Negatieve test en toch zwanger? (extreem moe)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:23

Allereerst : je staat bij een huisarts ingeschreven. Als je naar een ander gaat (buiten je woonplaats) moet je dit betalen, maar deze rekening kan je indienen bij je zorgverzekering en krijg je vergoed.

Daarnaast: plotselinge extreme moeheid kan talloze oorzaken hebben. Pfeiffer, schildklier, ontstekingen. Kortom maandag naar de huisarts!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:33

Kana schreef:
hanny_jelke schreef:
er zijn genoeg mensen die niet zwanger kunnen worden. en die stoot je veelal tegen het hoofd als je over abortus begint.

Nooit een reden om geen abortus te doen als dat de juiste keuze is. En al helemaal geen reden om abortus als optie te verzwijgen.

dat ben ik het zeker met je eens hoor. Ik geef het alleen aan. ik ben van mening dat in sommige gevallen abortus de beste op lossing is. zeker waneer de persoon in kwestie helemaal niet op een zwangerschap zit te wachten en ook niet bereid is haar levenspatroon voor de zwangerschap aan te passen want dat zal de baby ook niet te goede komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:36

KimD schreef:
Zeker wel, als jij lang slaapt sta je moe op. Hoe ik dit weet? Ik heb het zelf namelijk ook gehad.

Je brengt het met een stelligheid die echt niet terecht is. Prima dat het voor jou zo bleek te werken, in die situatie. Het zegt echt weinig over de rest van de wereld. De TS kan eens proberen of het werkt, maar wie weet werkt het niet.

Slaapbehoefte is namelijk ook nogal individueel verschillend, en als je inderdaad ziek bent heb je over het algemeen veel meer slaap nodig.

Citaat:
Heb dit een maand gedaan en heeft geholpen, ik werd er een stuk fitter van en had meer energie. Nu kan ik weer meer schommelen in mijn slaapritme en af en toe eens uitslapen tot een uur of 8.00.

Prima, fijn, hartstikke goed :j Maar het scheelt een stuk als je het slechts deelt als jouw ervaring, en niet als absolute waarheid.

har166

Re: Negatieve test en toch zwanger? (extreem moe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:43

Je bent enorm aan het rommelen met je pil. Dus je bent aan het rommelen met hormonen. Als ik mn pil vergeet en ik neem hem de dag erna dan ben ik de hele dag misselijk en moe. Ik denk dat het verstandig is dat je een andere vorm van voorbehoedsmiddel kiest want dit is erg slecht voor je lichaam en doordat je niet de juiste hormoonspiegel opbouwt werk hij ook niet tegen zwangerschappen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:46

Ik heb vrijwel exact hetzelfde gehad als wat jij hebt; was er ook heilig van overtuigd dat ik zwanger was, uiteindelijk bleek ik Pfeiffer te hebben. Vrij zeldzaam bij volwassenen, maar zeker niet onmogelijk. Ik zou dus gewoon naar je huisarts gaan voor een bloedonderzoek.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:08

Shadow0 schreef:
KimD schreef:
Zeker wel, als jij lang slaapt sta je moe op. Hoe ik dit weet? Ik heb het zelf namelijk ook gehad.

Je brengt het met een stelligheid die echt niet terecht is. Prima dat het voor jou zo bleek te werken, in die situatie. Het zegt echt weinig over de rest van de wereld. De TS kan eens proberen of het werkt, maar wie weet werkt het niet.

Slaapbehoefte is namelijk ook nogal individueel verschillend, en als je inderdaad ziek bent heb je over het algemeen veel meer slaap nodig.

Citaat:
Heb dit een maand gedaan en heeft geholpen, ik werd er een stuk fitter van en had meer energie. Nu kan ik weer meer schommelen in mijn slaapritme en af en toe eens uitslapen tot een uur of 8.00.

Prima, fijn, hartstikke goed :j Maar het scheelt een stuk als je het slechts deelt als jouw ervaring, en niet als absolute waarheid.

Nummertje 8, klopt dus wel degelijk wat ze zegt.
http://www.gezondheidsnet.nl/slapen/12-verrassende-slaapweetjes

Ik zou als eerste naar de ha gaan om gewoon te laten testen. Dan weet je zeker wat het wel of juist niet is. Zo maak je jezelf alleen maar gek en dat is ook niet heel gunstig.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 22:10

Ik ben weleens vroeg op gestaan rond7/ 8 uur, maar voel mij dan 's middags weer erg moe.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:17

Kan een probleem zijn in de hormoonhuishouding, schildklier, pfeiffer, en zo nog taloze aandoeningen. Beste wat je kunt doen is inderdaad bloed laten prikken.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:20

Je slaapritme veranderen moet je consequent wat langer volhouden dan "weleens" wil je er profijt uithalen.

Maar om terug te komen op een eventuele zwangerschap. Ben je over tijd? Zo nee, dan heeft testen ook nog geen zin.
De goedkope testen van de Kruitvat of van de Action zijn geloof ik goede testen, in ieder geval minstens zo goed als Clear Blue.

Verder, als de test negatief blijft lijkt het me inderdaad wijsheid om naar de HA te gaan, wellicht zijn je klachten te wijten aan iets anders.

Hoe dan ook, succes. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:41

Shadow0 schreef:
KimD schreef:

Citaat:

Wil je niet zo vijandig doen? Jeetje zeg, kort lontje?

Zo was het überhaupt niet bedoeld, maar ik had dezelfde klachten en ben daarmee naar de huisarts gegaan en die heeft me deze oplossing gegeven.

