Hoe voelt een wespen steek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:28

Als kind (peuter/kleuter) ooit gehad, maar ik herinner me er niks meer van. Wel reageer ik in het algemeen een stukje feller op insectenbeten dan de Gemiddelde Medemens, dus ik probeer het echt te vermijden. Ik hoop dat ik deze vraag dus nooit zal kunnen beantwoorden :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:33

Ik vermoed dat ik inmiddels een allergie heb ontwikkeld voor die krengen maar zeker ben ik er niet van. Een paar weken geleden ben ik gestoken door "iets", heb niet kunnen zien wat, en daarna heb ik een week niet normaal kunnen lopen. Was onder mijn voet. Eerst zag je er niks aan, daarna werd het om de steek heen wit, toen trok het daaromheen rood, en dat verspreidde over een groot deel van mijpn voetbed. Waar zich ook een dik ei vormde. Als het een wesp was, dan was dit mijn tweede steek. Deze voelde jn eerste instantie hetzelfde, een scherpe vervelende steek. En jeuken dat het deed.. Het is geen pretje.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:34

Ik ben wel allergisch voor wespen. Eigenlijk voor alles, ja ook paarden :o (Krijg ook bulten als een paard met zijn mini snorhaartjes mijn huid aan raakt :') )
Dus... voor MIJ is een wespensteek geen pretje. Het is niet zo erg dat ik naar het ziekenhuis moet. (Ligt er misschien aan waar ik geprikt word). Tot nu toe alleen nog maar in armen en benen geprikt.
Mijn lichaam reageert er heftig op, zodat het vies pijn doet. En bont en blauw. En heb er echt wel een week last van.
Maar goed... dat is dus echt per persoon verschillend!
Je zou het gewoon een keer moeten ervaren. :=

Chasey

Re: Hoe voelt een wespen steek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:35

Friendly, dat klinkt heel herkenbaar. Een week amper kunnen lopen door een wespensteek!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:38

Hier nog iemand die erg allergisch is voor deze lieve wezens. Heb dan ook inderdaad een Epipen thuis liggen en heb bijna altijd zo'n setje om gif uit te zuigen bij me.

Twee jaar terug ben ik boven op een wesp gesprongen (liep op blote voeten door het gras) en flink gestoken. Ik zeur niet snel dat iets pijn doet maar hier sprongen de tranen toch wel in mijn ogen. Heb die wesp flink vervloekt :+ Bij mij doet het dan ook echt veel pijn. Maar, bij mij is een dazensteek ook heel erg pijnlijk.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:38

Loraine1985 schreef:
@liesje89
was jij niet dovig de dagen erna? Ik hoor nu nog steeds niet goed..

Het was in m'n oorschelp en geloof niet dat ik heel doof geweest ben. Dat kan ik me niet herinneren, het was in 2005 geloof ik :')

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:41

Ik was twee jaar geleden op een wesp gaan staan, ik dacht dat het een bloemetje was :'). (Had m'n bril niet op). Het voelde alsof je op een naald gaat staan (ga je eigenlijk ook :+ ) dus toen lag ik gelijk op de grond. Daarna jeukte het vooral heel erg, bult viel heel er mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:47

Scherpe pijn die aan blijft houden. Maar goed, na een tijdje ben ik het weer vergeten :')

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:48

Voelt zoals eerder omschreven niet fijn. Maar het viel me uiteindelijk mee (vergelijkbaar met een daas).
Ook ik ben behoorlijk allergisch voor insectenbeten heb al meerdere keren bulten/plakken ter grootte van een etensbord gehad 25cm doorsnee! Met een daas standaard 10/15cm doorsnee. Prikmuggen worden soms ook erg groot bij mij.

Met de wespensteek gelijk uitgezogen, wat maakte dat de plek niet groter werd dan een dazen steek.

Ik weet niet of het ook voor wespen steken werkt, maar tegen muggenallergie kun je hooikoorts tabletten slikken. Dan wordt de allergische reactie minder.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:50

Een goeie 3 weken geleden gestoken. Had gelukkig wel super snel de angel er uit en daarna werd het nogal stijf en stram. Heb toen van dat koelingsgel er opgedaan wat echt super zeer deed door het prikken van dat gel. Daarna er van af. Alleen dat gel aanbrengen was echt een naar gevoel. We zijn nu 2 weken verder ongeveer en krijg er nu jeuk aan (genezing? Of zeg ik wat doms?)
Laatst bijgewerkt door JesdaJinn op 06-08-15 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:51

Emmaa_ schreef:
Zo'n pen krijg je ook alleen als je in een levensbedreigende situatie komt op het moment dat je een allergische reactie krijgt. Voor wat extra zwelling en extra pijn gaan ze je geen epipen geven :n

Oke, dat wist ik niet zoals ik al zei ;)
Heb me er zelf ook niet in verdiept eerlijk gezegd, maar omdat mijn moeder er 1 bij zich 'moest' dragen van het allergie centrum of een andere arts (dat weet ik niet meer precies), en die is ook voor veel dingen allergisch, dacht ik dat het misschien iets voor TS kon zijn gezien zij ook veel allergieën heeft. Maar dat is dus niet het geval.

