LUIZEN!!! Ik kom er niet vanaf!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 19:30

AmkeE schreef:
Jette schreef:
Hier spreekt een expert op het gebied van luizen :+

Je hoeft je omgeving NIET te behandelen. Luizen overleven zo kort buiten een warme gastheer dat het volledig zinloos is. Wat je wel moet doen is kammen, kammen, kammen, totdat je er helemaal gek van wordt. Wat ik altijd aanhoud is de eerste week 2x per dag en daarna nog een week 1x per dag. En dan niet vlot doorkammen, maar laagje voor laagje en niets vergeten. Achter je oren, in de laatste laag van je nek, op je kruin etcetera. Je kan de kam ook niet in één keer door je haar halen, je moet het opdelen in ongeveer 3 lagen (als je spreekt over de dikte). Het is rottig maar hierna ben je er echt vanaf.

edit: uiteraard kammen met een luizen/netenkam, maar dat leek me vanzelfsprekend haha

Dit was bij mij ook het enige dat hielp. We ware al erg lang aan het klooien met vershillende shampoo's/luis dodende middelen/azijn... Niets hielp...

Toen het advies gekregen te gaan kammen en met twee weken volledig luis vrij :D
Als je heel fijn haar hebt (zoals ik dus. Ik heb wel een dikke, volle bos maar het haar zelf is heel fijn) kun je watjes in de luizenkam doen. Hier blijven de luizen dan aan zitten ;).

Wij doen het boven de afwasbak op de badkamer. Dan kun je zien hoeveel luizen je hebt. En meestal als we een deel hebben gehad en we beginnen aan een nieuw deel 'kloppen' we de kam even uit en meestal komt daar ook nog heel wat uit. De meeste luizen die we eruit halen zijn te klein om te zien of ze leven maar er zit er bijna altijd eentje bij die heel groot is en die zie je dan lopen. Als die dan leeft :')

emil01

Re: LUIZEN!!! Ik kom er niet vanaf!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:36

Je kunt tegenwoordig een elektrische luizenkam kopen. Gaan ze direct kapot van een shock.... Maar ook dan geldt, 2 weken kammen om de neten/eitjes die uit komen te pakken te nemen..Succes.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 19:41

emil01 schreef:
Je kunt tegenwoordig een elektrische luizenkam kopen. Gaan ze direct kapot van een shock.... Maar ook dan geldt, 2 weken kammen om de neten/eitjes die uit komen te pakken te nemen..Succes.

Die heb ik al half :')
De netenkam die ik nu heb is van ijzer en je hoort hem knetteren als ik hem door mijn haar heen haal

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:42

emil01 schreef:

Elektrische kam werkt niet bij neten, dus je moet alsnog met de gewone luizenkam kammen.

Bij de elektrische kam NIET je haar natmaken :')

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:56

Ik en mijn kids hebben zulk fijn haar daar kan je geen neten uit kammen. Ik heb ze er een voor een met mn nagels uit gehaald..

Trauma pff.. gelukkig zijn ze heel blond n kon ik alles goed zien.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:06

(Heb alleen de eerste pagina gelezen)

Elke dag wassen met de shampoo en kammen, ik weet dat elke dag wassen niet goed voor je haar is maar het kan niet anders.

Verder moet je de school informeren, leuk of niet, straks krijgen mensen luizen van jou! En dat willen ze niet en jij ook niet.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 20:21

willemieke schreef:
Ik en mijn kids hebben zulk fijn haar daar kan je geen neten uit kammen. Ik heb ze er een voor een met mn nagels uit gehaald..

Nou het is anders ook niet leuk om heel veel en dik haar te hebben hoor. Vooral als je dan ook nog snel in de klit zit. Gelukkig kom ik er makkelijk doorheen als ik eerst de borstel gebruik

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:24

drawerlover schreef:
willemieke schreef:

Nou het is anders ook niet leuk om heel veel en dik haar te hebben hoor. Vooral als je dan ook nog snel in de klit zit. Gelukkig kom ik er makkelijk doorheen als ik eerst de borstel gebruik

Ik heb ook dik haar en snel klitten en als je een anti klit borstel aanschaft, echt geen geld verspilling! Werkt top en je bent snel klaar!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 20:25

Ja die heb ik ook veer. :j

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:32

Ik heb ook best lang luizen gehad. Lang haar, elke dag gewassen en gekamd, al mijn kussens en knuffels gewassen en geen resultaat. Toen mijn haar een keer heet gestijld en ze waren weg.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:36

drawerlover schreef:
willemieke schreef:

Fijn als in dun he
Dus niet fijn als in leuk..

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:43

Ohh zo vervelend heb het ook een aantal keer gehad, gelukkig merk ik het altijd heel snel. Mijn haar is zo vreselijk, heel droog (heb krullen) en wel dun haar maar het deed altijd zeer.

Je hoeft gelukkig niks in de was te gooien enz. Knuffels in de vriezer of schuur. Ook al deed ik het wel vond het toch wat frisser.
Het enige wat je moet doen is elke dag gewoon kammen totdat je op een dag er geen meer vindt en dan 2 dagen nog goed kammen en als het goed ben je er dan vanaf.

