Ten einde raad: Gezinsconflict.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zadok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 18:12

Ik word opgegeven voor de auditie en ik moet erheen. Ik heb gepraat als brugman, maar ik zal moeten. Ik heb besloten te gaan als ik moet, maar óf de boel te verkloten of gewoon niet te verschijnen op de auditie. Wat me twijfel brengt, is dat de tijd van de comissie ook niet wil verpesten.

Door een naar voorval ben ik uit de slof geschoten en heb ik voor een nachtje mijn spullen gepakt en geslapen bij een vriend. Even nadenken en tot rust komen. Toen ik vandaag weer thuiskwam om erover te praten, mocht ik weer opbokken, "want het was hier geen hotel". 'Het lijkt ons beter dat je een weekje uitlogeren gaat.'

Daar zit ik dan. Eruit gegooid om niets. Ik slaap nog een nachtje bij een vriend en daarna vertrek ik naar een ander adresje.

Ik baal als een stekker. ;(

Goof

Re: Ten einde raad: Gezinsconflict.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:15

Hoe lang kun je blijven bij dat adresje?
Ik zou in de tussentijd ook lekker je auditie afbellen. Zoals je zelf zegt is het inderdaad zonde van de tijd van die commissie ook. Jij wil sowieso al niet.
Je ouders hebben echt niet het recht deze beslissingen voor je te nemen.

Sterkte.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:38

Wat rot zeg! Ben het eens met Goof. Bellen is een goed plan en dan zou ik gewoon de situatie uitleggen. Dan ben je eerlijk, daar is niets mis mee. Heel veel sterkte!

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:45

Hoe erg het ook is dat de bom nu gebarsten is, beter nu dan als je al een jaar op het conservatorium zat. Ik leef met je mee, het is verschrikkelijk als je ouders je niet steunen.

In ieder geval even die auditie afbellen, dat ga je niet doen.

Maar dit zal je niet in de koude kleren gaan zitten en ik wens je dan ook erg veel sterkte toe. In welke regio woon je, dan zijn er misschien nog mensen met tips voor woonplek voor je als je na die week misschien nog niet terug mag komen.
En.....
Misschien, hoe hard ook moet jij goed nadenken of jij wel terug wilt komen...

Als je dit jaar dan tot rust komt en een plekje vind dan kun je volgend jaar rustig kijken naar een opleiding die bij jou past.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:00

Zadok schreef:
Ik word opgegeven voor de auditie en ik moet erheen. Ik heb gepraat als brugman, maar ik zal moeten. Ik heb besloten te gaan als ik moet, maar óf de boel te verkloten of gewoon niet te verschijnen op de auditie. Wat me twijfel brengt, is dat de tijd van de comissie ook niet wil verpesten.

Door een naar voorval ben ik uit de slof geschoten en heb ik voor een nachtje mijn spullen gepakt en geslapen bij een vriend. Even nadenken en tot rust komen. Toen ik vandaag weer thuiskwam om erover te praten, mocht ik weer opbokken, "want het was hier geen hotel". 'Het lijkt ons beter dat je een weekje uitlogeren gaat.'

Daar zit ik dan. Eruit gegooid om niets. Ik slaap nog een nachtje bij een vriend en daarna vertrek ik naar een ander adresje.

Ik baal als een stekker. ;(

Ik denk dat je hier heel blij om moet zijn, je ouders verwachten dat je zeker met hangende pootjes terug komt. Niet doen dus, zoek een plekje waar je tijdelijk kunt wonen, je hebt veel gewerkt dus ook een redelijke bankrekening, ga ik van uit. En dan nu meteen een opleiding uitzoeken die je wel erg gaaf lijkt om te doen, als het kan zo ver mogelijk bij je ouders vandaan.
Je ouders zijn negatieve mensen en kijken met een tunnelvisie naar de wereld om hen heen. Ook het feit dat je broer niet in aanmerking komt voor opvolging van het bedrijf zal veel woede bij je vader opwekken want geloof me, in traditionele gezinnen/bedrijven volgt zoonlief pa op en hebben de dochters niets te vertellen. En hoe goed jij ook je best doet, het zal nooit en te nimmer goed genoeg zijn.
Daarom is nu het moment om echt voor jezelf te kiezen, zwaar want je hebt altijd gedaan wat er van je gevraagd/verwacht werd. Niet meer doen, je bent 18 dus voor de wet volwassen en zijn ze het niet met je keuzes eens en vertikken ze het om je studie te betalen?? Dan leen je bij de duo en richt jij je leven in zodat jij er gelukkig mee kunt worden, als ze niets bijdragen is het ook gemakkelijker om tijdelijk de banden heel losjes te laten worden en uit de invloedssfeer van je ouders te komen.
Zie de huidige situatie dus niet als een probleem maar als een kans om er echt voor te gaan.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:04

