat alles je dan ff aanvliegt toch? Maar ik lees ook dat je je daarna wel weer bij elkaar kan rapen; stoer wijf! +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 21:52

Haarballen, je weet wel die harige viervoeters meestal bont gevlekt. Dunla is toch van jou ook? En ja ik moet me wel bij elkaar rapen. Moet toch gebeuren, dieren hebben er ook niet omgevraagd en zielig in een hoekje zitten werkt even maar niet te lang. :n

Mizora heel graag :j alleen al een chauffeur zou al een hoop helpen. Heb een transit waarin de honden gescheiden zijn van de mens. Dat went snel. Andere bokker hoorde daardoor vrij snel bij het meubilair en werd goed geaccepteerd. Zolang je ze straal negeert en ik erbij ben gaat het goed,

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:55

karuna schreef:
Haarballen, je weet wel die harige viervoeters meestal bont gevlekt. Dunla is toch van jou ook?

Oh die haarballen _O- Ik dacht dat je mn Stippies bedoelde :D

Fayette woont voor onbepaalde tijd bij Cynthia (Lowara @Bokt) en is daar de vervanger voor haar overleden mama, als lespaard/therapiepaard.
En Dunla woont samen met shetjes Hercules en Paultje nog immer in Der Heimat bij mn zusje en zwager en kindjes :j
L2 is Marlien ondertussen met haar :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 21:59

Alweer L2 wat gaat dat hard, maar ja zij is inmiddels ook al ruim volwassen natuurlijk. Fayette verhuisd dat zal wel even slikken zijn geweest. maar ja een heel goed plekje dat wel. Ben je nu paardloos thuis. Maar stippies?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:00

Prima. Ik ben geen geweldige chauffeur maar ik kan op zich prima rijden. Mijn honden gaan nog altijd gemakkelijk de auto in (ik rij zelf in een alto meestal, en anders in verschillende type's Alfa's. Maar een transit moet ook lukken). Jij moet met de honden gewoon duidelijk aangeven wat wel en niet te doen en dan luister ik daarnaar. Als je het fijn vind kan ik een (poedel)teef meenemen, anders blijven mijn honden thuis (nummer 2 is sowieso geen optie namelijk, daar heb ik mijn handen nog aardig aan vol).

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:01

Fayette en Dunla hebben nooit bij mij gewoond he? Ze zijn altijd van Marlien geweest en Dunla deels van mij - maar daar heb ik, praktisch gezien, geen donder aan want we wonen 50 km uit elkaar :D
Fayette is al 15 ondertussen :j en Dunla 9 :)

Mijn Stippies --> profiel ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:08

O ja dat is waar ook, altijd bij die twee kleine ettertjes. :)* maar wat gaat de tijd soms snel. FYette alweer bijna een oude tut. Maar die slanke roofdier stippies dus. :D nee die zijn niet harig, wel mooi zeg. :j bengalen toch, zat er niet wat van Leonoor ook bij?

Voor een eerste keer niet slim denk ik. Beiden hebben last van angstagressie en zijn heel erg onzeker over andere honden (mensen ook trouwens) alleen uiten ze dat in grote bek hebben. Vooral die witte vindt het nu snel eng. Die is van de leg van de hele situatie daarvoor al en dit gesleep en veel alleen en minder beweging zijn helpt er niet mee. Hij houdt van regelmaat en bekende dingen. Beetje autistisch daarin, zal ook komen door zijn slechte zicht denk ik.

Eenmaal aan de mens gewend gaat het goed trouwens. Even rellen in het begin en daarna klaar. :j heb ook wel een atos automaat waar ik meestal in rondtuf. Alleen daar zitten ze meteen in je nek.dat is niet handig in het begin.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:09

karuna schreef:
:j bengalen toch, zat er niet wat van Leonoor ook bij?

:j die eerste, Satin :j

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:14

Geen probleem. Dan doen we de transit en laat ik mijn dame thuis (en die ander gaat dan sowieso niet mee. Die is nogal snel overprikkelt wat erop neerkomt dat je de 10m-lijn stevig vasthoudt, ze erin knalt dan een aai bij de baas komt halen en dan weer terug naar het einde van de lijn gaat. Op bekend terrein is ze vaak na 10 minuten tot een kwartier wel zover dat ze stopt voor het einde van de lijn, op onbekend terrein houdt ze dit uren vol). Ze kunnen allebei prima uren alleen zijn (met school gebeurt het wel dat ze 2x4 uur alleen zijn), dus dat is geen enkel probleem. Vanaf zaterdag kan ik in principe, maar stuur me maar (minimaal een dag vantevoren) een pb wanneer je het kan gebruiken. Maandag tot vrijdag kan ik niet voor 11.30.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:16

Gelukkig is mijn geheugen tenminste niet helemaal aangetast nog. :+ . Mooi spul, mooie fotos trouwens ook, heel pakkend.