Ik gebruikte de eerste keer soort luizenshampoo daarna nooit meer alleen kammen, bij de apotheek geven ze je trouwens wel luizenshampoo mee.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:50

Ik heb ze vroeger ook ontzettend vaak gehad. Lang, dik haar heb ik. Ik heb toen 2 weken gekamd en elke dag ging er ontzettend veel haarlak in mn haar. Na die 2 weken waren ze allemaal weg. Nu gebruik ik vaak haarlak etc dus ze blijven mooi weg nu. Terwijl ik met kinderen werkte die ook vaak luizen hadden.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:52

wat bij mij goed werkte heel veel conditioner in je natte haar doen en dan kammen, a, het kamt makkelijker en b, het schijnt ook glad te zijn voor de luizen waardoor de grotere luizen er beter uitkomen. En verder wat iedereen hier zegt 2 weken lang elke dag je haar laten kammen, dan ben je er na 2 weken gegarandeerd vanaf :j

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 21:03

Heb net even gekamt. Ik doe het bijna helemaal zelf. Ik begin aan de zeikanten en voor en achter. Dan ga ik vanuit mijn paadje werken. En elke keer als ik een paadje af had, een beetje ernaast weer een nieuw paadje maken enz enz. De HELE wasbak zat onder :')

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:20

Sinds dat mijn luizen DRIE KEER waren terug gekomen ben k zo bang voor luizen := Elk dingetje in m'n haar krijgt pootjes ofzo. Bij mij werkte prioderm niet. Ik heb een fles gehaald bij de apotheek die je in een keer gebruikt. Het is een stof van een boom(Volgendsmij) die de luchtwegen van de luis laten verstoppen en de neten dood. Geloof iets van 12 euro. Werkt super je bent er meteen vanaf! Bij ons ligt er nu standaard 2 flessen van dat spul in de medicijndoos :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:29

vuurneon schreef:
Bij de elektrische kam NIET je haar natmaken :')

:= Dat is vast wel eens misgegaan, mhihi.

Hoop dat je snel van die beesten af bent, ts!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:36

Ik weet niet of t al is genoemd is, maar als ik luizen had, dan deed ik er idd van dat lotion/shampoon in, maar ik ging elke dag onder de douche, en pakte dan een bakje en die luizenkam, en deed veel cremespoeling in mn haar. En dan kammen. En dan t kammetje in t bakje met water doen. En zk lang tot je niks meer vind. En dat dan zo een paar dagen door.. En dan idd wassen en mn haarborstel in de vriezer.. Haha
Dat werkte bij mij altijd!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 19:30

Nou goede moeder heb ik.
We hebben het vandaag heel druk (8 uur school, dan eten, dan huiswerk maken en dan weer weg en ik kom pas weer heel laat thuis) Dus we hebben net even met de netenkam erdoorheen gecrosst. Dus even niet plukje voor plukje. Mam zo. O het is al veeeel minder dan gisteren. We zijn er zo vanaf. Ik zeg zo mam nee we doen nu niet alles (het meeste doe ik helemaal zelf) we doen alleen even de belangrijkste plekken. Mam zegt zo. Volgens mij wil jij die luizen alleen maar of niet?? Ik zo nee het is gewoon zo. Moeders :n

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:05

haal dan toch gewoon van je zakgeld even zo'n fles licener. Kost nog geen 2 tientjes ben je er in 1 keer vanaf. Ik snap ook wel dat je moeder niet twee weken lang elke dag jouw haar gaat kammen, dat kun je toch ook zelf?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 22:08

Gypsy schreef:
haal dan toch gewoon van je zakgeld even zo'n fles licener. Kost nog geen 2 tientjes ben je er in 1 keer vanaf. Ik snap ook wel dat je moeder niet twee weken lang elke dag jouw haar gaat kammen, dat kun je toch ook zelf?

Dat zeg ik toch net :')
Het meeste doe ik zelf naar ik kom er niet overal bij. Die stukjes doet mam. En dat zijn ook de belangrijkste. En die belangrijkste hebben we vandaag alleen maar gedaan omdat ik bijna geen tijd meer had. En dan denkt mam dat we er meteen vanaf zijn. Maar de ziet ook nooit als ik bezit ben :')

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:14

Tips zijn al gegeven, dus ga ik niet meer geven.

Maar hoe denk je ervan af te geraken als je met andere in contact kom,
zullen vast andere mensen/klasgenoten/kinderen luizen overnemen van jouw.. geraak je er nooit af zo.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 22:17

LauLauu schreef:
Tips zijn al gegeven, dus ga ik niet meer geven.

Maar hoe denk je ervan af te geraken als je met andere in contact kom,
zullen vast andere mensen/klasgenoten/kinderen luizen overnemen van jouw.. geraak je er nooit af zo.

Nee ik let daar heel goed op dat ik niet te dicht bij andere in de buurt kom :j

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 14:11

Zo ik heb al genoeg luizenkam gezien voor vandaag :')
Voor het douchen even. Na het douchen ook. Met cremespoeling. De hele wasbak weer onder :')

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:36

Je haar föhnen richting de wasbak, ze springen er vanzelf uit :)