chamion schreef:Ik wil wel proberen om te kijken of het beter is voor mij om ook zonder melk een maand door het leven te gaan, maar ik heb al in de winkels gekeken maar de vervangende producten zijn best pittig in prijs (moet van 20 euro in de week rondkomen, en dit is inclusief als ik een keer deo enz. nodig heb) Om dat te zien dat ik voor rijstmelk bijna 2 euro moet betalen voor nog niet eens 500 ml is de keuze toch snel gemaakt.
Hier ook een krap budget, maar wij eten bijna helemaal veganistisch en dat is prima te doen.
Sojamelk van het huismerk kost minder dan een euro. Rijstmelk kun je heel makkelijk zelf maken. Je laat een handje rijst twee uur weken, dan kook je de rijst goed gaar met veel water. En dan doe je de rijst in de blender en giet er het afgekoelde kookwater bij totdat de melk de dikte heeft die je graag wil. De melk kun je dan nog op smaak maken met een klein scheutje citroensap en een snufje zout, even proeven hoe je hem het lekkerst vindt. Sommige mensen doen er dan nog wat kokosmelk uit blik bij om hem wat romiger te maken.