Hondjes liggen diep te snurken gelukkig, blokje heeft hun goed gedaan. Mijn been wat minder maar das dan pech hebben. Morgen wordt wieltje van fietskar gemaakt door de anwb de lieverds <3 dat maakt me iets onafhankelijker. Die kan achter de scootmobiel en kan ik iets verder dan die saaie dijk op en af on rondje minipark. Nieuwe scoot komt morgen ook weer terug dat zit beter met gipspoot. Tenminste als ie nu eindelijk wel goed is.

En morgen komt mijn allerliefste en enige leasekind weer. *\o/* <3 voormalig verzorgster van oude tinker die lang hier bij het meubilair heeft gehoord voor tijden achter elkaar. Morgen weer knolsnuffelen, hondjes heerlijk laten stappen en een bak gezelligheid.

En vrijdag maak ik gebruik van taxibedrijf papa voor het ziekenhuis. Die arme man sjouwt wat af.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:08

Hoe is het vandaag met je gegaan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 23:15

Iets teveel gedaan toch vanmorgen. Moest een stukje met prikpaaltjes in de wei gezet worden. Dat met twee gedaan heel rustig. Mannen hapje gegeven en genoten van hun joepie huppel bok van het nieuwe stuk gras. de oude was erg lollig.

Viel me mee kwa pijn, daarna fikjes laten scharrelen in het bos. Vooraf was door een ander gedaan. Eenmaal thuis en een hapje gegeten kwam er een fikse dreun. Voelde me beroerd veel pijn opeens. Heb medicijnen genomen en van 4 tot 7 als een blok geslapen. Heeft me goed gedaan. Pijn is gezakt maar ik denk dat ik een beestje heb opgelopen. Voel me koortsig en best belabbert, maar ach dat gaat vanzelf wel over.

Morgen weer bos voor de fikjes met mijn paps dan, daarna mri, weer bos en dan plat denk ik. Zaterdag weer vervoer naar paardjes en een ander stuk bos voor de hondjes. *\o/* zondag zal een thuishang dag worden.

Ben met lego aan het prutsen weer, kleuren, heb voldoende dvd s liggen waaronder eerste seizoen house, matrix, saw een tot veel, en nog meer die ik of niet of al vaker heb gezien,

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:45

Hoe was het vandaag in het ziekenhuis en uitslag van de Mri gehad?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 20:00

Vermoeiend, gips eraf, mri en gips er weer om. Honden hebben twee keer lekker gespeeld in het bos.heb net een warme hap op en de dag voor mij is helemaal over. Dadelijk k3 kijken vanuit bed :+ met en kopje thee en een koekje denk ik.

De uitslag is donderdag, wel de chirurg gesproken voor het gips er weer om ging. Heb alleen een onofficiele snelle voorlopige uitslag. Mri was nog niet helemaal verwerkt en de chirurg heeft er een vluchtige blik op kunnen werpen. Maar was er een met een hoop misschien en waarschijnlijk. Maar het lijkt er op dat er geen botschade is, die pees niet helemaal door maar er was wel letsel zichtbaar. Oftewel er is wel schade alleen voor zover het nu lijkt niet de twee ergste waar ze bang voor waren. Maar dat is dus een onder voorbehoud die dus nog kan wijzigen. Toch afwachten tot donderdag dus.

Alleen nieuwe gips is iets anders aangelegd, dit zit een stuk minder prettig, is hoger opgetrokken en lager ook maar wel met flexibeler gips. Bij de vorige twee kon mijn bovenbeen spier nog aardig meedoen. Dat is nu een stuk minder al is de beweeglijkheid wel fijner. Alleen het stuk bij mijn knie is snoeihard in voor achterwaardse beweging.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:06

Wat een ontzettend naar ongeluk, met nog nadere gevolgen.
Ik duim voor je dat de uitkomst van de MRI zo blijft als de chirurg nu gezegd heeft.

Ik voel met je mee kwa onhandigheid van niet zelf kunnen autorijden. Zit met poot omhoog op de bank na een operatie. Hond links en hond rechts. Honden uitlaten lukt niet met krukken, zit midden in een woonwijk met druk verkeer, los mag niet en veel te gevaarlijk. Jonge Border Collie wordt gelukkig regelmatig opgehaald door mensen van de Hondenschool. Bul i tevreden met rondje aan de riem door mijn dochter. Paarden staan in pension en mijn dochter gaat er op de fiets heen. Morgen mag ik even knuffelen als mijn vader me brengt en haalt... Niks aan zo, maar gelukkig is er Bokt en een iPad....

Sterkte met herstel, ik blijf je even volgen al kan ik niet veel meer dan je een hart onder de riem steken.