Vreemde gele bolletjes uit de keel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:11

Yeah, helaas wel. Als je je amandelen nog kan zien (omdat ze nog niet geslonken zijn) kunnen ze er ook achter zitten. Als je wel de bekende smaak in je mond hebt maar geen steentjes kan vinden, kunnen ze ook nog wel eens heel diep zitten.

japielover

Re: Vreemde gele bolletjes uit de keel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:30

Ik heb ze ook gehad.

Na dat mn amandelen weg gehaald zijn waren ze weg..

Let wel op.
Dat tandplak en zulke dingen echt slecht zijn.

Slechte tanden kunnen zelfs tot onvruchtbaarheid leiden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:35

Wat zijn er veel mensen die dat hebben zeg :wow: Mijn hele familie heeft geen amandelen meer geloof ik :=

Amandelen veroorzaken ook vaak verkoudheden/snotneuzen. Als je dat regelmatig hebt, is het verstandig om eens langs de HA te gaan voor doorverwijzing :D Knipknip, dagdag amandelen lost het probleem op.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:37

japielover schreef:
Ik heb ze ook gehad.

Let wel op.

Onvruchtbaarheid zei je?! ik haal ze mooi niet meer weg nu :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:38

eenitraM schreef:
Wat zijn er veel mensen die dat hebben zeg :wow: Mijn hele familie heeft geen amandelen meer geloof ik :=

Amandelen veroorzaken ook vaak verkoudheden/snotneuzen. Als je dat regelmatig hebt, is het verstandig om eens langs de HA te gaan voor doorverwijzing :D Knipknip, dagdag amandelen lost het probleem op.

Dat helpt helaas niet bij iedereen, hier toch regelmatig goed verkouden en mijn amandelen hebben mij 19 jaar geleden al verlaten :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-15 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 18:39

eenitraM schreef:

Ik heb chronisch mijn neus verstopt zitten. Dacht eerst dat het aan het gebruik van neusspray lag, maar zelfs na het afblijven van de neusspray blijft mijn neus een ramp -O-

Ik hou jullie op de hoogte, morgen hang ik om 8 uur aan de tel bij de HA

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:45

Tigress schreef:
eenitraM schreef:

Ik heb chronisch mijn neus verstopt zitten. Dacht eerst dat het aan het gebruik van neusspray lag, maar zelfs na het afblijven van de neusspray blijft mijn neus een ramp -O-

Ik hou jullie op de hoogte, morgen hang ik om 8 uur aan de tel bij de HA

Kans bestaat dat wanneer je ze er uit hebt, het probleem (grotendeels) opgelost is :)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:49

_Yasmine_ schreef:
japielover schreef:
Ik heb ze ook gehad.

Let wel op.

Onvruchtbaarheid zei je?! ik haal ze mooi niet meer weg nu :n

Jup.

Door tandplak aanslag en die balletjes.
En dan natuurlijk slechte mond verzorging KUN je onvruchtbaar worden.

Poets jij netjes je tanden en heb je heel af en toe is aanslag en dergelijke is er natuurlijk niks aan de hand.

Ik ben een halfjaar extreem deprisief geweest en zorgde echt slecht voor mn zelf.
Verwaarloosde alles incl mn gebit.
Toen ik met 4 gaatjes bij de tandarts kwam wees ze me daarop omdat ze wist dat ik een grote kinder wens heb.

Schudde me goed wakker en poets nu netjes 2x pd mn tanden en laat liever een avondje mn makeup zitten dan dat ik geen tanden poets ofzo

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:26

Ik had er ook nog nooit van gehoord. Dus gelijk op Youtube gekeken.
Maar echt, ik zou daar niet bij kunnen in mn mond! Heb n te kleine mond denk ik! :')

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:27

Maar "een beetje tandplak" en je gebit verwaarlozen zijn toch wel echt 2 verschillende dingen ;)

Als een gezond mens van tandplak e.d. zodanig ziek kan worden, vind ik het enorm vreemd dat dit bij het bijv. inenten van je kindje niet verteld wordt. Dat zou dan dus toch algemene kennis moeten zijn, net als dat je de kans op longziekten verhoogd als je (veel) rookt. En al helemaal vreemd dat dit niet gemeld wordt wanneer je er mee naar de dokter gaat. Schijnbaar is het toch niet dusdanig gevaarlijk dat zulke extreme dingen veroorzaakt worden, half Nederland loopt met amandelsteentjes rond :p
Niet dat ik zeg dat het niet gevaarlijk is of kan zijn, maar het feit dat je er onvruchtbaar van kan raken vind ik toch wel wat schokkend.

