moeders voor moeders wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 08:45

Ik had me net aangemeld bij moeders voor moeders toen ik net zwanger was 23juni. Ik had vermeld dat ik 4 weken was maar ze kwamen alvast kennis maken. Helaas kreeg ik 25juni een miskraam met 4 weken. Dus opgebeld dat ik niet kon helpen. Ik kreeg een tegoed pas om bloemen te kopen en een persoonlijk mailtje om strekte te wensen! Super tof

Nu was het 23juli en ik moest naar de huisarts. En ontdek dat ik weer 3/4 weken zwanger ben. Bijna niet te geloven maar binnen een maand weer zwanger. (Voor iemand die niet vruchtbaar zou zijn). Zodra ik 6 weken ben bel ik weer moeders voor moeders en help ik mee!

Keet

Re: moeders voor moeders wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 08:49

Wat fijn dat je zo snel weer zwanger bent!

Heb de kan na mijn bevalling gebruikt voor het spoelen na het plassen :+

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:45

Bij mn dochter heb ik meegedaan, toen kreeg ik een boek over de zwangerschap en bevalling.
Bij mn zoontje heb ik niet meegedaan. Toen was ik zo misselijk dat ik het niet zag zitten om mee te doen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:05

Wat dachten jullie van het ei afspuiten bij merrie's, dit doen ze ook met hcg, wordt om de haverklap gedaan. Ook bij merrie's waar het in principe niet nodig is maar men het voor het gemak van de mens maar doet met hengstig spuiten en ei afspuiten.
Ik heb toen specifiek aan moeders voor moeders gevraagd of hun het daarvoor ook gaan gebruiken want daar zou ik niet aan willen meewerken.... maar hun verzekerden mij dat het echt alleen gebruikt wordt voor mensen.
Toch vraag ik me nog steeds af waar ze het hcg dan vandaan halen voor bv de merrie's, dit is ook vele malen goedkoper dan de pregnyl spuiten terwijl het in principe precies hetzelfde is. Ik wil dit altijd nog eens aan mijn veearts vragen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:32

@Manda : Op van die bloed tapperijen voor paarden worden toch ook merries gebruikt die net drachtig zijn? Misschien komt het daar vandaan.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:38

Voluit heet HCG toch Humaan Choriongonadotrofine, dus een menselijk hormoon. Volgens mij maken paarden dit hormoon niet aan, anders had je toch ook een gewone zwangerschapstest kunnen doen bij paarden :D
Ik weet het ook niet precies allemaal hoor, maar wat ik begreep is het ei afspuiten gewoon met het hormoon hcg dus het menselijke hormoon.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:08

Zou zomaar kunnen hoor Manda :D . Ik kreeg gewoon even een ingeving dat ze dat misschien wel gebruiken voor merries :D

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:10

Hier nu ruim 35 weken zwanger van de eerste en ook braaf de volle periode meegedaan. Vond het praktisch gezien goed te doen en zou het zo weer doen. Die potten stinken idd., maar ik was niet misselijk, dus kon er wel tegen.

Achteraf bleken mijn twee buurvrouwen (zitten allebei nog redelijk in de kleine kinderen) dus al heel vroeg te weten dat ik zwanger was, ze herkenden de kratten die wekelijks voor de deur stonden. Ze hebben keurig hun mond gehouden tot er een redelijke buik te zien was - toen pas feliciteerden ze ons. Ik vond het trouwens ook niet zo'n punt als mensen in de straat het zouden zien. Maar woon midden in de stad, dus het is niet alsof ik iedereen in de buurt persoonlijk ken, in tegendeel.

Ff beetje off topic: er loopt nu geen topic waarin (hoog)zwangeren hun ervaringen delen, toch? Af en toe wel leuk om er iets over te delen, maar zie zo snel geen geschikt topic waar ik in kan schuiven.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:12

Er lopen diverse topics :) kan je zo aanschuiven hoor.Tips & trics voor de zwangerschap is een gezellige. Als je in mijn berichten kijkt kan je hem wel vinden

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:22

Gevonden! Die kwam met de zoekmachine vreemd genoeg niet naar boven. Thnx Keet.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:36

Ik doe ook mee met moeders voor moeders. De geur van de flessen is geen lavendel idd! Maar als je er niet met je neus expliciet boven gaat hangen prima te doen vind ik, alhoewel ik wellicht geluk heb ook weinig last van misselijkheid te hebben nog. ;)

Enne.. ik ben ook op zoek naar zo'n topic. Die hierboven genoemd lees ik af en toe al mee, maar eerlijk gezegd lees ik daar voor baby en voeding en slaap verhalen. Dat is een fase waar ik me nog niet echt mee bezig hou :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:23

Als de zwangeren mee gaan kletsen die meelezen komt dat vast goed. Heeft zich net weer een zwangere gemeld :)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:27

Hoe veel weken zwanger ben je Bienotje? Sowieso gefeliciteerd! Ik ben ook zwanger, 35 weken en lees en schrijf sinds een dag of wat in het 'tips en tricks' zwangerschapstopic. Idd veel die al bevallen zijn, dus leuk als zich daar nog meer zwangeren melden! Heb er wel veel aan wat ik daar lees, ook al gaat het over fasen waar ik nog niet aan toe ben.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:30

Er zijn verschillende soorten pregnyl, waaronder dus ook kunstmatige. Tijdens mij iui en ivf pogingen was er geen humane voorradig, vanwege te kort aan urine. Ik kreeg daarom enkele malen de kunstmatige die in Duitsland wordt geproduceerd.
Er wordt in de ziekenhuizen duidelijk verzocht om de humane pregnyl, maar qua effect is er geen verschil.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:02

Ik ben jnmiddels 5 weken zwanger. En ik word binnenkort gebeld door mvm!