Deze zag ik woensdag nog voorbij komen;
http://m.metronieuws.nl/extra/2015/08/t ... -te-houden

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:51

Bij wesp en daas steek kun je ook anti histamine tabletten nemen :j (niet bij kans op shock, dan de epi-pen)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:57

Het is heel lang geleden, maar ik ben weleens gestoken, ik kan me herinneren dat het wel pijnlijk was, maar ik vond het veel erger dat er zo'n eng beest aan mijn lijf zat. Dat maakte de pijn in mijn hoofd erger dan het eigenlijk was := Daarom ben ik nog wel als de dood voor die beesten.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:58

9jinte9 schreef:
Ik weet niet of het ook voor wespen steken werkt, maar tegen muggenallergie kun je hooikoorts tabletten slikken. Dan wordt de allergische reactie minder.

Klopt, als ik er op tijd bij ben doe ik dat ook. Voor "ergere" beten/steken dan, niet voor muggen, daarvoor heb ik fenigel, en dat werkt doorgaans prima :)

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:03

Ik ben zwaar allergisch en kan in levensgevaar komen als ik goed gesteken word.
Ben allergisch geworden en was het de 1e keer niet, maar de 1e keer was geen echte steek omdat ik hem opzij wegsloeg. (dus werd alleen flink dik en prikte beetje, meer niet).

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:04

Kan verschillen, ben nu twee keer gestoken en de eerste keer deed het niet heel erg zeer, zoiets als een dazensteek. Maar tweede keer deed het echt gemeen zeer. Misschien ligt het aan de plek waar je gestoken wordt..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:05

Niobe schreef:
Het is heel lang geleden, maar ik ben weleens gestoken, ik kan me herinneren dat het wel pijnlijk was, maar ik vond het veel erger dat er zo'n eng beest aan mijn lijf zat. Dat maakte de pijn in mijn hoofd erger dan het eigenlijk was := Daarom ben ik nog wel als de dood voor die beesten.

Precies dat zou ik ook hebben. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:06

Steek van een daas had ik wel veel langer de naweeën van dan van de wesp. Dazen vind ik helemaal waardeloos := die bijten toch wel, wesp steekt vaak niet zomaar. Als ik rustig zit, vliegt de wesp weg. De daas vindt mij hoe dan ook smakelijk en altijd een reden om te bijten :+

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:07

De steek zelf doet heel even pijn, maar niet extreem vervelend vond ik. Verder ook nooit erg last van gehad, behalve één keer als kind. Ik werd gestoken op mijn neus en die is ruim een week twee keer zo dik en knalrood geweest. :+

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:09

Niobe schreef:

Dat heb ik ook. Ben vorige week voor het eerst gestoken. De pijn viel redelijk mee. Maar ben er daardoor niet minder bang om geworden. Helaas..
Ben ook als de dood dat ik allergisch ben (ben voor bijna alles allergisch) en dat zich dus pas de tweede keer uit.. Brr.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:09

Ik ben een keer boven op mijn hoofd gestoken toen ik klein was. Uit schrik sloeg ik met mijn hand op mijn hoofd. Als resultaat wel een dode wesp . Verder vaak in een wesp gaan staan. Ik vind het net alsof je in glas bent gaan staan.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 04:06

Paar keer gehad...

Een keer zat die in mijn sjaal ofzo, middenin een winkel ineens een giga pijn in mijn nek, ik greep zo de wesp beet die ik daardoor dood had geknepen per ongeluk, had dat kreng in mijn nek geprikt en dat deed echt gemeen pijn.... gek genoeg niet eens echt een dikke bult aan over gehouden. De prik zelf leek inderdaad als een brandende injectie.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 04:18

Een keer gehad op ponykamp. Was een beetje vervelend maar heb er verrassend weinig last van gehad gelukkig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 06:42

JesdaJinn schreef:
Een goeie 3 weken geleden gestoken. Had gelukkig wel super snel de angel er uit en daarna werd het nogal stijf en stram. Heb toen van dat koelingsgel er opgedaan wat echt super zeer deed door het prikken van dat gel. Daarna er van af. Alleen dat gel aanbrengen was echt een naar gevoel. We zijn nu 2 weken verder ongeveer en krijg er nu jeuk aan (genezing? Of zeg ik wat doms?)

Gezien de angel: Ben je niet gestoken door een bij? Een wesp laat normaal geen angel achter (en kan dus ook vaker steken), een bij verliest de angel en gaat na de steek dood. Een bij steekt dan ook uit nood en een wesp kan gewoon uit agressie steken maar een bijensteek is ook pijnlijker dan een wespensteek.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 06:43

Ik ben ook een klein beetje allergisch. Ligt er bij mij ook aan waar ik gestoken word en door wat. Een dazenbult kan bij mij wel 10 cm worden en een muggenbult net zo goed maar dan wel alleen op mijn armen. Achter op mijn benen en boven op mijn voeten heb ik meestal maar kleine bultjes. En ja ik ben een keer door een hommel gestoken toen ik 3 was. Ik weet dat nog. Dat deed echt helse pijn. En dus een keer door een wesp maar dat was veel minder erg. Dat voelde gewoon alsof je een naald door je heen gestoken kreeg. Daarna even een nagevoel maar je bent het zo vergeten. Ik verwacht dat als ik nu gestoken word, Ik heftiger ga reageren. Maar nogmaals het ligt er ook aan waar ik gestoken word.