chronische pijn, wie nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: chronische pijn, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:30

Ayasha dat kan je vragen bij je huisarts of medicinale cannabisolie legaal is. Het word in steeds meer landen legaal. ;)

Bruintje het verschilt erg per persoon, in het begin heb ik het ook alleen 's avonds gebruikt, was bang voor het effect :o Ik weet wat een jointje doet namelijk, was bang voor het zelfde effect.

Sinds ik het gebruik slaap ik ook veel beter :D Had veel last van spier trillingen/spanning/pijn steken onrust in het lijf (waarschijnlijk van het toch nog te veel doen O:) ) Daar heb ik nu veel minder last van.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:21

Ja met slapen is voor mij zeker een verademing, minder krampachtig liggen en beter doorslapen.
Maar ik krijg er toch wel een zwaar gevoel van in mijn hoofd, wat evenwicht verlies. Maar evenwicht verlies heb ik sowieso snel, dus zal daardoor wel komen dat ik zo reageer erop.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:45

als ik meer tijd heb kom ik nog even wat schrijven. -O-

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:59

Bruintje mij was wel aangeraden om extra supplementen te gebruiken omdat cannabisolie die meer verbruikt. (ik gebruik vit D, vit B complex en magnesium) Misschien dat daar het probleem ligt. Ik merk wel verschil als ik ze een paar dagen laat staan, drukkend gevoel in het hoofd is daar 1 van.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:04

Magnesium slik ik altijd. Dat scheelt sowieso voor de spieren.
B12 injecties krijg ik ook maar geen supplement voor de andere B vitaminen.
En D gebruik ik ook niet.
Ga ik beide eens proberen.
Bedankt voor de tip!

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:06

Hoi! Ik meld me hier ook, chronische pijn door ziekte van bechterew. Gaat in "golven" periodes heel goed, periodes heel slecht. Maar heb altijd wel pijn helaas.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:16

Ik meld mij ook. Ik heb 5 jaar geleden een chronische whiplash opgelopen, hierdoor heb ik dagelijks pijn in mijn nek en ook zeer regelmatig hoofdpijn. Daarnaast zijn er periodes waar ik gewrichtsontstekingen krijg in voornamelijk mijn polsen en ellenbogen, meestal in de winter. Oorzaak hiervan is niet te achterhalen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:40

Degenen die de cannabisolie gebruiken, welke sterkte en bij welke klachten? Heb even info opgevraagd, maar zijn dus verschillende sterktes. Is me niet duidelijk of sterker betere pijnstilling geeft of juist andersom.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:10

Niet leuk om te lezen dat al zo veel mensen zich hier melden! En helaas, hier nog een met chronische pijn.

Al zo'n 10 jaar en een verklaring is nog nooit gevonden. Wel ben ik psychisch flink onderuit gegaan, heleboel depressies er bij gehad. Maar pijn is er altijd. De ene keer een stuk erger dan de andere.
Vervelende is dat ik niet serieus genomen wordt als ik aangeef dat ik tramadol of morfine nodig heb. Ik wil dat spul niet lang gebruiken (want mag dan niet autorijden) maar soms is het 1-2 weken nodig om de cirkel even te doorbreken.
Voor de rest gebruik ik paracetamol sup (ivm misselijk worden van slikken). Krijgen jullie pcm wel vergoed? Ze hebben dat er volgens mij uit gehaald want zelfs op recept moet ik het nog betalen.

Over een paar weken mag ik voor een nieuwe (en opnieuwe) ronde onderzoeken naar de reumatoloog.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:23

Paracetamol wordt inderdaad niet vergoed, maar zo duur zijn die ook niet. :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:52

Voor 10 zetpillen van 1000 mg betaal je zo'n 2-3 euro. Reken 4 per dag, dat zijn 12 doosjes per maand. Betaal genoeg aan mijn verzekering, vind dat ze dit wel mogen dekken.

Maargoed, dat vind ik van wel meer :=

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:54

Maar kan je geen pijnstilling krijgen voor geschreven van de huisarts?
In sommige gevallen schrijven ze gewoon paracetamol voor hoor.
Juist in gevallen dat je veel nodig hebt

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:01

ponyparadijs schreef:
Maar kan je geen pijnstilling krijgen voor geschreven van de huisarts?
In sommige gevallen schrijven ze gewoon paracetamol voor hoor.
Juist in gevallen dat je veel nodig hebt

Ook als je t voorgeschreven krijgt wordt het niet vergoed. Helaas. Meeste medicatie die vrij verkrijgbaar zijn worden niet vergoed of maar tot een bepaald bedrag (meestal rond de 25).

Je kan wel vragen naar naproxen of diclofenac, die worden wel vergoed. Of zaldiar (Paracetamol + Tramadol).

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:23

Mag ivm andere meds geen NSAID's :(
Zaldiar zou wel mogen, maar om nou heel vaak tramadol te gebruiken... hmm :\

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:08

Je hebt waarschijnlijk niet heel vaak tramadol nodig hoor.
Als je daar een spiegel van opbouwt hoef je lang niet zo veel te gebruiken als van paracetamol of ibuprofen bijvoorbeeld

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:17

Wat verdrietig om te lezen dat zoveel mensen altijd pijn hebben.
Niet weten wat de pijn veroorzaakt is erg vervelend.

