Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:27

Kusjes_Britt schreef:
Ik heb een south beatch dieet gevolgd, en ja ik geloof het niet alleen het is gewoon zo! Ik ben in 2 weken tijd van 60 kilo naar 55 gegaan, en ik deed het rustig aan. Dus ik kon nog meer verliezen

Aangezien je het niet eens goed kan spellen, kan ik niet geloven dat je enig inzicht hebt over hoe ongezond dit is. Je geeft je lichaam een zwaar te kort en daardoor ga je even heel hard afvallen. Vervolgens gaat je lichaam als je daar mee stopt reserves opbouwen. Tada! Jojo effect!

Zorgelijk dat je op je 14e al bezig bent met crash dieeten.

Kusjes_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:19

Danique schreef:
Klinkt goed op je 14e ... Wat vonden je ouders daar van?

Ik wilde zelf gewoon een paar kilo's eraf, omdat ik vond dat ik een buikje kreeg. Heb dat nu niet meer. Heb het trouwens samen met mijn vader gedaan :)

Kusjes_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:21

Sababber schreef:
Kusjes_Britt schreef:
Ik heb een south beatch dieet gevolgd, en ja ik geloof het niet alleen het is gewoon zo! Ik ben in 2 weken tijd van 60 kilo naar 55 gegaan, en ik deed het rustig aan. Dus ik kon nog meer verliezen

Aangezien je het niet eens goed kan spellen, kan ik niet geloven dat je enig inzicht hebt over hoe ongezond dit is. Je geeft je lichaam een zwaar te kort en daardoor ga je even heel hard afvallen. Vervolgens gaat je lichaam als je daar mee stopt reserves opbouwen. Tada! Jojo effect!

Zorgelijk dat je op je 14e al bezig bent met crash dieeten.

sorry hoor, we maken toch allemaal wel een spellingfoutjes?

brighteyes85

Re: Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:24

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:19

Kusjes_Britt schreef:
Geen aardappelen, brood, fruit, bier. Die stoffen die erin zitten worden voor je lichaam gelijk omgezet naar vetten. Die er moeilijk af gaan. En lekker veel sporten.

Geloof je dit zelf serieus?
In aardappels, brood en fruit zitten vitamines en mineralen die je lichaam kei en keihard nodig heeft. Dat alcohol drinken niet goed is icm. met afvallen oké. Maar de rest zijn serieus belangrijke voedingstoffen, ja dat er suiker zit in fruit wil niet zeggen dat het slecht is. Want die suikers heb je ook gewoon nodig..[/quote]

Ik heb een south beatch dieet gevolgd, en ja ik geloof het niet alleen het is gewoon zo! Ik ben in 2 weken tijd van 60 kilo naar 55 gegaan, en ik deed het rustig aan. Dus ik kon nog meer verliezen[/quote]

Klopt. Aardappelen en in brood zitten heel veel koolhydraten. Aardappelen zou je bijvoorbeeld kunnen vervangen door een zoete aardappel en brood door spelt brood of een bakje kwark. In fruit zitten ook een heleboel suikers maar voor de vitaminen neem ik het wel. En het is altijd beter dan een lekkere gevulde koek. Weinig koolhydraten en veel eiwitten eten helpt bij ons in familie

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:43

Newsflash: suikers heb je nodig. Niet zo veel als de gemiddelde mens binnenkrijgt via de geraffineerde/geconcentreerde suiker die in veel producten zit, maar je hebt iets nodig om je motortje op de laten draaien. Dat betekent niet dat je je gezicht de hele dag door vol kan proppen met bananen (tenzij je freelee the banana girl bent :') ) maar gewoon de aanbevolen 2 stuks fruit per dag is hartstikke belangrijk.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:37

Je kan er ook voor kiezen om juist volvette producten te kopen. Dus volle kwark ipv magere en roomboter ipv margarine. Hierdoor ben je langer verzadigd en krijg je minder van de toegevoegde troep binnen.
Mijn ontbijt bestaat de laatste tijd uit: Griekse yoghurt, lijnzaad, cacaonips en wat bevroren fruit. M'n lunch verschilt. Meestal of een broodje of een smoothie of hetzelfde als m'n ontbijt savonds eet ik hellofresh :) of een andere gezonde maaltijd met aardappels groente en vlees of vis.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:01