Het zou kunnen helpen voor TS, ik geef gewoon een andere suggestie dan iedereen die op de zwangerschap inhaakt. Als TS er niks mee wilt doen doet ze het niet, wilt ze het wel, doet ze het wel. ;)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:53

An_J schreef:
Allereerst : je staat bij een huisarts ingeschreven. Als je naar een ander gaat (buiten je woonplaats) moet je dit betalen, maar deze rekening kan je indienen bij je zorgverzekering en krijg je vergoed.

Klopt helemaal, dat noemen ze passantentarief. Kost je €27 en kun je declareren.

Succes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:28

EN, vandaag al naar de huisarts geweest??

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:02

Ik ben ook benieuwd.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 22:51

Ik ben gisterochtend heen geweest. Had nog een test gedaan, maar die was dus ook negatief. Dat ik zwanger zou zijn lijkt mij sterk. Moet nog heen te bloedprikken, maar vind het erg eng... Dus morgenochtend of vrijdag maar, dan heb ik maar gehad. De ha zei dat ik gewoon een virusje had en dat het normaal is dat ik een periode heb waarin ik vermoeid ben. Maar ik vind het wel heel rot, heb dat vaker gehad (niet zo erg als nu) en belemmerd mij wel in het dagelijks leven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:07

Maar hoe denk je je pilgebruik in de toekomst te doen? Weer zo af en toe? Ik vind je nl. enorm onverantwoordelijk tot nu toe.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:12

slimmerik schreef:
Maar hoe denk je je pilgebruik in de toekomst te doen? Weer zo af en toe? Ik vind je nl. enorm onverantwoordelijk tot nu toe.

Is toch haar keus?
Zou je van harte de spiraal aanraden ts, beter voor je lichaam en je hebt de kans niet hem te vergeten. Vergat hem zelf ook wel eens en die stress helpt ook niet mee.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:14

slimmerik schreef:

+1 ...en dan in shock zijn als je zwanger blijkt. . Of laat je t dan "gewoon even weghalen" ??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:18

Azmay schreef:
slimmerik schreef:

Is toch haar keus?

Is toch mijn mening?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:22

Het zou me niets verbazen als je pil meewerkt aan je probleem. Als jij gevoelig bent voor hormonen kan het echt vreselijk zijn. Toen ik aan de pil was kon ik nooit meer echt lachen, was veel sneller boos en genoot niet meer van het leven. Dus gestopt. Ja en dan moet je voorzichtig zijn met sex...maar het leven wordt wel al gauw veel beter. Spiraal kan werken, heb ik geen ervaring mee eerlijk gezegd.

Overigens is het ook mijn ervaring dat teveel slapen niet goed voor je is (net zo niet goed als te weinig slaap) en dat je daar echt heel beroerd van kan worden...misschien kan je het stukje bij beetje terugschroeven? En effe lekker gezond eten en wat gaan bewegen als het haalbaar is.

Wel fijn dat je niet zwanger bent hoor!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:23

Meen je dat nou serieus, 'is toch haar keus'?? Dus ze mag maar gewoon uit laksheid een leven verwekken om later weg te laten halen?! We weten natuurlijk niet of ts dat zou laten doen, maar velen doen het wel. En ik vind dat echt bizar.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:28

Wat gezellig weer op Bokt! Alvast aannames voor TS zelf maken, stampij maken om niks. Láát TS lekker. Ze heeft aangegeven niet zwanger te zijn er daarmee klaar. Zij moet zelf weten of ze een pil gaat slikken ja of nee en hoe ze dat doet.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:29

Oei nou meid dat heb je mooi voor elkaar. Kan je niet even een dagje terug naar je woonplaats en naar je eigen huisarts gaan?
Kruidvat 2 voor €5,- zijn goede betrouwbare testen die kan je nog proberen.
Maar jeetje joh je kan net zo goed geen pil slikken als je er zo mee om gaat.
Als je last heb van de hormonen die er in zitten gebruik dan condooms, beschermt je ook nog eens tegen soa's!!

Een abortus is niet zomaar iets, je kan er onvruchtbaar van worden dus bedenk goed wat je doet

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:31

Geryon schreef:
Meen je dat nou serieus, 'is toch haar keus'?? Dus ze mag maar gewoon uit laksheid een leven verwekken om later weg te laten halen?! We weten natuurlijk niet of ts dat zou laten doen, maar velen doen het wel. En ik vind dat echt bizar.

Ja dat meen ik serieus, ben ook voor abortus. Als iemand wel een kind wil krijgen en zelf droog brood eet om dat te kunnen onderhouden en stopt met een studie mag dat, maar ik zou dat zelf nooit laten gebeuren.
Dit topic is niet voor deze discussie bedoeld, respecteer elkaars mening dan ook ;)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:37

Geryon schreef:

Ja. Ongeacht of het dom is wat TS aan het doen is gaat het de bokkers niks aan als dat op deze manier moet worden gevraagd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:39

Azmay schreef:
Geryon schreef:

Ja dat meen ik serieus, ben ook voor abortus. Als iemand wel een kind wil krijgen en zelf droog brood eet om dat te kunnen onderhouden en stopt met een studie mag dat, maar ik zou dat zelf nooit laten gebeuren.
Dit topic is niet voor deze discussie bedoeld, respecteer elkaars mening dan ook ;)

Ik ben ook zeker voor abortus. Maar abortus als gevolg van bewust onveilige seks, en dus totaal overbodig, is wel even wat anders he! Ik kan me gewoon niet eens voorstellen dat een mens zo egoistisch kunt zijn.