weet iemand nog huis tuin en keukenmiddeltjes voor een wond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: weet iemand nog huis tuin en keukenmiddeltjes voor een wond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:13

Ik zou zelf de HAP bellen en niet laten afschepen. Dit kan echt niet namelijk!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:19

Ónvoorstelbaar dat ze je hiermee laten lopen!!!
heb je niet iemand die met je mee kan en goed op zijn/haar strepen gaat staan?!?

(ik heb geen idee of het echt werkt, maar heb eens gelezen dat je je hersenen kunt 'foppen' door je armen kruislings te houden zodat je hersenen andere dan pijnprikkels doorkrijgen!? Misschien eens proberen dat je in het ieder geval eventjes van de pijn af bent?!)

Sterkte en absoluut geen 2 weken wachten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:19

Ben ik blij dat we hier in België gewoon naar het ziekenhuis van eigen keuze kunnen. Helpen ze je in A niet, dan rij je naar B.
Deze wonde is duidelijk ontstoken en daar zou ik absoluut zelf niet aan prullen (hum ik wel, ik vraag gewoon aan de artsen op mijn werk om iets voor te schrijven en aan mijn collega's vpk om het verband te doen). Ik snap echt niet dat jou huisarts geen behandeling start. Een desinfecterende en debriderende zalf in combinatie met antibiotica en pijnstilling lijkt me hier wel aangewezen.
Maar 1 ding snap ik niet. Lees ik nu echt dat jij zelf de hechtingen eruit geprult hebt? Meid, ik wens niemand de wonde toe die jij nu hebt, maar laat deze ervaring je in de toekomst beletten om nog een keer zelf aan je hechtingen te prullen.
Wat die maden betreft: ze zullen die niet snel op een droge wonde zetten, maden werken het best op een wonde met veel wondvocht (heb mijn scriptie rond Maggot Debridement Therapie gemaakt destijds)

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:25

Ik zou ook inderdaad niet zelf gaan dokteren hoor....zo te zien is t geen open wond? Mijn man heeft 8 weken met een open buik wond gelopen; waarvan twee maal een wond infectie gekregen. Die moest t wel steriel afdekken en gewoon spoelen ( paar maal per dag) met gewoon water onder de douche! Echt joh dat zag eruit!! Ik vond t ook onverstelbaar dat je daar " gewoon" mee door moet lopen. Voor die infectie ( kreeg hoge koorts) heeft ie wel antibiotica gekregen. Houd dat dus wel in de gaten. Succes

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:26

Verbinden met Cuticell zalfgazen. Kun je kopen bij apotheek.
En dan vastzetten met elastisch verband.

Ze zijn er ook van een goedkoper merk, maar die jeuken volgens dochter.

Zij had brandblaren en moest deze gazen gebruiken om het te verbinden.

http://www.apotheekkennisbank.nl/sites/ ... wijzer.pdf

O, ja iemand gaf de tip om te weken met Biotex - niet doen!!! Daar komt men van terug. Het is te agressief, ook de goede bacteriën gaan dan dood. Beter is gewoon in de soda.
Kregen we te horen van de huisarts.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 12:28

@SandraVerl nee deze hechtingen heb ik er niet zelf uit gehaald. Maar in het verleden heb ik dat wel vaker gedaan omdat ik het zonde van ,n tijd vond naar de HA te gaan voor iets wat ik zelf ook kan. O:)
Ik heb een zware antibiotica kuur maar die doet blijkbaar niks :(
Ga zo inderdaad het ziekenhuis maar weer eens bellen. Ik hou niet van zeuren over pijntjes en zal dat ook zeker niet snel doen maar dit gaat wel erg ver.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:30

antibiotica moet over het algemeen binnen 48 aanslaan. Anders moet je sowieso terug (scheelt want met deze wond moet je in het algemeen al terug)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:42

Zonnebloem schreef:
@SandraVerl nee deze hechtingen heb ik er niet zelf uit gehaald. Maar in het verleden heb ik dat wel vaker gedaan omdat ik het zonde van ,n tijd vond naar de HA te gaan voor iets wat ik zelf ook kan. O:)
Ik heb een zware antibiotica kuur maar die doet blijkbaar niks :(
Ga zo inderdaad het ziekenhuis maar weer eens bellen. Ik hou niet van zeuren over pijntjes en zal dat ook zeker niet snel doen maar dit gaat wel erg ver.

