langere tijd darm problemen, tips gevraagd

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:14

Xjewillemijn schreef:
janderegelaa schreef:
Gluten komt vaak niet uit de test terwijl het wel eens het probleem zou kunnen zijn.

Ook wanneer je een bloedtest + ontslastingonderzohebt gehad?
Bij kinderen is bloedonderzoek minder vaak negatief dan bij volwassenen, maar coeliakie is niet uitgesloten als je alleen een bloedonderzoek hebt gehad. De CBO-richtlijn Coeliakie zegt er dit over: "Bij sterk klinisch vermoeden van coeliakie moet, ongeacht de uitslag van het serologisch onderzoek, altijd een dunnedarmbiopsie plaatsvinden." Ga in geen geval nu zelf al gluten schrappen, dan krijg je nl. geen betrouwbare diagnose meer.

kiki1976

Re: langere tijd darm problemen, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:32

Bij de zakjes laxeermiddel, hoe was je ontlasting toen bij de hoogste dosis?

Nu ken ik het merk dat jij hebt niet.
Maar mijn dochtertje heeft er ook heel lang problemen mee gehad. Ziekenhuis in en ziekenhuis uit gelopen. Maar het beterde niet. Onderzoeken kwam niks uit, ja dat ze om de haverklap verstopt zat.
Totdat ik een andere kinderarts kreeg.
Deze stelde een andere aanpak voor met in haar geval Forelax junior.
Ik moest beginnen met 2 zakjes per keer, en dan 1x daags.
En steeds om de dag verhogen met 1 zakje.
En dit op blijven voeren totdat ze goed aan de diarree ervan was.
In haar geval ging dit om 8 zakjes per keer.
Deze dosis hebben we een week aan moeten houden. Nou je wilde niet weten wat er na een week nog voor hele harde ontlasting uit kwam (lees leek wel steen). In overleg met de kinderarts moesten we deze dosis aanhouden totdat het echt diarree was zonder harde bonken.
Toen dat het zo was moesten we langzaam gaan afbouwen totdat het weer een vastere vorm kreeg (om de 2 dagen een zakje afbouwen).
Ze heeft toen de dosis van 4 zakjes een maand vol moeten houden en toen langzaam aan af gaan bouwen.

De kinderarts heeft het ook uitgelegd waarom.
Doordat de darmen al zo lang verstopt zijn zitten de ribbels die je in je darmen hebt vol met aangekoekte (zowat versteende) ontlasting. De meeste verhogingen zorgen ervoor dat de verstopping weg is, maar niet hetgene uit de ribbels. Doordat het niet geheel weg is, ontstaat er heel snel weer een nieuwe verstopping.

Was echt een hele opluchting voor d'r na ruim 3.5 jaar tobben.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:28

Forlax(junior)heeft dezelfde werking als de zakjes macrogol die TO heeft, merknaam is Movicolon. Met 6 zakjes per dag is het logisch dat je aan de race bent, dat is echt enorm veel. Als je met twee zakjes nog steeds diarree hebt zou ik dat melden bij je volgende bezoek. Ik zou sowieso vragen wat de volgende stap is, een coloscopie lijkt me logisch, dat kan een hoop duidelijkheid verschaffen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 04:20

Een collega van mij heeft ook heel erg veel darmproblemen gehad. Zij bleek een parasiet te hebben opgelopen in een vakantieland.
Ze heeft een fikse kuur antibiotica gehad, die pas de tweede keer aansloeg. Maar ze is er wel vanaf.
Succes met jouw problemen!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 05:07

Ik zou op zoek gaan naar een goede mdl arts.
Krijg je deze niet second opinion aanvragen.

Mijn zusje had een ander darm probleem ook alleen maar verstopt maar kwam steeds moeilijker los en alles ligt nu stil.
Ze is heel lang niet series genomen.

http://christavdakker.blogspot.nl/?m=1

Meerdere operaties tot gevolg nu en veel ellende.

Zorg voor een betrouwbare goede mdl arts die je serieus neemt.

