Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Dorien66 schreef:melody7 schreef:Dus hier thuis moet iedereen voortaan antibiotica halen na een tekenbeetBeter het zekere voor het onzekere.
Ze zien me aankomen met mijn minimaal tien tekenbeten per jaar.... No way dat ik evenzo vaak ab zal krijgen (of willen)...
melody7 schreef:Fijne arts zegDat zo'n kring weg trekt betekend niet 'we zien t niet dus het is er niet', dat betekend dat de bacterie van/uit de huid is, meestal zit het dan dus wel in je. Daarom is het wel idd zo dat testen soms na een paar weken wel positief zijn maar tijdens de kring niet (Volgens mij is Elisa na een paar weken en de Westernblot na een paar maanden) maar een test is onbetrouwbaar, dus je kunt ook vals negatief testen. De testen zijn gericht op antistoffen, je lichaam moet die eerst aanmaken en daarom duurt het even. Ze kunnen regulier dus ook niet zien of het uit je bloed is, omdat antistoffen blijven zitten, terwijl ze hier in Duitsland, Amerika etc. wel gewoon testen voor hebben
![]()
In wat verder gevorderde Lyme kunnen er wel borrelia ophopingen komen aan bv. een oorlel of tepel, daarbij kunnen ze wel in Nederland actieve bacteriën vinden maar dus niet in je bloed helaas.
melody7 schreef:Nee! Gewoon na een snelle kring vlak na de beet hoeft dat nog niet. Je doxy is wel te weinig (heb je die richtlijnen gezien?) Ik zou dus maandag wel even bellen of het opgehoogd kan worden![]()
Ik zelf heb chronische Lyme en ga nu als de testen een beetje meewerken (lumbaal moet positief zijn anders ben ik 'uitbehandeld') aan een zware kuur daar had ik het over, mocht het daar niet lukken over een aantal maanden want dan moet ik eerst weer inschrijven en wachten etc. voor een nieuwe arts (dan dus wel een ILADS..)
Maar bij mij heeft het dus waarschijnlijk eerst 6 jaar zijn gang kunnen gaan. Eigenlijk 8 want ik heb nu 2 jaar de diagnose maar er is nog amper iets gedaan.
En ik kan ondertussen wel vertellen dat Lyme zijn gang laten gaan niet aan te raden is
Nachocheese schreef:Gelijk een ab kuur gekregen
Arts zei gelijk dit is niet goed
melody7 schreef:Ga je van de AB herxen? Dat lijkt me ook echt klote.. Krijg je eindelijk een behandeling reageer je zo![]()
2-4 jaar is wel echt heel lang zeg, jeetje!
Ontzettend klote dat jij verder niet geholpen wordt, ik krijg vanuit school heel veel steun gelukkig. -Deels- af laten keuren zal wel moeilijker worden ben ik bang. Ik ken eigenlijk alleen maar lymies die volgens artsen gewoon 40 uur kunnen werken, echt belachelijk.
Nachocheese schreef:Nogmaals bedankt voor al jullie reacties.
Maandag bellen wij gelijk de huisarts, er vanuitgaande dat hij natuurlijk meewerkt.
Toch wel vreemd dat de huisarts je zomaar wegstuurt. Nu snap ik natuurlijk wel dat een huisarts ook niet alles kan weten.
Maar dit vind ik toch wel tot de basiskennis horen, en al helemaal nadat ik hier lees dat minder dan 50% de kenmerkende kring krijgt..
Nou ik zal het maandag even laten weten. Wat de huisarts heeft gezegd, en welke antibiotica.
Duijfje schreef:Gelukkig dat jullie toch een kuur kregen.
Ik zit al 2.5 jaar in de onderzoek en Lyme wordt niet ontdekt. Terwijl ik zo goed als alle symptomen heb. Nooit een teken beet gezien.
Nu 6 maanden aan de antibiotica en in november ga ik naar het buitenland voor een andere behandeling.
Ga altijd naar een ha en vraag altijd om een ab kuur... Des noods schreeuwend want dit is echt geen leven mensen als je het wel heb. Beetje depri misschien, als het maar duidelijk is!
culaccino schreef:Dorien66 schreef:Ze zien me aankomen met mijn minimaal tien tekenbeten per jaar.... No way dat ik evenzo vaak ab zal krijgen (of willen)...
Oei wat veelHelpt het niet om wat meer te smeren/spuiten met DEET? Ook geen lekker goedje, maar met 10 teken per jaar lijkt me ook niet zo gezond. Immuun worden voor Lyme kan niet, toch?
bigone schreef:Dorien66 schreef:Ze zien me aankomen met mijn minimaal tien tekenbeten per jaar.... No way dat ik evenzo vaak ab zal krijgen (of willen)...
Ik snap je reactie maar jij hebt zeker nog nooit lyme gehad, laat je je wel testen dan na een beet?? ondanks dat ze niet helemaal betrouwbaar zijn?