Ah, mijn fout ik had het blijkbaar niet goed gelezen. :D
Kan je niet gewoon ineens naar spoed gaan? Hier kan dat in ieder geval wel zonder doorverwijzing. We staan voor een weekend en als ik zie hoe die wonde evolueerd, zonder dat je antibiotica aan slaat, vind ik het absoluut niet kunnen als ze je nog langer laten wachten. Ga in ieder geval niet te veel op google rondsnuffelen, dat is niet goed voor je gemoedsrust. Ik weet niet hoe ver je van de Belgische grens woont, maar ga desnoods naar een spoed hier als je bij jou niet terrecht kan. Er zijn zoveel mensen uit de buurlanden die zich hier bij ons laten behandelen om een wachttijd te omzeilen, jou wonde lijkt me toch ook een reden om naar hier af te zakken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:45

Hier mag je pas naar de spoed als je OF iets levensbedreigends hebt, OF je de HAP gebeld hebt en die zeggen dat je mag komen. HAP en spoedpost zitten tegenwoordig vaak bij elkaar in.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:47

Anders kun je ook naar spoedeisende hulp in het ziekenhuis gaan? Ik word pas over 2 week geholpen maar hou het echt niet meer vol..

anders zou 2x per een dag een sodabadje misschien wat zijn. Verder aan de lucht laten drogen.. succes joh, niet niks dit!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:50

Liselot schreef:
Hier mag je pas naar de spoed als je OF iets levensbedreigends hebt, OF je de HAP gebeld hebt en die zeggen dat je mag komen. HAP en spoedpost zitten tegenwoordig vaak bij elkaar in.

Hier precies zo :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:53

Officieel wel, maar als er echt iets aan de hand is waarvan het duidelijk is dat de huisarts er niks mee kan, helpen ze je toch.

Toen ik daar stond en zei dat ik mijn arm gebroken had, vroegen ze eerst ook of ik bij de huisarts geweest was. Toen ik kon laten zien dat hij tussen mijn schouder en elleboog kon buigen, mocht ik toch blijven.

Ik ben er normaal pertinent op tegen als mensen de huisarts omzeilen of de HAP omzeilen, maar in dit geval zou ik het toch doen als ik jou was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:54

Je huisarts kan ook niks aan wachttijden. Je zorgverzekering wel! en die kunnen ook zorgen voor een ander ziekenhuis. Ik had in ene ziekenhuis wachttijd van 6 weken, zorgverzekering erop gezet en binnen 3 dagen kon ik ander ziekenhuis terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:57

Dat versta ik dus echt niet. OK je gaat niet naar een spoed voor zaken die een huisarts kan behandelen, maar dit is duidelijk iets wat niet door een HA onder controle gehouden kan worden en als je de evolutie ziet, ook geen 14 dagen meer op verdere behandeling kan wachten. Deze wonde is wel degelijk iets wat gerechtvaardigd is om met spoed te behandelen.
Man, dat moet bij jullie wel klachten regenen van mensen die complicaties hebben (of erger), door zulke strakke regeltjes. Hier komen de artsen daar in ieder geval niet mee weg.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:05

Ligt heel sterk aan je huisarts en hoe je zelf bent. Mijn huisarts reageert vrij adequaat op dit soort dingen en had TS al lang naar het ziekenhuis gestuurd. Maar je moet zelf ook wel op je strepen staan hoor.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 13:47

Heb het ziekenhuis gebeld en die zeggen dat ik gewoon moet wachten en dat er geen haast bij is _-:(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:49

:( Echt niet te geloven!!!

(ben ook wel benieuwd of je bij het Waterland zit?!)

Je zou ze bijna een brief sturen waarin je ze bij voorbaat aansprakelijk stelt voor eventuele hieruit voortkomende complicaties..... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:49

Ik zou zeggen bel je verzekering maar eens :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:58

Zonnebloem schreef:
Heb het ziekenhuis gebeld en die zeggen dat ik gewoon moet wachten en dat er geen haast bij is _-:(

Geen haast? Tuurlijk niet, lekker makkelijk.. Ze hebben namelijk ook de wond niet gezien.
Verteld dat je antibiotica niet aanslaat?

Goed morgen dus naar de HAP dat de pijn niet te houden is & dat het erger wordt.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:03

Dan zou ik er ook bij vermelden dat je je temperatuur gemeten hebt en verhoging had, vragen ze toch ook vaak naar? Lekker overdrijven zou ik zeggen, wat belachelijk zeg dat ze je steeds de deur wijzen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:52

HAP is om 17.00 uur open.

Zeg naar eer en geweten dat je het niet meer vertrouwt, meldt de verhoging ondanks de AB - dat is krek waar de HAP voor is.
En als het meezit lig je een uurtje later, 1 deur verderop bij spoed op de operatietafel. ( Of zit je, met je arm op een tafeltje. )

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:28

Academisch ziekenhuis bellen en je naar een speciale wondpoli laten verwijzen en nogmaals om vacuüm therapie vragen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 16:57

Zit inderdaad bij het Waterland

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:24

Echt naar de HAP gaan TS! Hier moet je echt niet mee blijven lopen, op je strepen gaan staan hoor!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:32

Even langs de apotheker lopen , laten zien gevraagd wat te doen. Heb ik ook wel eens gedaan met een ontsteking , apotheker heeft toen met de hap gebeld en ik kon toen gelijk komen.