Ik ben na jarenlang ziekenhuis inlopen, klachten werden niet serieus genomen naar een geneticus gestuurd.
Diagnose, Ehlers-Danlos Syndroom, secundair fibromyalgie en artrose.
Ik weet gelukkig wat de pijn veroorzaakt,oplossen kan ik het niet.
Gewrichten blijven dagelijks uit de kom schieten.

Volgende maand wordt er een stukje sleutelbeen uit mijn schouder verwijderd.
Zou de ergste pijnklachten weg moeten halen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:21

Tramadol raak je heel snel verslaafd aan, zou dus geen spiegel gaan op bouwen... Bij paracetamol moet dat wel, naproxen en diclofenac ook.

Ik heb op dit moment 400 mg tramadol per dag (maximale dosering) naast nog andere pijnstillers als morfine.
Maar ik moet echt niet zomaar stoppen met tramadol, dan heb ik echt enorme afkickverschijnselen! Met nog geen wel consequent gebruiken is je lichaam al verslaafd...

Welke medicijnen gebruik je nog meer dat je geen NSAID's mag?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:22

Vind tramadol rotzooi ^) Kreeg zo veel last van bijwerkingen (waaronder zwaar depressief en huiduitslag) Dat ik dat nooit meer neem :n

Zammie deze samenstelling heb ik 1x Pure Medicinale Cannabis Olie, Standaard, 80/20 THC/CBD Olie. Werkt goed, veel beter en sneller dan 1 ibuprofen 600 met 2 panadol. Neem ik bij deze hoeveelheid ook nog eens 2 druppels cannabisolie dan voel ik helemaal geen pijn meet :D Cannabisolie kan andere medicatie versterken.

Luuntje auwts steeds gewrichten uit de kom. EDS is geen pretje :n Mijn nicht heeft het ook.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:24

Ik meld mij hier ook. Vijf jaar terug Mijn rug gebroken gehad . En de pijn is soms dagen weg en kan de dag erna haast niet mijn bed uitkomen door de pijn van mijn rug

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:31

Quir schreef:
Tramadol raak je heel snel verslaafd aan, zou dus geen spiegel gaan op bouwen... Bij paracetamol moet dat wel, naproxen en diclofenac ook.

Ik heb op dit moment 400 mg tramadol per dag (maximale dosering) naast nog andere pijnstillers als morfine.
Maar ik moet echt niet zomaar stoppen met tramadol, dan heb ik echt enorme afkickverschijnselen! Met nog geen wel consequent gebruiken is je lichaam al verslaafd...

Welke medicijnen gebruik je nog meer dat je geen NSAID's mag?

Ik heb 24 jaar tramadol geslikt
Moest er altijd 1 per dag slikken om de spiegel te onderhouden
Omdat zomaar een tramadol slikken volgens mijn arts geen enkele nut heeft.
Dus een spiegel is noodzakelijk om het juiste effect te krijgen zei de huisarts.
Ook ik was overigens verslaafd aan de tramadol.
Ben met mijn achtelijke kop wel ineens gestopt en dat was heel naar

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:41

Ponyparadijs mijn artsen zeggen juist het omgekeerde :') Neem het af en toe, want je lichaam raakt er aan gewent als je het dagelijks neemt en wil dan meer als de pijn de kop op steekt. Ik ben dat wel met ze eens. Had meer aan af en toe 1 of 2 per dag dan standaard elke dag 1. Om nog maar niet te zwijgen van de bijwerkingen bij dagelijks gebruik. -O-

Ik moest maar aan de antidepressiva om minder gevoelig te zijn voor de pijn.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:51

Inderdaad, bij tramadol een spiegel opbouwen is juist minder werkzaam dan af en toe één en wordt heel hard afgeraden. Je raakt er niet alleen verslaafd aan, maar je lichaam went er ook aan waardoor je steeds meer nodig hebt om tot dezelfde pijnstilling te komen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:54

Hier ook nog nooit iets gehoord over een spiegel opbouwen hoor? Baal soms dat ik t niet meer mag slikken met mijn arcoxia :(
Maar aan de andere kant had ik ook enorm last van de bijwerkingen: enorm suf en stuiptrekkingen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:54

Heb het gelukkig niet meer nodig.
Maar dit was wat mijn arts mij aanraden.
Blijkbaar zijn de ideeën met de tijd veranderd.
Dat is natuurlijk maar goed ook.

Overigens heb ik ook veel bijwerkingen gehad van de tramadol
Het hele leven is nu na het stoppen wel erg veranderd.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:09

Bijwerkingen heeft tramadol inderdaad wel heel erg. Moet zeggen dat ik nu wel gewend ben en t niet meer zo goed voel. Maar heel duf en alles gaat traag om je heen. Ook heel slecht slapen of juist heel goed...