Charaz schreef:Dat soort verhalen zijn altijd erg zuur, maar hebben jullie enig idee hoeveel mensen met 1 dag koorts, buikgriep, hoofdpijn sinds een uur, 1 keer overgegeven vanochtend bellen? Dat zijn er echt enorm veel, als een patiënt in eerste instantie akkoord gaat met telefonisch advies en erna terug belt is dat vaak niet voor niks en worden deze mensen uiteraard alsnog gezien. Telefonisch adviseren en triageren hoort bij de taken van een assistente.
Over de toon zou ik ze dan ook zeker aanspreken, ik vind dat je als assistente mensen hoort te behandelen zoals je zelf ook behandeld wilt worden.
Ik begrijp zeker dat er mensen zijn die al bellen als ze 1 dag keelpijn hebben of een klein griepje. Dit zijn dingen waar ik zelf ook zeker niet voor bel. (Ik heb bij de vorige huisarts zelfs op mijn kop gekregen, omdat ik pas na 3 weken belde met een blaasontsteking, wat al over was geslagen naar een nierbekkenontsteking.) En het zal voor een assistente ook uiteraard erg druk zijn en soms lastig om vanaf de telefoon advies te geven.
Ik vond het ook zeker niet erg dat zij vroeg of ik niet bij mijn therapeut terecht kon, maar als ik aangeef dat dat geen optie is, en de mevrouw in kwestie blijft zeggen 'dat de huisarts toch niets voor mij kan betekenen, maar vooruit ik heb nog wel een plekje voor vanmiddag', dan wordt ik daar heel onzeker van. De dokter kan inderdaad niets veranderen aan mijn stress zelf, maar hij kan mij wel ondersteunen/verlichten d.m.v. (tijdelijke) medicatie. Het is de toon die de muziek maakt.