Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PureSG schreef:Eerder gebruikte ik ook altijd Australian Gold, maar deze hebben ze niet in een hogere factor dan factor 15 geloof ik. Inmiddels zweer ik bij Rituals, ik gebruik een factor 50. Plakt niet, trekt snel in en voelt imo heerlijk op de huid.
Citaat:Een tijdje terug was er een aflevering van de Rekenkamer op tv die over zonnebrand ging. Heel interessant. Zie hier veel voorbij komen over 'hoef je maar één keer per dag te smeren', maar dat is dus onzin. Na een bepaalde tijd beschermt het niet meer.
Lestria schreef:Citaat:Een tijdje terug was er een aflevering van de Rekenkamer op tv die over zonnebrand ging. Heel interessant. Zie hier veel voorbij komen over 'hoef je maar één keer per dag te smeren', maar dat is dus onzin. Na een bepaalde tijd beschermt het niet meer.
Grappig. Ik verbrand nl. vrij snel. Blond haar, lichte huid. Maar met die Ultra Sun red ik het toch echt met 1 x per dag smeren zolang ik niet uitgebreid ga zwemmen etc. Ik geloof best dat de bescherming terugloopt naarmate de tijd vordert maar 1 normale dag kan ik er echt prima mee doen zonder te verbranden.

PureSG schreef:Eerder gebruikte ik ook altijd Australian Gold, maar deze hebben ze niet in een hogere factor dan factor 15 geloof ik. Inmiddels zweer ik bij Rituals, ik gebruik een factor 50. Plakt niet, trekt snel in en voelt imo heerlijk op de huid.

(heb de neiging om te veel op mijn hand te doen) Smorgens smeren en niet meer hoeven herhalen (Heb rood haar, en okee niet een zeer lichte huid die erbij hoort maar verbrand wel heel snel) 
Misschien maar gewoon iets met factor 30 halen toch