Wat goed dat je een nieuwe baan hebt :) en wat oliebol dat je niet tot je ouders door lijkt te dringen met het conservatorium gedoe. Wellicht kun je contact opnemen met het conservatorium en uitleggen wat er speelt. Wellicht kunnen zij je verder helpen?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:58

TS, ik kan mij voorstellen dat dit een hele shock is. Niet iets wat je verwacht van ouders.
Ik hoop dat je steun en moed ervaart om je eigen weg te gaan.
Veel sterkte.

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:28

Hoe gaat het nu TS? :(:)
Ikzelf zou echt niet naar het conservatorium gaan, gewoon even afbellen waarbij je uitlegt waarom :) Kies een studie wat je echt leuk lijkt (en niet je ouders!), dat maakt alles (het leren enzo) zoveel makkelijker! Of je het niveau van hbo aankunt, kom je achter door te doen. Als ik je berichten zo lees, heb je erg veel doorzettingsvermogen dus daaraan zal het niet liggen ;)

Over de kerk, ga ik mee in wat iemand eerder al zei; geloven is het best als het uit vrije wil is. Hoe voel je jezelf daarbij?

En alsjeblieft, laat je je niet manipuleren door je ouders, anders blijft dit je hele leven misschien wel zo doorgaan.

Als je even je hart wil luchten: ik volg en pb staat open ;)

Zadok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 22:09

Bedankt voor alle opbeurende reacties!

De 'logeerweek' is me prima bevallen. Even helemaal los van het thuisfront en eigen boontjes doppen. Ik heb met dank aan een bokker wat gerommeld met de woningbouwvereniging en heb me ingeschreven, de eerste stap is gezet!

Wbt mijn ouders... De bom barstte zo nog een keer toen ik thuiskwam, maar ik heb het gevoel nu sterker in mijn schoenen te staan. Ik kán het wel alleen. Het is niet leuk, natuurlijk niet, maar ik timmer in ieder geval aan mijn eigen weg.

Het conservatorium dub ik nog even over, hoe ik dat ga doen. Waarschijnlijk ben ik ingeschreven via telefoonnummer of mailadres van mijn ouders en zullen zij dan ook gebeld worden wanneer ik mijzelf afbel. (Of werkt dit anders?)

Wat betreft de kerk: Ik heb deze week meerdere keren laten vallen dat dwang averechts werkt, dat ik hiervan alleen maar een afkeer van het geloof krijg en mezelf totaal niet thuisvoel in de kerk. "Ja, kind, later... Dan ben je veel wijzer en kom je vanzelf weer terug."

Af en toe denk ik wel eens dat ze uit een ei komen. :n

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:24

Dan ziet 't kind dat later wel weer, maar dan wil ze voor nu iig niet meer gedwongen worden. :+

You go girl! :*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:00

Zadok schreef:
Het conservatorium dub ik nog even over, hoe ik dat ga doen. Waarschijnlijk ben ik ingeschreven via telefoonnummer of mailadres van mijn ouders en zullen zij dan ook gebeld worden wanneer ik mijzelf afbel. (Of werkt dit anders?)

Maak je niet zo druk als zij jouw ouders zouden bellen. Je hebt je ouders al vaker gezegd dat je dit niet wil, het is hun probleem dat zij niet luisteren. MIsschien dat het zo wel duidelijk wordt dat jij iemand bent die eigen beslissingen kan nemen.
En als je je er echt druk om maakt, leg het dan uit aan het conservatorium, meld je af en vraag ze geen contact op te nemen met je ouders. Waarom zouden ze trouwens? Jij bent toch de student? Dat regelen ouders toch niet meer?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:35

Hoe gaat het nu met je TS?

Zadok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 00:33

Inmiddels zijn we weer een stapje verder: er wordt wat opener gesproken over een andere vervolgopleiding. Ook is er wat schot in de zaak wat betreft de woningbouw!
Het modderen is nu alleen met een baan. Dat wil nog niet erg lukken.

Dit weekend ben ik er weer even lekker 'uit'. Even los van de bukkes thuis en even mijn hobby combineren met wat opdrachten. Even ademhalen en uit de drukte en de heisa. Hoop dat dat even een zetje in de goede richting geeft.

Bedankt voor jullie belangstelling, ik houd jullie op de hoogte!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:05

Fijn om te horen dat je familie er wat aan begint te wennen dat je een eigen ambitie en leven hebt.
Op naar de volgende stap!