Zonnebrand zoektocht...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Re: Zonnebrand zoektocht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:49

Eerder gebruikte ik ook altijd Australian Gold, maar deze hebben ze niet in een hogere factor dan factor 15 geloof ik. Inmiddels zweer ik bij Rituals, ik gebruik een factor 50. Plakt niet, trekt snel in en voelt imo heerlijk op de huid.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:58

Ik ben nu ivm allergie bij lovea bio uitgekomen.

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:46

Een aantal raden No Ads aan, maar deze is (op mijn gezicht in ieder geval) ook plakkerig en moet hem echt af poederen, anders glim ik als een malle terwijl ik een vrij droge huid heb. Hij beschermt overigens verder wel heel goed.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:41

P20 en Garnier Dry Protect factor 50. Daar kom ik de zomer mee door.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:42

PureSG schreef:
Eerder gebruikte ik ook altijd Australian Gold, maar deze hebben ze niet in een hogere factor dan factor 15 geloof ik. Inmiddels zweer ik bij Rituals, ik gebruik een factor 50. Plakt niet, trekt snel in en voelt imo heerlijk op de huid.

Mijn man heef factor 50gebruikt. Alleen niet met bronzer...
Edit: http://www.australiangoldshop.nl/austra ... zer-177-ml
Ook met bronzer dus!

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:48

Australian gold met bronzer! Smeert goed, plakt niet en ruikt lekker.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:08

Gebruik je voor je lichaam en gezicht dezelfde creme? Het kan al veel schelen als je een speciale gezichtscreme koopt. Ik heb bv voor mijn gezicht Biodermal. Ik smeer mij ongeveer elke dag in nu en ben daar heel tevreden over. Ik wil net als jij niet van die vette crème pp mijn gezicht. Voor mijn lichaam gebruik ik Island Tribe

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:12

De mousse van Etos eigen merk!!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:26

Wat ik zelf wel fijn vind is om 2 aparte zonnebrandcremes te gebruiken, 1 voor m'n lichaam en 1 voor m'n gezicht. Van normale zonnebrandcreme krijg ik allemaal puistjes en irritaties in m'n gezicht. Biodermal voor op het gezicht is in ieder geval heel fijn! Je kan ook een zonenbrand die normaal in creme is ook in een spuitflacon doen trouwens, mits ie dun genoeg is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 07:06

Wow! Ik kreeg gisteren mijn bestelling binnen van de douglas, net voor het eerst op gedaan en vind het heerlijk!!
Factor 50 spray mist van biotherm. Sprayt goed, smeert goed, trekt heeeeeeel goed in, huid voelt zijdezacht en hij ruikt ook nog eens lekker :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:12

Een tijdje terug was er een aflevering van de Rekenkamer op tv die over zonnebrand ging. Heel interessant. Zie hier veel voorbij komen over 'hoef je maar één keer per dag te smeren', maar dat is dus onzin. Na een bepaalde tijd beschermt het niet meer.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:02

Citaat:
Een tijdje terug was er een aflevering van de Rekenkamer op tv die over zonnebrand ging. Heel interessant. Zie hier veel voorbij komen over 'hoef je maar één keer per dag te smeren', maar dat is dus onzin. Na een bepaalde tijd beschermt het niet meer.

Grappig. Ik verbrand nl. vrij snel. Blond haar, lichte huid. Maar met die Ultra Sun red ik het toch echt met 1 x per dag smeren zolang ik niet uitgebreid ga zwemmen etc. Ik geloof best dat de bescherming terugloopt naarmate de tijd vordert maar 1 normale dag kan ik er echt prima mee doen zonder te verbranden.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:20

Ik gebruik Australian Gold met bronzer, ben daar helemaal tevreden mee.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:09

Lestria schreef:
Citaat:

Grappig. Ik verbrand nl. vrij snel. Blond haar, lichte huid. Maar met die Ultra Sun red ik het toch echt met 1 x per dag smeren zolang ik niet uitgebreid ga zwemmen etc. Ik geloof best dat de bescherming terugloopt naarmate de tijd vordert maar 1 normale dag kan ik er echt prima mee doen zonder te verbranden.

Ik heb een uv-allergie... Zonder bescherming verbrand ik als een idioot, maar de zon doet ook echt al pijn voordat mn huid rood word. Nu helemaal, voelt alsof er messen in je huid gaan ipv zon. En toch werkt P20 genoeg uren om mij voldoende te beschermen. Als ik echt veel zweet smeer ik wel even opnieuw, maar verder niet. Dus bij sommige middelen is dit wel echt waar.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:11

Voor het lichaam van Lancaster de Sun Sport, deze is echt super tijdens het sporten of als je veel zweet. Maar voor op het strand gebruik in dan de satin sheen oil.
Voor het gezicht van Benefit de dream screen. Ik heb een vette huid dus ik wil geen cream op mijn gezicht gebruiken als het warm is. Deze verzorging is heel dun en maakt mijn huid mat. Top spul!

