1 week na vroege miskraam alweer raak geschoten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lil_shorty

Re: 1 week na vroege miskraam alweer raak geschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:13

Ik vertel juist wat de arts mij verteld en dat is gewoon de waarheid die dingen kunnen nu eenmaal

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:15

Maar de huisarts heeft de zwangerschap BEVESTIGD!!!
Ts vraagt zich alleen maar af vanaf wanneer ze moet rekenen om te zien hoelang ze ZWANGER is, jullie doen potdorie net of ze dood gaat!

Op dit soort mogelijke horror diagnostiek zit je echt niet te wachten als je net weet dat je zwanger bent hoor.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:24

Je huisarts rekent vanaf de eerste dag na je laatst menstruatie.

De zwangerschapstest vanaf het moment van bevruchting. Dit staat ook op de bijsluiter van de test als het goed is.

Het is dus normaal dat je huisarts 1-2 weken langer uitkomt dan de test.

Laura_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:28

Ik wil toch even reageren. Ik ben verloskundige en ik hoop een duidelijk verhaal te kunnen geven.
Op basis van het verhaal kan dit echt twee kanten op:
- je hebt een miskraam gehad zo'n 4 weken geleden en de test is nu nog steeds licht positief (als in 1-2 weken als testuitslag), doordat je zwangerschapshormonen nog steeds aanwezig zijn. Dit is echt mogelijk tot een paar weken na een miskraam.
- je bent opnieuw zwanger, zo'n 3-4 weken, en je test geeft dus 1-2 weken aan.
De enige manier om uitsluitsel te krijgen is door een verloskundige in je omgeving te bellen en je verhaal uit te leggen. Wij doen in dit soort gevallen een echo bij 6-7 weken (voorkeur 7 weken, mocht je namelijk toch geen 6 weken blijken, maar minder ver, dan kun je op een echo niks zien en word je dus ook niet gerust gesteld). Onthoud dat wij, verloskundigen, er niet alleen zijn om goede zwangerschappen, maar ook om miskramen te begeleiden. Schroom niet om je verloskundige te bellen, we denken graag mee!

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:41

Polly schreef:
Maar de huisarts heeft de zwangerschap BEVESTIGD!!!
Ts vraagt zich alleen maar af vanaf wanneer ze moet rekenen om te zien hoelang ze ZWANGER is, jullie doen potdorie net of ze dood gaat!

Op dit soort mogelijke horror diagnostiek zit je echt niet te wachten als je net weet dat je zwanger bent hoor.

Dan lees je niet goed .
We zeggen dat dat mogelijk is bij positive uitslagen niet dat zij dat heeft .
of wat dan ook zoals ik al heel vaak aan gaf is zij in haar geval gewoon zwanger

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:59

ik heb dit ook gemaakt.

enkel toen met een thuis zwangerschapstest die ik deed ivm met weer uitblijven van menstruatie.
deze gaf positief aan, maar ja net miskraam gehad we durfde niet echt blij te zijn wat als er weer iets mis was. het zou in mijn geval me 2de zijn.
en dus de gynocoloog in het ziekenhuis gebeld (ivm complicaties tijdens de eerste bevalling moest ik toch in het ziekenhuis bevallen) deze gaf aan dat het ook kon zijn door nog hoge HCG in de urine na de miskraam. maar voor de zekerheid een afspraak gemaakt voor over 5 weken. dat waren 5 weken in spanning, en elke week ging er een test door heen. die bleven positief, en bij de echo was daar een vruchtje met klopt hartje. ik bleek nog zwanger te zijn van de eerste bevruchting, ik had een 2 eiige Tweeling waarvan er dus 1 was afgestroven en afgevloeid, dat maakte wel dat ze hem in het begin extra in de gaten hielden want er bestond een kans dat deze ook alsnog zou afvloeien. gelukkig blijk het een sterke en hebben we hem inmiddels al ruim 3 jaar geleden mogen verwelkomen.
TS ik zou zeggen, bel de verloskundigen zei kunnen je helpen en advies geven.
maar houd ook alle mogelijke opties in je achterhoofd

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 10:17

Door middel van bloedprikken is eruit gekomen dat mijn hcg zodanig gedaald is (gebleven) dat mijn huisarts kon garanderen dat dit niet nog een na hormoon is ik heb 3x bloed katen prikken vrijdag was t 12hcg maandag was t 1.3 hcg en woensdag was t 1.2hcg. Daarnaast gaat het daarna niet na 3 weken zo omhoog dat ik en overtijd ben en misselijk enz enz.
Mijn huisarts kon daarom garanderen dat t GEEEEEEN hormoon is van vorige keer.

Laura_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:43

Dan lijkt me dat de huisarts gelijk heeft (hCG na een miskraam stijgt inderdaad niet, maar daalt alleen maar). Ik zou zeggen bel je verloskundige en vraag om een vroege echo rond 7 weken (uitgaande van je zwangerschapstest). Veel succes en geluk gewenst!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:48

Meid ga gewoon.

Ook huisartsen zitten wel is fout.
Mijn HA zwoor dat ik nu 10 weken zwanger zou zijn.

En dat je best even goed misselijk mag zijn zonder gevolgen.
Toen ik mijn verloskundige belde omdat t me niet lekker zat dat ik niks binnen hield werd ik binnen een uur opgenomen en heb ik 3 dagen aan infuus gelegen.

Ik sta onder controle van het ziekenhuis en raad is.
Gister termijn echo gehad en ik ben toch echt 11weken en 3 dagen.
Dus jammer HA maar die zat er naast

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 10:54

Ik bel nu nog niet voor een 7 weken echo want dat ben ik nog niet.. gemiddeld nog 3 weken.
Want anders als t mis gaat kan ik ze weer afbellen

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:30

Maar zij hebben (ook) een drukke agenda. Alleen daarvoor zou ik wel vast een afspraak maken. Succes!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 15:41

Dat weet ik. Ik bel ook niet op t laatste moment maar als m 5/6weken ben bel ik voor een afspraak. Als k dan terecht kan ben ik toch al over de 7 weken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:30

Je kan wel bloed laten prikken om te kijken of je hcg hoog is nu als je dat iets geruster kan maken.

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:52

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb ong 6 jaar geleden een miskraam gehad, wist ook net een paar dagen dat ik zwanger was dus het was net 4 weken. Ong 6 weken na de miskraam testte ik alweer 5 weken zwanger. Dus ook erg vruchtbaar geweest in de eerste week na de miskraam. Sterkte met alles!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:45

Ts. Hoe is het nu?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:34

Ja ik ben ook erg benieuwd hoe het nu gaat.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:44

Hoi TS, teruggekomen van vakantie was ik benieuwd hoe het nu met je gaat?