Bokkers met acryl/gel nagels.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Bokkers met acryl/gel nagels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:12

Afbeelding

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:30

Haha dat is een leuk plaatje. Nooit gezien.

Al ben ik van mening dat er binnen het prijsverschil andersom ook verschil in zit.
Vandaag had ik een klant die had dinsdag avond ergens anders haar nagels laten doen ze belde me gisteren toen liet het al los. Dus na 1 dag! Ze stuurde me een foto zodat ik het kon bekijken en zoals ik al had verwacht zit het tegen de huid aan. Het was ook mega dik. Scheef en veel te bol. Maar nu komt het mooie. De salon waar ze geweest is vraagt voor het vullen 5 euro meer als ik. Zelf ben ik natuurlijk bevooroordeeld haha maar ik vind ze er wel op vooruit gegaan. Het viel haar ook op dat ik veel hygiënischer werk.

Normaal vul ik mijn eigen klanten naturel binnen een uur. Ik ben nu bijna 2 uur bezig geweest daarvan ben ik 1.5 uur aan het vijlen geweest haha. Op de foto had ik de randen die rechtop tegen de huid zaten er al af gehaald met de bokkenpoot.

Afbeelding

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:35

Ik heb begin dit jaar acrylnagels gehad. Ben daar na een keer of 5 mee gestopt nadat ik mijn duimnagel eraf klapte in een bus die plots wegreed toen ik nog stond. Mijn halve acryllaag lag eraf en hij had een deel van mijn natuurlijke nagel meegescheurd. Dat vond ik pijnlijk genoeg om er even klaar mee te zijn. Acrylnagels hebben er bij voor gezorgd dat ik nette nagels ineens heel belangrijk vind, en nu zijn mijn natuurlijke nagels lang, sterk en strak gelakt. Ik hoef nu geen acryl meer, maar als ik soms een scheurtje heb dan mis ik ze stiekem toch haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:54

Duidelijk niet vanuit de zijlijnen gevijld.
Mijn vijlwerk is echt nog niet perfect, maar wel vanuit de zijlijnen.

Ann au! Pijnlijk!
Gister ook een klant gehad waarbij de kunstnagel achterover geklapt is, nog wel heel, maar verder.... Natuurlijke nagel zit gedeeltelijk los... Kon er niets mee, te pijnlijk... Zodra de pijn over is komt ze terug en in de tussentijd weken met biotex...

Nu niet gelijk bang worden, het gebeurt gelukkig niet vaak. Ik de twee jaar dat ik nagel heb ik het voor het eerst aan mijn tafel

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:01

Ze heeft het product overal veel te ver en veel te dik naar de huid gezet. En dat krijg je amper weg omdat ik haast tegen de huid aan moest vijlen. Gelukkig de huid heel kunnen laten. Ze had al zat wondjes van dinsdag......

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:08

Vijl je met de hand? Of op de machine?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:13

Onvoorstelbaar Nathalie!! En daar heeft ze zoveel geld voor betaald.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:21

Ik doe alles met de hand. De hele kunstnagel bij een nieuwe set ook. Ik werk niet met tips. Ik heb een elektrische gehad maar veel mensen zijn daar door slechte ervaring bang voor en vinden het niet fijn. Zelf vind ik de afwerking met de hand mooier dus heb hem maar weg gedaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:26

Ik heb zowel gel als acryl gehad, maar mijn nagels kwamen er altijd weer dramatisch onder vandaan. Terwijl ik sterke nagels heb van mezelf, geen bijter etc. Maar na kunstnagels was daar maar weinig van over, dun, vol scheurtjes en ze bleven maar breken.

Tegenwoordig zet ik zelf gellak op mn nagels. Bevalt me uitstekend, geen broze nageltjes als het er af gaat, het is lekker stevig, veel keuze aan kleurtjes en stukken goedkoper als je eenmaal je spulletjes hebt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:29

Ik vind het zo jammer dat kunstnagels zo'n slechte naam krijgen omdat zoveel stylistes het er niet goed afhalen. Wegens tijdgebrek heb ik zelf op het moment geen nagels maar ze zijn nog net zo dik en stevig als voor m'n Gelnagels.
Ik denk dat dat te maken heeft met tijd is geld. Tegenwoordig moet alles zo snel mogelijk om er zoveel mogelijk aan te verdienen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:32

LadyMadonna schreef:
Duidelijk niet vanuit de zijlijnen gevijld.
Mijn vijlwerk is echt nog niet perfect, maar wel vanuit de zijlijnen.

Ann au! Pijnlijk!
Gister ook een klant gehad waarbij de kunstnagel achterover geklapt is, nog wel heel, maar verder.... Natuurlijke nagel zit gedeeltelijk los... Kon er niets mee, te pijnlijk... Zodra de pijn over is komt ze terug en in de tussentijd weken met biotex...

Nu niet gelijk bang worden, het gebeurt gelukkig niet vaak. Ik de twee jaar dat ik nagel heb ik het voor het eerst aan mijn tafel

Maar dat kan altijd gebeuren toch? Mijn paard ging eens op mijn teen staan en die nagel was er ook af :+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:37

Haha ja klopt. Ik stootte mijn grote teen vorig jaar schep zo m'n nagel los van de nagel plaat. Heb flink staan jodelen kan ik vertellen.....

