Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Anoli schreef:Ik verbaas mij er over dat zoveel mensen een vit. D tekort hebben. Mijn moeder ook, en zelfs dusdanig dat mijn moeder een enorme dosis krijgt (ampullen).
Zelf heb ik al een aantal jaar dat ik flink haar verlies, en moe. Maar er is ook veel gebeurt de afgelopen jaren dus bij mij zal het eerder stress zijn
Als ik kijk naar de huidige maatschappij, zou de toename van vit D tekort ook een gevolg zijn van het feit dat veel mensen niet genoeg buiten zijn? Kinderen spelen nauwelijks meer buiten, volwassenen sporten in de sportschool in plaats van in de natuur (oeps ik ook)
TS: Toch nog weer terug naar de HA? Misschien een hogere dosering of ook andere waarden laten testen.[/quote
Vermoed dat er iets mis is met ons voedsel.Heb ergens een tabel gezien dat het vitamine en mineralen gehalte erg laag is ter vergelijking met 30 jaar geleden.Komt over het algemeen door de teelt met kunstmest.
Daar waar je dus vroeger een portie groenten at moet je nu ,om aan dezelfde vitamines te komen een hele kist opeten....dat doet niemand.
mystery1980 schreef:Juist om dat laatste eet ik enorm veel groente, ik eet s avonds zo'n 400 gram groente en een heel klein beetje vlees, geen aardappelen, rijst oid. Op een enkele keer na dat ik bij andere mee eet of uit eten ga.
Ook suikers probeer ik te beperken, maar heb regelmatig een suiker behoefte, vooral als ik heel moe ben, kan ik ze moeilijk laten staan.
Pandora2 schreef:Ik ben verbaasd over de waardes die ik hier lees![]()
Heb mijn recente bloedcontrole hier bij mij liggen en hier staat als referentiewaarde voor Vit D >20 ng/ml. Ik zit op 20.6, dus geen tekort ! Misschien wordt het in NL in een andere eenheid uitgedrukt![]()
Had / heb ongeveer dezelfde klachten als TS, + nog wat meer....... bloed was verder ook prima in orde, wel positief op Lyme
Pandora2 schreef:Neenee, ng/ml... zelfde waarde als op mijn bloeduitslag.
Pandora2 schreef:Halen jullie die ampulles gewoon bij de apotheker ? Want ik las dat B6 en zink ook belangrijk zijn voor een goede opname van vit D....dus een combi-preparaat ? Want je kan slikken tot je een ons weegt, maar als je lichaam het niet kan opnemen, schiet het ook niet op natuurlijk
elibeest schreef:Welke vitamin D slikken jullie? En hebben jullie die allemaal via de huisarts? Of gewoon via de reformwinkel/drogist?