Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Suusje1986 schreef:Jeetje wat een hoop negatieve reacties weer zeg... Dus als iemand niet meer wil moet je diegene maar lekker laten weg laten kwijnen? Waarom er niet voor zorgen dat die man weer zin in het leven krijgt? Waarom niet die man laten voelen dat er nog mensen zijn die van hem houden en dat het leven ook zonder oma nog mooie dingen te bieden heeft? TS geeft al meerdere keren aan dat opa graag naar Frankrijk wil. Ook oudere mensen kunnen en willen nog steeds gewoon op vakantie hoor. Ik vind het een topinitiatief van TS, zo zouden meer mensen moeten zijn
Suusje1986 schreef:Jeetje wat een hoop negatieve reacties weer zeg... Dus als iemand niet meer wil moet je diegene maar lekker laten weg laten kwijnen? Waarom er niet voor zorgen dat die man weer zin in het leven krijgt? Waarom niet die man laten voelen dat er nog mensen zijn die van hem houden en dat het leven ook zonder oma nog mooie dingen te bieden heeft? TS geeft al meerdere keren aan dat opa graag naar Frankrijk wil. Ook oudere mensen kunnen en willen nog steeds gewoon op vakantie hoor. Ik vind het een topinitiatief van TS, zo zouden meer mensen moeten zijn
bryce27 schreef:En oude mensen zijn vaak erg eigenwijs (mijn opa wel) wat het ook vaak wat lastig maakt
vuurneon schreef:Suusje1986 schreef:Jeetje wat een hoop negatieve reacties weer zeg... Dus als iemand niet meer wil moet je diegene maar lekker laten weg laten kwijnen? Waarom er niet voor zorgen dat die man weer zin in het leven krijgt? Waarom niet die man laten voelen dat er nog mensen zijn die van hem houden en dat het leven ook zonder oma nog mooie dingen te bieden heeft? TS geeft al meerdere keren aan dat opa graag naar Frankrijk wil. Ook oudere mensen kunnen en willen nog steeds gewoon op vakantie hoor. Ik vind het een topinitiatief van TS, zo zouden meer mensen moeten zijn
Enige dat ik de ts op het hart wil drukken dat opa zelf de regie over zijn leven heeft. Wil hij niet meer naar het ziekenhuis? Dan is dat oke. Wil opa mee naar Frankrijk? Is dat oke. Wil hij echt niet meer eten? Dan is dat ook oke. Het is een volwassen man. En dat is lastig, want wat wij het beste vinden voor een geliefde, is niet altijd wat de geliefde voor zichzelf het beste vindt en dan moet je het loslaten en dat is heel moeilijk.
Maar het opa die het eindwoord heeft. T is niet negatief bedoeld, absoluut niet maar meer een waarschuwing van opa heeft de regie over zijn leven en blijf dat wel in het achterhoofd houden.
Het is goed ts dat jullie als gezin het er zo over hebben![]()
En qua zorg in Nederland, je kan ook vaak ook wel een kamer in een verzorgingstehuis huren en dan de thuiszorg langs laten komen (want thuiszorg krijgt hij al toch?). Als aansterkplek/revalidatie om vanuit daar te kijken wat er mogelijk is. Echter is dat dus wel tijdelijk.
secricible schreef:En juist om die reden kun je tegewoordig de kamers van het voormalig verzorgingshuis huren met thuiszorg. Soort aanleunidee dus
vuurneon schreef:Kan prima hoor cammaar met huren bedoel ik wel; je moet het zelf betalen je dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse ehh liggeld. Zorg komt dan via de thuiszorg (die mensen vaak al hebben of indicatie voor hebben iig)
Dat bedoelen ze dus met wonen en zorg gescheiden en dat kan ook prima binnen een verzorgingstehuis.
Brainless schreef:secricible schreef:En juist om die reden kun je tegewoordig de kamers van het voormalig verzorgingshuis huren met thuiszorg. Soort aanleunidee dus
En die hebben een wachtlijst van soms jaren.
Vaak kun je alleen zo'n woning krijgen als je al inwoner bent in die betreffende gemeente en moet je daarvoor op de (wacht)lijst staan.
Mijn opa heeft 3 jaar moeten wachten op een (eigen) appartement in een zorgcomplex en dit kon zo snel omdat het nieuwbouw was.