Heel veel sterkte.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 06:34

Ik heb ook darmproblemen. Word hopelijk as donderdag geopereerd. Ik kan je geen advies geven alleen mijn eigen ervaringen.
Heb dus al jaren een spastische darm. Geen verstoppingen alleen diarree. Ach het hoorde erbij dacht ik. En uiteraard vaak buikpijn. Ik heb idd ook een eliminatie dieet gedaan, maar niets hielp.
2 jaar geleden kreeg ik zo'n buikpijn dat ik een echo kreeg maar daar was niets op te zien, ook een colposcopie leverde niets op. Toen heb ik een dieet moeten volgen voor 5 dagen en de laatse 3 dagen mijn ontlasting in een blik moeten verzamelen. Daaruit bleek ik dus teveel galzouten in mn ontlasting te hebben. Inmiddels 3 opnames verder waarbij ik een darmontsteking had. 1e scan wees niet veel uit.. 2e scan (met contrastvloeistof) gaf een stuk darm aan waar dus divertikels waren. Die divertikels zie je vaak niet met een inwendig onderzoek, ze zitten in een plooi aan de buitenkant. Ik ben dus eindelijk achter mijn buikpijn en diarree klachten.
Zou vragen om een scan met contrastvloeistof. Want uiteindelijk was daar wel iets op te zien. Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is, maar omdat een echo en de andere scan niets uitwees is het misschien voor jou ook een optie. Ga in iedergeval niet zelf modderen, met diëten of supplementen .. Heel veel sterkte en succes.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 09:48

Bedankt iedereen voor de tips/ervaringen!

Een mld-arts zal ik ook op het lijstje zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:18

Je zegt heel gevoelig te zijn voor stress.... Is dat ook niet de oorzaak van je klachten? :) Of dat ze daardoor verergeren?
Ik ben ook een stresskip en krijg ook snel buikpijn als ik niet lekker in mijn vel zit. Ik kan me voorstellen dat de manier waarop je ouders erop reageren het ook nog verergert? :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:21

Zónder alles reacties gelezen te hebben.

Wat voor pil gebruik je en sinds hoe lang?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:24

Crohn is absoluut niet uit bloed,- of ontlasting te halen. Het kan een indicatie geven maar dat hoeft helemaal niet. Van binnen eens kijken hoe het eruit ziet lijkt me veel verstandiger oplossing, je valt niet zomaar 8 kilo af. Sterkte.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 14:26

Bizzybijtje schreef:
Je zegt heel gevoelig te zijn voor stress.... Is dat ook niet de oorzaak van je klachten? :) Of dat ze daardoor verergeren?
Ik ben ook een stresskip en krijg ook snel buikpijn als ik niet lekker in mijn vel zit. Ik kan me voorstellen dat de manier waarop je ouders erop reageren het ook nog verergert? :)

ik heb het idee dat de klachten daardoor verergerd zijn, de
sfeer thuis werkt daar inderdaad ook niet aan mee. Hopelijk
zien mijn ouders dit snel ook in

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 14:28

Sleeper schreef:
Crohn is absoluut niet uit bloed,- of ontlasting te halen. Het kan een indicatie geven maar dat hoeft helemaal niet. Van binnen eens kijken hoe het eruit ziet lijkt me veel verstandiger oplossing, je valt niet zomaar 8 kilo af. Sterkte.

Okee bedankt, ik heb ondertussen een heel lijstje van dingen die ik nog kan voorleggen aan de kinderarts.

Helaas zit ik nu op een gewichtsverlies van zo'n 15 kg

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 14:29

Knert schreef:
Zónder alles reacties gelezen te hebben.

Wat voor pil gebruik je en sinds hoe lang?

het is niet echt een soort pil, het is een zakje met poeder
wat ik moet oplossen in water.
weet niet precies wat voor laxeermiddel het is, maar dit staat er op het zakje

Macrogol en elektrolyten sandoz, poeder voor drank

elk sachet bevat:
macrogol 3350 13,125 g
natriumchloride 0,3507 g
natriumwaterstofcarbonaat 0,1785 g
kaliumchloride 0,0466 g

na oplossing in 125 ml water bevat elk sachet:
natrium: 65 mmol/l
chloride 53 mmol/l
waterstofcarbonaat 17 mmol/l
kalium 5 mmol/l

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:05

Storm schreef:
Een collega van mij heeft ook heel erg veel darmproblemen gehad. Zij bleek een parasiet te hebben opgelopen in een vakantieland.
Ze heeft een fikse kuur antibiotica gehad, die pas de tweede keer aansloeg. Maar ze is er wel vanaf.
Succes met jouw problemen!

....ik mag hopen dat ze iets anders kreeg.
AB kan nuttig zijn, maar doodt geen parasieten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:13

Mijn kinderen hadden allebei darmproblemen, na Bioresonantietherapie gaat het heel goed. De oudste is de eerste 6 jaar van haar leven steeds ziek geweest.