Zwemmen met lenzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:19

Skessa_ schreef:
Krijgen jullie niet gewoon een nieuw setje van je opticien dan? :=

Als ik er 1 kwijt ben of er is er 1 kapot ga ik gewoon terug en krijg ik gewoon een nieuwe hoor :=

Nou 'krijgen' niet. Die moeten gewoon opnieuw besteld worden enzo. Dus liever niet zeg maar.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:20

Ja bij mij moeten ze ze (meestal) ook bestellen hoor, maar hoef er niet voor te betalen :)

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:22

Ik ben nog nooit een lens kwijt geraakt, dus ik weet t eigenlijk niet. Waarschijnlijk krijg ik ze niet maar moet ik ze kopen (denk ik..) maar als t al gebeurt, dan haal ik liever voor die overige dagen van de maand wel daglenzen ofzo, dan weer een fortuin aan een nieuw setje lenzen uit te geven :p

Eulogy

Re: Zwemmen met lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:36

Maar met -1 kun je toch ook prima zonder zwemmen? :o Ik voel me dan met m'n -5 gewoon echt niet veilig en/of op m'n gemak haha, maar met -1 kon ik nog best prima zien volgens mij.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:50

Eulogy schreef:
Maar met -1 kun je toch ook prima zonder zwemmen? :o Ik voel me dan met m'n -5 gewoon echt niet veilig en/of op m'n gemak haha, maar met -1 kon ik nog best prima zien volgens mij.

Hangt er vanaf. Ik heb bijvoorbeeld links -2 en rechts -1,5. Op zich geen hele erge sterkte, maar ik heb er nog een cylinder bij die maakt dat ik zonder lenzen stekeblind ben :D Als ik mijn ogen toeknijp zie ik wel scherp, maar om dat de hele dag te moeten doen, dat is ook weer zoiets :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 14:26

Ik heb -2 en -2,25, zonder heb ik toch het gevoel blind te zijn hoor. Toen ik nog -1, 25 had deed ik nog met gemak zonder, maar nu toch niet meer.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:32

Ik had altijd last van t zwemmen met lenzen ( heb zachte)! Spetterende kinderen en hop ik kreeg weer last...trekkerig gevoel/ pijn . Tot ik op t idee kwam om gewoon mn zonnebril op te houden +:)+ . Alleen niet onder water zwemmen hihi. Fijne vakantie nog :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:55

Over last van lenzen gesproken.... ik had eergisteren last van mijn lens, denk wat veel eiwitaanslag. Dus ik naar boven om dat ding een keer opnieuw schoon te maken.

Lens schoon.
Lens in oog.

HEL ON EARTH!!!!

Wat bleek... ik had rode pepertjes gesneden (kreeg tijdens koken last van lens) en ik was vergeten mijn handen te wassen...

Needless to say dat ik de rest van de avond met mn bril heb gelopen en dat ik de volgende ochtend een stel nieuwe lenzen uit hun verpakking heb gehaald.

*wijze les geleerd*

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:58

Ik doe altijd een klein duikbrilletje op als ik ga zwemmen.
Zonder bril/lenzen zie ik geen fluit en zo is dat mooi op te lossen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 10:46

Amaris schreef:
Over last van lenzen gesproken.... ik had eergisteren last van mijn lens, denk wat veel eiwitaanslag. Dus ik naar boven om dat ding een keer opnieuw schoon te maken.

Lens schoon.
Lens in oog.

HEL ON EARTH!!!!

Wat bleek... ik had rode pepertjes gesneden (kreeg tijdens koken last van lens) en ik was vergeten mijn handen te wassen...

Needless to say dat ik de rest van de avond met mn bril heb gelopen en dat ik de volgende ochtend een stel nieuwe lenzen uit hun verpakking heb gehaald.

*wijze les geleerd*

Oh ja dat heb ik ook al vaak meegemaakt, ook met ajuinen :=. Vaak als je je handen wast gaat het er nog niet eens helemaal vanaf, dus eigenlijk moet je gewoon je lens indoen voor dat je eraan begint :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:52

Snollygoster schreef:
Amaris schreef:

Lens schoon.
Lens in oog.

HEL ON EARTH!!!!

*wijze les geleerd*

Oh ja dat heb ik ook al vaak meegemaakt, ook met ajuinen :=. Vaak als je je handen wast gaat het er nog niet eens helemaal vanaf, dus eigenlijk moet je gewoon je lens indoen voor dat je eraan begint :')

Ja of je eerst insmeren met zonnebrand. Daarna niet je handen wassen en heel enthousiast je lenzen in willen doen... Uhm auw!