Ik sta graag mijn plasje af

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:10

Mede dankzij jullie ben ik dus nu 6 weken en 3 dagen zwanger. *\o/*
Was de hele bak spuiten die ik eerder gepost heb niet voor niets. Uiteraard houden we ons hart vast dat we de 12 weken goed doorkomen want dit was gezien mijn leeftijd (40) de laatste kans.

Ik vind het trouwens te absurd voor woorden dat alleen de Nederlandse dames voor de hele wereld pregnyl bij elkaar moeten piesen. Ik zou heel erg graag mijn steentje bijdragen maar woon in Oostenrijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:43

Gefeliciteerd CC!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:50

Leuk topic! Hoe kun je je aanmelden? Hier nog niet zwanger, wel gestopt met de pil, en waarom niet een steentje bijdragen waar kan?

Gefeliciteerd dames met jullie zwangerschappen!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:52

https://www.moedersvoormoeders.nl/

Wel aan de klus TT? Succes!

Edit: ik heb ook meegedaan. Het grappige is dat de buren de zakken helemaal niet hadden gezien, wel een buurvrouw van een blok verder, die herkende de chauffeur van toen zij zelf zwanger was (18 jaar geleden!) haha. Ik vond de flessen ook totaal niet stinken, ik heb er meerdere keren aan zitten snuffelen omdat ik de dramaverhalen echt niet snapte :') maar ik was ook helemaal niet misselijk of wat dan ook (had wel een enorm hoge HCG-waarde dus was wel echt zwanger ;) ).
Laatst bijgewerkt door Ryder op 29-07-15 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:53

Dankjewel.

Ja joh, we oefenen er lustig op los :+

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 13:23

Haha lekker ruikt het niet idd.
Gelukkig ben ik niet meer zo.beroerd steeds ben nu 11weken en 4dagen.

T stinkt maar niet extreem meer.
Voorheen kokhalste ik meteen als k het rook.

Heb wel wat rond zitten snuffelen naar een leuk topic.
Maar de meeste zijn al bevallen en verder.

Terwijl ik net mn eerste controle en meet echo gehad heb.
Die overigens helemaal goed was.

Wel heb ik vaak kramp in mn onderbuik..
Pff en das echt niet altijd een pretje

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:23

EsterW schreef:
Hoe veel weken zwanger ben je Bienotje? Sowieso gefeliciteerd! Ik ben ook zwanger, 35 weken en lees en schrijf sinds een dag of wat in het 'tips en tricks' zwangerschapstopic. Idd veel die al bevallen zijn, dus leuk als zich daar nog meer zwangeren melden! Heb er wel veel aan wat ik daar lees, ook al gaat het over fasen waar ik nog niet aan toe ben.

15 weken, thanks! Nog wat meer in de aanloopfase. En klinkt waarschijnlijk raar, maar ik heb gewoon nog niet zo behoefte om echt mee te kletsen aan de 'verdere' babyverhalen. Ervaringen van 'toen ik zwanger' was heb ik in mijn omgeving ook genoeg bijvoorbeeld ;)

Misschien zijn er meer die hun ervaringen van nu met ook wel met een clubje van anderen die er ook nu 'in' zitten willen delen? :)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:41

Ben soms wel toe aan het gebabbel alleen over het zwanger zijn! Hihi. Nu 22+3.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:17

Ben 17+2!
Gaat snel. Ik heb alleen een vraag waar 1 van jullie misschien antwoord op heeft voor ik mn vk wééér lastig moet vallen := ...
Heb sinds een weekje ongeveer enorm last van mn benen/heupen. Het begon met pijn in mn benen, echt een enorm pijnlijk spierpijn gevoel... maar ik loop veel dus ik dacht dat t misschien daardoor kwam, en ben daar dus enigszins mee gestopt.
Nu is het elke dag raak, zelfs als ik weinig tot niets uitvoer en inmiddels ook erg pijnlijke heupen.
Het voelt alsof ik overmatig gesport heb, of een klapper heb gemaakt op mn heupen. Het begint zo tegen het eind van de middag/avond.

Op google kom ik niet verder dan bekkeninstabiliteit/bekkenpijn, maar daarvan zijn de klachten weer anders dan die van mij.... en als ik intyp Zwanger pijnlijke benen en heupen kom ik alleen fora tegen waar vrouwen er s'nachts last van hebben (wat bij mij dus niet het geval is, ik slaap als een roos).

Iemand enig idee of iemand die dit herkend??

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:40

Ik heb meegedaan. Mijn zoon is nu ruim 10 weken oud. Ik was vreselijk misselijk door gestoorde leverwaardes, heel wat keren kolhalzend mijn plasje geleegd in de busjes. Maar ik heb het graag gedaan.