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:44

Ik heb gelnagels, was een nagelbijter maar met gel erop is er niks aan de hand!
Ze blijven bij mij zeker wel 5 weken zitten, laatst is er één stuk geknapt doordat ik per ongeluk mezelf op m'n duim sloeg met een hamer, maar dat ze er dan af knappen is ook niet vreemd. :')
Geen prettig gevoel kan ik je vertellen. :Y)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:45

Kunstnagels hebben een verschrikkelijke naam helaas. Een tijdje geleden een gel nagel bij mezelf geplaatst omdat hij gebroken was. Mijn natuurlijke nagel kwam er keurig onder vandaan.

Ik gebruik wel een frees maar enkel bij het verwijderen. Het feit dat mensen er bang voor zijn is begrijpelijk helaas. Je kunt frezen van prut kwaliteit uit China bestellen en ze gaan ermee werken zonder cursus oid.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:59

Ik gebruik mijn frees alleen bij het verwijderen van oud product. Waarbij ik het laatste stukje overigens met de hand doe.
Afwerking nieuwe set altijd met de hand.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:03

Ik heb eigenlijk nog nooi iemand gehoord bij wie de nagels beter onder een kunstnagel vandaan komen... In verreweg de meeste gevallen zie ik broze en breekbare nageltjes, zouden dan echt zoveel stylistes verkeerd werken?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:21

Mars: ja.. Helaas wel.
Ik vijl mijn klanten zelden open of de nn te dun. Dan laat ik liever een laagje zitten.

Ik heb 4 klanten die alle 4 bij dezelfde Chinese salon vandaan komen, en bij alle 4 zijn de nagels naar de klote.
Zelfs de gellak werd eraf gefreesd.... (En dan niet met een safety bitje, maar gewoon met grof geschut.

Probleem is ook dat de consument geen weet heeft hoe of wat. Die weten niet wat MMA is, die weten niet wat het kost, die weten niet dat de nagel permanent beschadigt kan raken. En dat neem ik de consument ook niet kwalijk.

Er zijn legio stylisten die veel mooiere nagels zetten dan ik doe, maar ik werk veilig, hygiënisch, en kan mezelf 's avonds in de spiegel recht aan kijken....

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:23

Helaas wel Mars. Via eBay of bij zo'n voordeel winkel kun je slechte kwaliteit producten kopen en op YouTube staan instructie filmpjes.
Het is dramatisch zoveel goede stylisten zijn de dupe hiervan. Kunstnagels krijgen zeer ten onrechte een slechte naam.
Nagels mogen nooit broos en breekbaar onder een kunstnagel vandaan komen.
Na het verwijderen van het product zijn de nagels iets slapper maar dat trekt binnen een of twee dagen weg.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:49

Ik heb ook nooit problemen ondervonden met acryl nagels. De styliste waar ik naartoe ging was hier toch telkens 2 uur mee bezig, en deed ook alles met de hand. Bij het afhalen vijlde/freesde ze zoveel mogelijk weg, maar de stukken waar ze dacht dat mijn nagel broos was daar liet ze nog een heel dun laagje gel opzitten. Uiteindelijk viel dit na een tijd vanzelf af, en mijn nagels zijn er altijd goed onderuit gekomen :))

Ik heb mezelf nu een pink gellac set aangeschaft, kan ik het lekker zelf doen en het is (buiten de aankoop) ook een goedkopere oplossing!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 21:58

Heb ze vanmiddag laten zetten! Voelt wel vreemd zeg, haha. Durf nog niet eens mijn broek op te hijsen, ben zo bang dat ze breken nadat ik al die verhalen las! Gellac gaat 'm bij mij niet worden, als ik mijn nagels lak zit het echt overal!

Even over de leeftijd, ik ben 14. Is het heel erg?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:16

Foto? Ach als je 14 bent zul je ze geen maanden achter elkaar hebben dus volgend mij kan dat niet veel kwaad.

Wat mij opvalt is dat veel stylistes stappen overslaan om sneller te worden. Ik ben model geweest voor iemand die een paar jaar na mij dezelfde opleiding als ik gedaan heb heeft gedaan.

Die vijlde de nagelriemen weg want dat ging sneller als terug duwen. Ontsmette niet tussendoor koste extra tijd. Zei deed acryl en ipv hoogglans vijlen deed ze een blank lakje etc etc ze zei ook echt hoe meer ik oversla Hoe meer ik er op een dag kan doen.

Er af halen betekend dat je voor het laatst bent. Tijd in jou stoppen is dan voor veel zonde van het geld. Snel er af en hup door naar de volgende.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:45

Ik krijg echt de kriebels van elektrisch vijlen of freesen of hoe jullie het allemaal noemen :=

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:53

Doef, je moet goed je best doen om ze te breken hoor! Het went vanzelf :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 06:04

Ben benieuwd naar een foto! Het went vanzelf :) Kijk wel uit met aansingelen, daar heb ik er wel eens 1 of 2 op gebroken, omdat je dan een vuist maakt (nagels in je handpalm) en kracht zet

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:25

Doef schreef:
Heb ze vanmiddag laten zetten! Voelt wel vreemd zeg, haha. Durf nog niet eens mijn broek op te hijsen, ben zo bang dat ze breken nadat ik al die verhalen las! Gellac gaat 'm bij mij niet worden, als ik mijn nagels lak zit het echt overal!

Even over de leeftijd, ik ben 14. Is het heel erg?

Ik snap stylistes die dit doen echt niet....