Ga calorieën tellen via myfitnesspall. Hiermee ben ik sinds maart 8 kilo kwijtgeraakt. Blijf onder het aantal dat de app aangeeft en je zal gaan afvallen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:11

Ik heb niet alles gelezen, maar het voedingscentrum heeft naast de site (wel even aanmelden/inloggen) ook een app, de eetmeter. Je kunt invullen wat je per dag eet en je wordt daardoor erg bewust van wat nou veel calorieën bevat en weinig.
Met gezond verstand kom je ook een eind maar ik heb veel baat gehad bij deze app :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:21

Britt_Sisi schreef:
Ga calorieën tellen via myfitnesspall. Hiermee ben ik sinds maart 8 kilo kwijtgeraakt. Blijf onder het aantal dat de app aangeeft en je zal gaan afvallen.

Vind ik geen slim advies, MFP geeft sowieso al véél te weinig kcal aan en als je daar ook nog eens onder gaat zitten dan honger je jezelf echt uit. Zeer slecht voor je lijf. Afvallen zal lukken, maar ik neem aan dat je ook gezond wil blijven.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:38

Voor iedereen werkt afvallen anders. Op ons werk hebben wij nu een groeps app sinds maart de "afval app" let the hungergames begin... Maar iedereen valt op een andere manier af, de ene doet koolhydraat arm de ander laat de chips en snoep staan en wij (mijn partner en ik) volgen SonjaB. Wat voor ons weer goed werkt en inmiddels - 13kg. Het is vooral je etenswijze aanpassen en verminderen. Wij volgen het boek ook niet tot in detail. Maar grote lijnen wel. Voor iedereen werkt het anders, na eerst geprobeerd te hebben snoep en chips e.d te laten staan wat voor ons niet werkte zijn wij in April / Mei overgestapt. Daarbij. Wij sporten meer, "wielrennen" 3x per week en of sportschool met krachttraining.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:51

Kayleigh_ schreef:
Britt_Sisi schreef:

Vind ik geen slim advies, MFP geeft sowieso al véél te weinig kcal aan en als je daar ook nog eens onder gaat zitten dan honger je jezelf echt uit. Zeer slecht voor je lijf. Afvallen zal lukken, maar ik neem aan dat je ook gezond wil blijven.

Het heeft mij goed geholpen bewust te worden wat ik eet en wat waarin zit. Dit is mijn tip en doe ermee wat je wilt ;) en ik at 1560 knal en voelde me prima en gezond.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:02

Kayleigh_ schreef:
Britt_Sisi schreef:

Beetje kort door de bocht, waar baseer je dat op?

Imo werkt MFP prima, idd "gewoon" zorgen dat je meer verbrand dan verbruikt :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:35

lianne484 schreef:
Kusjes_Britt schreef:
Geen aardappelen, brood, fruit, bier. Die stoffen die erin zitten worden voor je lichaam gelijk omgezet naar vetten. Die er moeilijk af gaan. En lekker veel sporten.

Geloof je dit zelf serieus?
In aardappels, brood en fruit zitten vitamines en mineralen die je lichaam kei en keihard nodig heeft. Dat alcohol drinken niet goed is icm. met afvallen oké. Maar de rest zijn serieus belangrijke voedingstoffen, ja dat er suiker zit in fruit wil niet zeggen dat het slecht is. Want die suikers heb je ook gewoon nodig..

Ik heb een south beatch dieet gevolgd, en ja ik geloof het niet alleen het is gewoon zo! Ik ben in 2 weken tijd van 60 kilo naar 55 gegaan, en ik deed het rustig aan. Dus ik kon nog meer verliezen[/quote]

Klopt. Aardappelen en in brood zitten heel veel koolhydraten. Aardappelen zou je bijvoorbeeld kunnen vervangen door een zoete aardappel en brood door spelt brood of een bakje kwark. In fruit zitten ook een heleboel suikers maar voor de vitaminen neem ik het wel. En het is altijd beter dan een lekkere gevulde koek. Weinig koolhydraten en veel eiwitten eten helpt bij ons in familie[/quote]

