Borderline.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blackandgrey

Re: Borderline.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 12:22

Ik weet niet.. aan de ene kant wil ik heel graag Hulp, aan de andere kant denk ik.. Wat gaan zei nou voor me kunnen doen.. Slinger enorm heen en weer. T ene moment denk ik ik ga gewoon lekker weer werken, ben toch geen watje.. En het andere moment denk ik wacht nou maar even het GGZ af want jezelf voorbij rennen is echt een slecht plan..

Hak op de tak.. chaos!! Aaaaarghh :P

Ik weet niet wat Psyq is? En of ik zelf rechtstreeks ergens heen moet gaan, of gewoon even deze intake afwachten..

Sowieso... Hulp is allemaal fijn Enzo maar uiteindelijk moet je het toch met jezelf doen en zelf een manier vinden om ermee om te gaan.
Het is mijn persoonlijkheid. Die kunnen ze toch niet fixen :+

Nu ga ik weer in mn draaimolentje.. Je moet dit eens aan een "normaal" mens zeggen.. wat zal die wel niet denken :')

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:26

PsyQ is gewoon net als andere instellingen hoor, ze zijn alleen sneller :j

Hahaha zo herkenbaar :') Even gas terug nemen en alles even overzien is geen overbodige luxe voor jou op dit moment :')

Hulp is zoals het zegt hulp :P Ze gaan jou handvatten geven om met je gevoelens etc. om te gaan. Dus fixen niet, helpen wel :P

Misschien maar even lekker je hoofd leeg wandelen/fietsen/film kijken? :')

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 12:42

Heb even gekeken op Internet.. kan je daar dan zonder doorverwijzing heen?

Edit ik zie t al. Niet dus :p

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:44

Ik heb gewoon toen wat ingevuld op hun site en werd toen gewoon uitgenodigd. Geen verwijzing gehad geloof ik?

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 12:45

Ik zie staan dat je wel een verwijs brief moet hebben..
En de actuele wachttijd voor een intake is nog veel langer dan bij t GGZ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:50

Ik ben getrouwd geweest met iemand die een psychische stoornis heeft, maar dat niet wil in zien. Hij heeft van mijn leven een hel gemaakt.
Lieve TS, ik kan alleen maar respect hebben voor mensen zoals jij, die wel kunnen inzien dat ze een ziekte hebben, waar je je niet voor hoeft te schamen. Ik denk dat je op dit topic al heel wat raad, steun en advies gekregen hebt van mensen die even sterk en dapper zijn als jij. Het komt wel goed met je, daar ben ik zeker van.

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 13:00

Het is enorm moeilijk om naar jezelf te kijken. Echt naar jezelf te kijken. Zonder in een zelf aangeleerde slachtofferrol te vallen van "ik kan niks ik ben niks ik ben toch niet goed genoeg."
Maar gewoon kijken naar , waarom gedraag ik me nu zo en ben ik aan het doen wat ik doe.. Ik denk dat dat voor de meeste geldt. Maar dat is wel echt het enige wat helpt. Het analyseren van je eigen gedrag en bedenken hoe je anders kunt reageren zonder jezelf anders voor te hoeven doen. Als dat lukt ben je al een heel eind. Maar ik heb ook mensen t leven zuur gemaakt. Pijn gedaan. Onredelijk tot en met. Het is echt een strijd met jezelf om dat niet te doen... Niet te zijn..

Maar het kan wel. Je moet het alleen eerst zelf inzien inderdaad :+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:18

blackandgrey schreef:
Ik zie staan dat je wel een verwijs brief moet hebben..
En de actuele wachttijd voor een intake is nog veel langer dan bij t GGZ :+

Ligt ook aan de regio denk ik. Mijn HA is heel makkelijk met verwijzingen gelukkig. Dacht dat dat niet nodig was? In Utrecht was de wachttijd bij psyQ 2 maanden en bij altrecht etc 6-12 maanden.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:47

Het wordt echt makkelijker, echter tot die tijd is het erg fijn als je iemand hebt waar jij je verhaal en gevoel kwijt kan zonder dat ze je gek aan kijken. Geloof mij de meeste hulpverleners hebben wel gekker gezien.

Analyseren is een tijdje tot dat jij jezelf echt goed snapt en dan kun je daar je leven mee inrichten. En dat wordt net zo gewoon als boodschappen doen en opstaan (ook al vallen die kleine 'simpele' dingen nu ook zwaar)

Voor mij is het al een tijd geleden dat ik in een situatie zat zoals jij nu zit. Herken je gevoel enorm. Mijn advies is doe waar jij je goed bij voelt en maak een lijstje van dingen die je wilt doen en spreek met jezelf af dat je er bijvoorbeeld max 3 per dag doet. Dus bijvoorbeeld 1 op tijd opstaan 2 stofzuigen 3 die ene vriendin bellen. en verwacht niet van jezelf dat je drie voor jou lastige dingen op één dag kunt doen want dat lukt toch niet en dan voel je alleen maar slecht.

