Auw...doorgereden...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:00

Een goed zadelbontje :o

Sinds een aantal dagen heb ik een zadelbontje (echt schapen bont) en het rijd heerlijk, ik heb een aantal week geleden mij stuitje gekneusd en sinds 2 week pak ik het paardrijden weer op en nu met het zadelbontje heb ik vrijwel er geen last meer van. Dus ik denk dat een zadelbontje zeker wel helpt voor een zere kont :') :7

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:15

Naaoommii schreef:
Een goed zadelbontje :o

Sinds een aantal dagen heb ik een zadelbontje (echt schapen bont) en het rijd heerlijk, ik heb een aantal week geleden mij stuitje gekneusd en sinds 2 week pak ik het paardrijden weer op en nu met het zadelbontje heb ik vrijwel er geen last meer van. Dus ik denk dat een zadelbontje zeker wel helpt voor een zere kont :') :7

Klopt! Ik heb ´m zelf over m´n Kiefferzadel heen liggen tijdens de lange ritten, want zo´n Kieffer is nog goed hard dan. :P

dorothea

Re: Auw...doorgereden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 20:28

Ik rij m'n kont niet kapot door m'n zadel (Hulsebos) maar door het vocht...

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:38

dorothea schreef:

Ik ook, voornamelijk bovenaan in de bilnaad, daar waar het zweet lekker zit of door wrijving van de billen. grrrr

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 18:30

martine0503 schreef:
dorothea schreef:

Ik ook, voornamelijk bovenaan in de bilnaad, daar waar het zweet lekker zit of door wrijving van de billen. grrrr

Juist, precies daar dus...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:36

RaafSmits schreef:
:D :D :D
Nee, natuurlijk niet.
Met westernzadels heb je daar geen last van.
"Dat hadden de cowboy's vroeger immers ook niet"
:D :D :D

Ik heb met mijn westernzadel ook problemen met doorrijden (ligt aan het type westernzadel) tegen mij zeiden ze altijd dat ik eelt moest kweken. Nou bedankt maar op die plek wil ik geen eelt hebben :')

Ik rijd mijzelf met kieffer ook kapot. Mijn moeder heeft ook een tijdje paard gereden die reed zich ook helemaal stuk. 1 keer heeft ze vloeibare pleister erop gedaan. Dat was eenmalig dat deed vreselijk zeer. Second skin is misschien nog het proberen waard.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:40

SarahIlse schreef:
Ligt denk ik ook een beetje aan je zadel. Ik heb zelf een Kiefferzadel & eerlijk is eerlijk .. Hij is niet zo zacht :D Hij is verder prima, maar voor lange ritten heb ik er altijd een bontje overheen. :P
http://www.ruitersportsissi.nl/internet ... nvacht.jpg

Hier ook een kieffer zadel en idd die is heel hard. Na een rit van 4 uur (waarbij veel gestapt is) ook open plekken gehad. Dan niet tussen de billen maar echt daar waar je zitbeenknobbels zitten. Anderhalve week goed gevoeld. Sindsdien ook een bontje over het zadel heen met buitenritten

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:50

martine0503 schreef:
dorothea schreef:

Net terug van een zeer pittige dressuurles. Billen goed in de sudocreme en geen.last :) wel flink gezweet dus de sudocreme heeft z'n werk gedaan.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:19

Heb ooit eens een fietsonderbroek bij de Lidl gehaald en die werkt daar heel goed voor (had ik jaaaren eerder moeten hebben, toen ik nog aan sloeproeien deed, daar krijg je pas echt open billen van).

Er zit geen zeemleer in zo'n onderbroek, alleen een extra groot dik kruis.

https://www.google.nl/search?q=fietsond ... RV8FhjM%3A

Als het al open is kun je er Sudocreme opsmeren

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:10

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:05

Nou ik heb 'm alweer teruggestuurd. Het was helemaal niks haha. Heb nu naadloze boxers van de Action! Veel goedkoper en zit hartstikke lekker :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:08

Talkpoeder helpt ook erg goed.. Dit deed ik altijd bij trektochten in het buitenland. Dan zat ik zo'n 8 uur te paard. Het eerste jaar had ik blaren tot in mijn naad. Daarna deze tip gekregen, en het tweede jaar een week lang gereden en geen centje pijn :).

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:12

fietsbroekje onder je rijbroek doen. met zeemleer in het kruis.
is een tip die bij ons vooral tijdens ponykamp veelvuldig gedeeld wordt.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 20:23

lilskie schreef:
Talkpoeder helpt ook erg goed.. Dit deed ik altijd bij trektochten in het buitenland. Dan zat ik zo'n 8 uur te paard. Het eerste jaar had ik blaren tot in mijn naad. Daarna deze tip gekregen, en het tweede jaar een week lang gereden en geen centje pijn :).

Dat ga ik proberen!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:54

Beetje uierzalf (dus niet de creme-versie) vóór het rijden op de gevreesde plaats(en) smeren. Geheid geen last van doorrij-plekken en ook verzorgend. ;)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:12

Zadelbontje voor OP je zadel

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:28

Een katoenen hemd van goede kwaliteit dat veel vocht opneemt en goed strak op je rug zit? Dan kan er minder zweet van je rug je naad in gaan.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 07:27

KarinvdM schreef:
Een katoenen hemd van goede kwaliteit dat veel vocht opneemt en goed strak op je rug zit? Dan kan er minder zweet van je rug je naad in gaan.

Bedankt voor de goede afkleed-tip ;) maar ik heb er eigenlijk alleen last van wanneer we lang stappen, ik rij niet door wanneer ik aan het 'werk' ben. Ik opteer toch voor uierzalf of talkpoeder... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:58

Dit klinkt voor mij niet echt als spierpijn maar eerder als schuurplekken... Kan van ondergoed komen, kan ook gewoon komen omdat je vet op een bepaalde manier verdeeld is. Klinkt niet zo charming maar ik heb het bijvoorbeeld tussen mijn bovenbenen. Echt heel erg hoog naar boven zeg maar. Als ik te lang loop dan blijven ze maar langs elkaar schuren en dat gaat ligt gewoon open na een tijdje. Doet echt ontiegelijk veel zeer met elke beweging die ik maak. Van tevoren goed talkpoeder aanbrengen lijkt bij mij tot nu toe de beste optie.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:09

Ligt het niet ook aan je rijbroek?
Ik heb dat bij 1 broek ook, maar die zat iets te strak/te weinig elastisch op m'n kont.
Andere broeken nooit meer last van gehad.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:08

Je hebt ook een aantal endurance rijbroeken met een 'pamper' op je kont en knieen tegen doorrijden.
Saddlebums heten ze geloof ik.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:12

Ik heb hetzelfde en ongeacht zadel, ondergoed, rijbroek (endurance) en zadel bontje blijft het probleem.

De enige oplossing voor mij is flinke klodder vaseline....klinkt goor maar dam kan het niet schuren maar gaat het glijden.

Heb er nu 2x de Paardenvierdaagse zonder "schade" mee doorstaan ......Sterkte!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 13:41

We zullen het zien. In september weer naar de Veluwe...bepakt en bezakt met goede raad, vaseline en talkpoeder

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:28

Hopelijk werkt het allemaal. :)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 16:26

En anders m'n holletje in de sloot koelen :D