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:40

Ik heb sinds dit jaar ook zonnebrandcreme van Vision. :j
Ik heb een zeer lichte huid, verbrand altijd binnen 10 minuten en heb ook nog eens zonneallergie.
Ben 4 weken geleden op vakantie geweest naar Turkije en daar had ik, op advies, deze crème aangeschaft.
Smeerde vaak 1 keer en als ik veel in de zon/op het water was, 2 of 3 x per dag en ben helemaal niet verbrand! :)

Wel een beetje last gehad van zonneallergie, maar dat heeft imo niks met de zonnebrand crème te maken. Heb gewoon een onwijs gevoelige huid. Ik vond hem in ieder geval wel fijn! Had de factor 50.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:44

PureSG schreef:

Ik heb de australian gold met bronzer factor 30 :)
(Overigens zijn ze ook in factor 50 te krijgen)
Deze zijn nu in aanbieding bij de kruidvat voor €9,00. Deze zijn in spray en zo'n knijpfles.
Mijn vriend heeft van australian zonder bronzer en deze bevalt ook erg goed. Smeert fijn en trekt goed in :)

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:06

Ik vind P20 ideaal voor mijn kind die naar school gaat. 's Morgens insmeren, dan is haar huid in ieder geval beschermd in de tijd dat ze op school zit. Zodra ze thuis is, smeert ze zichzelf gelijk opnieuw in.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:28

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:32

p20 vind ik erg fijn, moet je zelfs snel smeren anders is het al opgedroogd :P (heb de neiging om te veel op mijn hand te doen) Smorgens smeren en niet meer hoeven herhalen (Heb rood haar, en okee niet een zeer lichte huid die erbij hoort maar verbrand wel heel snel)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:38

Zonnebrand creme van Nutrimetics Dat vind ik een hele fijne.
Je hebt een pomp en een spray. plakt niet, trekt goed in, ruikt lekker factor 50.
Zit geen "troep" in.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:01

Ik gebruik Lancaster en Garnier (Ambre Solaire) voor mijn lijf. Factor 15 en 20 heb ik geloof ik. Of 15 en 10. En nu ben ik een weekend weg waarbij ik de hele dag buiten ben en ben beide flessen vergeten dus zo even langs de winkel voor een nieuwe. Vandaar dat ik dit wel een handig topic vind :D
Denk dat ik die Australian Gold SPF15 ga halen. Al is met een bronzer het verschil tussen romp en ledematen na een dag zon wel nóg groter.. :') Misschien maar gewoon iets met factor 30 halen toch :))

Voor mijn gezicht heb ik van Nivea de gezichtscreme anti-age SPF30 Erg fijn. Die gebruik ik als ik de hele dag buiten ben met sporten, enz. Zie nu op de site dat er nog 1 is.
http://www.nivea.nl/producten/Zonbesche ... ichtscreme

Daarnaast heb ik van the BodyShop van de vitamine C-lijn de dagcrème met factor 30. Bevatl ook super moet ik zeggen en trekt nog net wat beter in dan de Nivea.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:55

Ik zou zeggen, lees dit eens en klik ook op de linkjes in de tekst en check daarna nog eens het etiket van je zonnebrand middel : http://www.dr-jetskeultee.nl/hulp-bij-d ... obj7777433

Sinds ik borstkanker heb gehad ben ik me eens gaan verdiepen in producten die invloed hebben op je hormoon huishouding. Veel chemische filters die in zonnebrand zitten dringen diep door je huid heen, en hebben invloed op je hormoon huishouding. Niet spectaculair veel, maar toch...Je kunt beter kiezen voor een mineraal zonnefilter zonder nano deeltjes, deze filters zijn veiliger omdat ze op je huid blijven liggen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:48

Precies, daarom gebruik ik alleen Nutrimetics. Puur natuur, en zonder chemische troep.! Is het gelijk het enige wat mijn psoriassas (?)niet vermeerdert, eerder afneemt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:54

Kinke schreef:
Als je een heel gevoelige huid hebt dan is Roc ook een heel fijn merk. Weet niet of ze sprays hebben

Ja, dat hebben ze. Echt een aanrader, mijn favoriet na jaren zoeken. Inmiddels aan fles 3 toe.