Een van de vele baby's die niet wil slapen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:25

Is hij stil als je hem optilt?
Zo ja.. Dan heb ik nog wel een klein tipje..

Kleine baby's die stil zijn zodra ze worden opgetild, worden rustig van de geur van de moeder.
Wat je kan doen Is het shirt dat je aan hebt in zijn bedje leggen. Bijvoorbeeld over zijn dekentje heen of onder zijn hoofdje (wel glad neerleggen natuurlijk)
Het Is maar een kleine tip, maar het proberen waard.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:37

Kipje39 schreef:
cinniz123 schreef:
9 maanden op 9 maanden af :D
Nee maar zonder gekheid het is soms verdomd moelijk.

Ik weet dat mijn zoontje huilt omdat hij pijn heeft! We hebben medisch nogal een moeilijke start gehad, dus sta met liefde 30x per nacht aan z'n bed :Z
Zeg ik nu heel stoer, soms denk ik wel eens ohhhh alweer???? :+

Nou ik vind al die mama's maar bikkels!

Mijn zoontje was de eerste 9 weken ook heel veel aan het huilen.
Gelukkig gaf ik bv en wist ik van mn eerste zoon dat er iets mis was.
Na die 9 weken werd hij voor de 2de keer geklieft en toen gingen de nachten gelijk een heel stuk beter.hij kon zn zuig behoefte niet stillen.

Hiermee wil ik zeggen dat wij mama's vaak echt wel weten met wat voor huilbui(tje) we te maken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:03

Heb niet alles gelezen maar ook ik had 1,5 jaar een hele slechte slaper. De 1e 3 maanden heeft ze 12 uur per dag iedere dag gehuild, sliep amper, zichzelf in slaap huilen, de rest van de tijd ook erg ontevreden. Osteopaat laten behandelen, andere voedingen geprobeerd, autoritjes, meer op pad, muziekje voor het slapen, in de kamer blijven tot ze sliep, draagzak, ziekenhuisopname (je wilt toch zeker weten dat er lichamelijk niks scheelt), pfff je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het wel geprobeerd...

Uiteindelijk bleek dat ze gewoon heel graag bij mij was, ofja, tegen me aan wilde slapen in bed...

Dit was best wel tegen mijn 'principes' in omdat ik zoooo bang was door al die horrorverhalen van verstikking, per ongeluk op je kind gaan liggen en te warm etc. dan nog eens het puntje van 'verwennen' er bij... maar uiteindelijk toch maar aan toegegeven omdat ze bleef huilen en niks hielp.

Ze heeft rond 1,5 jaar nog eens een moeilijkere periode gehad en heeft toen 4 volle maanden bij mij in bed gelegen en daarna was het klaar. Ik heb de poten onder mijn bed uit gehaald, 1 lange zijde tegen de muur geplaatst zodat ze daar er niet uit kon rollen en ik lag dan aan de andere kant (2 persoonsbed), als ze dan al over me heen zou kruipen zou ze dan niet uit bed kunnen vallen maar gewoon er af kunnen stappen, dat was maar een cm of 15. Ze slaapt nu al zeker een maand of 9 zonder problemen in haar eigen bed, een goede volle nacht en overdag nog een lekkere middagdut van zeker 2 uur (inmiddels is ze 2,5). Héél soms heeft ze een slecht nachtje en dan twijfel ik niet eens en neem ik haar meteen bij me.
Bij nader inzien had ik dit alles véél eerder moeten proberen, had ons een hoop stress, wanhoop, slapeloosheid etc. gescheeld.

Maar.. ieder kind is anders... dus of het voor jullie ook werkt weet je nooit. Maar wellicht is het een optie/oplossing? Google anders eens op co-sleeping. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-07-15 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:09

bezoek aan osteopathie deed hier wonderen, onze zoon zat scheef in zijn bekken en had dus last van bekken/rug en nek.

en sommige slapen nu eenmaal weinig me oudste zoon hebben we bij ons in bed genomen, inmiddels 4 jaar en slaapt sinds half jaar netjes in zijn eigen bedje hoor.

Muppett

Re: Een van de vele baby's die niet wil slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 00:45

Ik reageer zsm, ook op pb's! Super bedankt weer voor alle tips!!

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 00:52

Hier was slapen ook een drama.. Echt vreselijk. Totdat ik erachter kwam dat die op z'n buik wilde slapen. Hij is nu 3 maanden en 1 week en slaapt als een engeltje en hele nachten door. Dit had ik een paar weken geleden alleen maar kunnen dromen toen die nog 24 uur per dag krijste..

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:36

Hoe gaat het nu Muppet? Gewoon benieuwd, zag het topic mijn lijst...

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 20:20

Leuk dat je er naar vraagt!
Mijn zoon krijgt fysio voor het overstrekken en de voorkeurshouding. Ik heb mijn twijfels of het gaat helpen maar ik moet het een kans geven. Anders ga ik hem toch laten behandelen, wat de fysio niet doet.
Hij slaapt nog steeds weinig, ik heb het ritme en regelmaat boekje los gelaten. Na twee weken ging mijn zoon nog niet beter slapen en veel krijsen als hij in zijn bedje lag. Nu slaapt hij veel in de draagdoek of op schoot. Ook wel eens in zijn bedje, dat blijf ik toch 'aanbieden' maar dwingen vind ik zinloos.
Over 3,5 wk ga ik weer werken. Op hoop van zegen dan maar...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:50

Hopelijk wordt het ineens beter, zo gaat het vaak bij baby's. Maar wanneer hij echt zo blijft overstrekken is een osteopaat misschien nog een optie? Dat hoorde ik toevallig van twee moeders die zo'n zelfde verhaal hadden...
Hier is het momenteel ook crisis na een enting.
Wel fijn dat hij in ieder geval nog wat slaap kan vatten in de draagdoek.