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:30

Hier zijn ze na het verwijderen van mijn amandelen weg gebleven *\o/*
Bovendien nooit meer keelontsteking.

Door de smerige smaak en geur was ik altijd bang dat ik uit mijn mond stonk....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:36

yep heb ze ook al zolang ik mij kan herinneren. Ik haal ze weg met mijn vingernagel. Als ik ze soms niet zie en achter zo'n opening druk komen ze eruit. Bahhhhh

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 08:12

Morgen om 20 voor 9 afspraak bij de dokter :)

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:06

Hoe was je afspraak? Ik heb ze ook vaak. Soms wel elke week. Zou dit ook afte kunnen veroorzaken misschien?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 09:45

Ik ga terug als de vaste dokter er weer is :=
Hoe was de afspraak...behalve dat ze mij vergeten waren en ik na een half uur maar heb gevraagd hoe het ervoor stond (waarna ze het eerst doodleuk af proberen te schuiven op het feit dat ik dan hoogstwaarschijnlijk gewoon te laat was) en ik dus na al met al 40 minuten wachten dus eindelijk aan de beurt was, wil ik toch een second opinion van mijn vaste dokter.

Ik kreeg de bevestiging dat mijn amandelen nog steeds van alles opvangen en ik dus amandelsteentjes heb. Toen ik vervolgens vroeg of dat met mijn neus te maken kon hebben kon dat inderdaad. Ze keek er echter niet vreemd van op dat ik al 3 jaar verkouden ben >;)
''Je bent nog jong, 22...Daar kunnen nog wel een paar jaar verkoudheden overheen''.

Like whut? 3 jaar verkouden zijn is normaal? :x
Eenmaal thuis bleek mijn buurvrouw ook naar deze vrouw te zijn geweest, en die werd voor haar gevoel ook afgescheept.
Kans bestaat natuurlijk dat ik hetzelfde antwoord van mijn vaste dokter krijg, maar dat is dan wel eentje die ik meer vertrouw. Klinkt misschien heel dom, maar ik kreeg een naar gevoel bij de vrouw die ik had voor de afspraak. So the story continues :P Ik houd jullie op de hoogte als ik naar mijn vaste dokter geweest ben :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 00:54

Inmidels al meer info?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 01:30

Ik heb dat ook gehad, steeds ook vieze adem en vond ik erg onprettig zeker omdat ik studeer als docent zou ik het onprettig vinden als een leerling uitleg van me krijgt en ik uit mn mond stink. Ook regelmatig last van ontstoken amandelen en ik heb een erg fijne huisarts die me meteen heeft doorgestuurt naar de kno-arts. Ondertussen als een jaar amandel, en dus amandelsteentjes, vrij :) pijn van een week helemaal waard!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 01:55

Ik heb t ook af en toe. Het helpt om dagelijks mondspoeling te gebruiken icm een tongschraper! :j

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:00

Sorry dat ik dit topic weer omhoog schop maar ik zag laatst een wit iets bij mijn amandelen en ik vraag me af of dit om hetzelfde gaat. Ik krijg het er namelijk niet uit want hier zit zeg maar in de gleuf van mijn amandel :')

Afbeelding

Sorry voor de iets wat onsmakelijke foto :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:04

Is hetzelfde ja en blijft terugkomen zolang je je amandelen nog hebt

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:07

Ik probeer het eruit te halen maar of ik kom niet of de goede plek of het zit erg goed vast ofzo. Maar er komt wel een smaak vanaf gadver

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:13

Haha grappig dit topic, heb ze echt een hele tijd niet gehad en nu laatst wel weer opeens een keer. Ze ruiken naar poep vind ik :+

Maar bij mij komt het en gaat het en heb nog nooit klachten gehad over m’n adem ..

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:24

Waar bokt al niet goed voor is.... ik had hier nog nooit van gehoord. Heb met verbazing naar de filmpjes gekeken :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:31

Vroeger ook chronisch verkouden geweest en last gehad van die tonsilstones, toen doorverwezen naar de KNO arts en op 22jarige leeftijd mijn amandelen laten verwijderen :) deed veel zeer maar nu echt maar een of twee keer per jaar een week verkouden en geen last meer van een stinkende adem, ben er nog steeds heel blij mee!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:33

Ik heb er ook last van aan 1 kant, want mijn linker tonsil is mysterieus verdwenen? :')
Ik pak gewoon een stompe pincet en wrik die gewoon tussen dat flapje van je keel en de tonsil. Daar zit de bron van die vieze dingen. En haal alles weg. Ff lekker mondspoelen en tis weer een tijd rustig.