Mee eens! Ik ben ruim twee jaar terug ruim 13kg afgevallen (ben 1.70 en woog bijna 80 kg) door mijn inname van koolhydraten te beperken (zat toen op een kleine 1000 cal p.d). Ik heb toendestijds brood, aardappelen e.d geschrapt. Daarvoor in de plaatst nam ik extra groente en mager vlees, daarnaast at ik veel fruit, maar lette wel op welk fruit vanwege de suikers. Eiwitten nam ik wel om spierafbraak te voorkomen en at ook regelmatig ongebrande noten bv.
Ik geloof best dat een soort van crashdieet voor velen geen haalbare kaart is of last krijgt van een jojo effect, in mijn geval heeft het wel degelijk geholpen. Ik ben nu ruim twee jaar verder en mijn verloren kilo's ben ik nu nog steeds kwijt en eet nu nagenoeg alles weer, ik weeg op het moment 65 kg.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:47

Nibbit schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar het voedingscentrum heeft naast de site (wel even aanmelden/inloggen) ook een app, de eetmeter. Je kunt invullen wat je per dag eet en je wordt daardoor erg bewust van wat nou veel calorieën bevat en weinig.
Met gezond verstand kom je ook een eind maar ik heb veel baat gehad bij deze app :j

Krijg zin in nibbits door jou :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:23

Maartje__ schreef:
Beetje kort door de bocht, waar baseer je dat op?

Als je in MFP aangeeft dat je wil afvallen, zal die app belachelijk weinig kcal aangeven dat je op een dag mag. Véél te weinig om verantwoord af te vallen dus. Daarom vind ik de toegestande hoeveelheid kcal die je volgens MFP mag aanhouden, geen goed advies. Daar blijf ik bij.

Je kan veel beter je BMR uitrekenen en dat als minimum aanhouden.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:31

Je hoeft lekkers niet te laten staan, je moet het alleen wel vervangen door iets wat je wel kan eten. Ik vind radijsjed en olijven bv heel lekker zo ipv chocolade en chips. Rauwe bloemkool en wortel is ook lekker. Je zult wel iets lekkers moeten vinden want die drang zal er altijd blijven als je niet heel sterk bent en dan is een vervanger een goede oplossing.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:12

Ik probeer aan te melden op mfp maar ik moet mijn lengte invoeren in feet en inches :wow:

Iemand een idee wat 1.65 is? :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:14

dat zal ongeveer 5'6" of 5'5" zijn geloof ik!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:22

Dank je! Hopelijk vul ik nu niet in dat ik 6 meter 20 ben ofzo :P maar ik ga verder.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:25

Probeer koolhydraten te laten staan.
Er zijn genoeg vervangingen zoals koolhydraat vrij brood, pasta etc.
Normaal brood, pasta en aardappelen zijn vaak de boosdoeners.
Zetmeel zet om in koolhydraten, die zetten weer om in suikers.
Ik eet zelf al enkele maanden geen of heel weinig koolhydraten en ben 11 kilo kwijt.
Mag heel veel gebruiken en anders gebruik ik vervangers.
Trek naar zoet is geheel weg omdat mijn bloedsuikerspiegel nu vlak is, dus geen pieken meer en snoepzin etc.
Probeer het eens, het is makkelijk vol te houden en er is snel resultaat.
Succes

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:40

Koolhydraatarm is niet zaligmakend, maar daar kom je vanzelf nog wel achter :)

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:07

Nou ik heb zelf heel veel goede verantwoorde vervangers gevonden dus je hoeft helemaal niks te missen hoor.
Ik ben er heel blij mee en ga er ook zeker mee door.
Veel beter voor mij dan bv sonja bakker of weer ik veel wat dieet gedoetjes die ik geprobeerd heb.
Ik heb overigens veel overgewicht door medicatie, dus niet zo zeer door snoepen ofzo ;)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:36

Bij mij werkt een echt dieet niet. Ik kom erna gelijk weer 10 kilo aan. Met myfitnesspall heb ik mijn hele eetstijl veranderd

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:37

iedereen is anders dus bij de ene werkt het ene wel en het andere weer niet.
Het blijft zoeken.