Verder heb ik de VERS training gevolgt, vond dat vooral fijn omdat dit een groepstraining is met mensen die dezelfde klachten hebben. Ineens voel je je dn niet meer zo alleen en raar. Verder krijg je daar goede handvatten waarmee je thuis ook aan de slag kunt.

Als laatste zal ik als ik jou was toch mijn huisarts nog eens bellen en vragen of die wat voor je kan betekenen.
Heb je wel een groepje mensen om je heen die je steunen en die er voor je zijn als je ze nodig hebt?

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 15:11

Er zijn mensen die er heel graag willen zijn... Maar ze er laten zijn is ook weer een dingetje zegmaar... :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:57

blackandgrey schreef:
Ik moet er maar niet teveel bij nadenken dat de rest van mn leven er zo gaat uitzien... analyseren, analyseren, terugkoppelen naar jezelf, eigen gedrag nagaan.. schema's maken.. constant gevecht met mezelf.. := lekker gezellig.

22 oktober heb ik de intake. Maar heb me laten vertellen dat het behandel plan (wat na je diagnose komt) dan nog wel maanden kan duren...

Nee hoor, zo gaat dat gewoon niet. Punt. - ...hopelijk is dat een opluchting voor je.
"Kijken naar" je gedrag kan soms zinnig zijn, maar het is niet de kern van de zaak. Dus al dat analyseren en te terugkoppelen: soms heeft het zin, vaak ook gewoon niet.
(En dat betekent nadrukkelijk ook, dat als je een poedersuiker dag hebt, dat niet zo zou zijn, "omdat je een fout gemaakt zou hebben".)

En bij een goede therapie weten ze dat. (En als je het gevoel krijgt dat je alleen maar politie agentje moet gaan spelen: benen maken. We leven in 2015 en er kan heel veel - en een verouderde, slecht werkende behandeling is nergens voor nodig. )

Enne: "persoonlijkheidsstoornissen gaan niet over", psychologen mogen dit niet eens zeggen. Het is ook niet waar.
Soms gaat het over, soms een beetje en soms kan therapie "alleen maar" helpen verzachten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:08

blackandgrey schreef:
Het is enorm moeilijk om naar jezelf te kijken. Echt naar jezelf te kijken. Zonder in een zelf aangeleerde slachtofferrol te vallen van "ik kan niks ik ben niks ik ben toch niet goed genoeg."

Nou, de meeste mensen die ik ken met borderline, krijgen dit somehow ingepeperd vanuit hun omgeving of opvoeding.
...dus dat dit zelfgekozen zou zijn, staat wat mij betreft nog te bezien.
Een slachtofferrol is het ook niet.
Een slachtofferrol is een dikke schoonmoeder, die op debank hangt en iedereen voor zichzelf laat draven en dat prachtig vindt. En als er kritiek komt, dan heeft mevroi een hartkwaal en heb JIJ het gedaan met je nare woorden als zij opeens dood blijft.

Citaat:
Maar gewoon kijken naar , waarom gedraag ik me nu zo en ben ik aan het doen wat ik doe.. Ik denk dat dat voor de meeste geldt. Maar dat is wel echt het enige wat helpt.

Dat is een prima oefening in het boeddhisme: leren kijken zonder oordeel.
Niet om het een of ander: het is erg moeilijk.

Wat het moeilijk maakt, is dat ""oordelen"" verbonden is met je alarmsysteem.
Hoe meer je je onveilig, ongewenst en noem het allemaal maar op voelt, hoe moeilijker het wordt.
(Het is en blijft een nuttige oefening, maar zie het wel voor wat het is: een potentiële valkuil. )

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:32

Mijn huisarts heeft mij toen der tijd op de spoedlijst gezet voor de psych, had eerst ook een afspraak voor over een paar weken, maar toen aan de bel getrokken dat het zo niet door kon gaan en toen kon in binnen een week terecht.

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 20:50

Ik ga toch wel weer aan de bel trekken bij de HA want ik doe net alsof alles zo goed gaat maar vandeweek een ruzie gehad die weer eindigde in een woede aanval en met spullen gesmeten (mn eigen spullen gelukkig)
De kant van mezelf die ik zo NIET wil kennen ;(

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:40

Goed dat je hulp zoekt.
Mooi weer spelen kan maar tot een bepaald niveau. Gooien met spullen is een uiting van onmacht, heel begrijpelijk en goed dat je dat doet in plaats van jezelf of anderen fysiek pijn doen.
Helaas horen dit soort gevoelens er ook bij maar ook die worden beter hanteerbaar naar mate de tijd vordert.