En hoe noemen we dat dan..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: En hoe noemen we dat dan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:22

Ik vind het wel mooi dat kinderen het op een bepaalde leeftijd ook gewoon ongegeneerd benoemen.
Ik stond vorige week met een bekende te praten en haar 3 jarige zoontje stond mijn hond te aaien, een teefje. Hij bukt zich, wijst naar de onderkant en vraagt me: "Hangen de ballen hieronder"?
Heerlijk schaamteloos :D

Ik vind trouwens het woord voorbillen echt de meest kansloze benaming ever.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:30

Mijn zoon een keer in de rij voor de kassa: "Kijk eens mamma, die mevrouw heeft dikke tieten"!

Sta je dan met je winkel karretje en een rood hoofd. Maar eerlijk, ik kon hem echt geen ongelijk geven :P

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:10

Chasey schreef:
Mijn zoon een keer in de rij voor de kassa: "Kijk eens mamma, die mevrouw heeft dikke tieten"!

Sta je dan met je winkel karretje en een rood hoofd. Maar eerlijk, ik kon hem echt geen ongelijk geven :P

ik schijn dat soort dingen ook lakker ongegeneerd door de winkel geroepen Te hebben toen ik Klein was :')

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:15

Ik zou het geen poesje noemen, als ze wat ouder zijn en gaan googelen wil je niet weten wat ze tegen
komen. Ik zou het gewoon plasser of vagina noemen denk ik maar ja ik heb geen kids

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:17

De waarheid komt uit een kindermond... :D
En ondanks dat je niet redelijkerwijs van een kleuter kan verwachten dat die zich volgens de sociale regels gedraagt, krijg je vaak niet zo'n lieve reacties :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:18

Tsja..... Het heeft toch wel een beetje de vorm van een snijboontje... Ik heb ook wel eens van poenie gehoord. Of gewoon spatlappen....

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:19

Mamma heeft spatlappen :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:22

Chasey schreef:
Mamma heeft spatlappen :')

Ik vind dit ook een erg leuk topic

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:22

magriet schreef:
Ik zou het geen poesje noemen, als ze wat ouder zijn en gaan googelen wil je niet weten wat ze tegen
komen. Ik zou het gewoon plasser of vagina noemen denk ik maar ja ik heb geen kids

Ik ging als kind naar poesjes (.nl) :+ Ik dacht, dat is vast een kattensite.
Je hoeft niet te raden wat de site écht inhield :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:25

Een poesje vind ik echt helemaal niets. Moet er niet aan denken dat mijn kind die benaming normaal vindt. :o

Of aan oma zou vragen of ze daaronder ook een poesje heeft. Ik denk dat ze accuut een rolberoerte krijgt.

Ik noem het tot nu toe ook gewoon nog plasser bij gebrek aan beter.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:26

Mijn ouders noemde het altijd een pruum..

Mijn zoon noemt het een piemel en ik heb een plasser :)

Spatlappen moest ik wel heel hard om lachen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:26

Hier was het gewoon "plasser" toen ze nog klein waren.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:27

Ik zeg tegen mijn jongens 4 jaar en 20 maand dat ik een heel klein plassertje heb meer een plas gaatje.

Ik ben nu zwanger en mijn oudste vroeg hoe de baby straks er uit kwam.
En met het antwoord gewoon uit de buik was hij niet tevredeb. Toen maar verteld dat mama's een babygaatjr hebben.
Toennkwam de vraag "waar zit die?"
Dus rustig verteld tussen je plas en poep gaatje. Toen wou hij het zien. Toen maar verteld dat als hij een grote jongen was mama meer zou uitleggen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:29

plassertje of fluitje of kruisje

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:30

Selina schreef:
magriet schreef:

Ik ging als kind naar poesjes (.nl) :+ Ik dacht, dat is vast een kattensite.
Je hoeft niet te raden wat de site écht inhield :+

In de legale download tijd zocht een collega van mijn moeder de groep wet wet wet op. Er kwam heel wat anders uit dan ze bedoelde

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:32

Wij noemen het voorbillen en piemel.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:32

Hahahaha wet wet wet, ik wil het niet weten.

Hahaha mooi he, zo nieuwsgierig.
Dat heeft mijn zoontje me ook al eens gevraagd. Want hoe was Marloes nou eigenlijk uit de buik gekomen?
Ja... ehhh.... ik weet niet meer wat ik heb verteld. Maar heb er ook niet omheen gedraaid :P Wel zo duidelijk mogelijk in kindertaal. Maar hoe precies weet ik niet meer.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:34

Wij noemde het een meisjesplasser of een spleetje.Tot die conclusie kwam hij zelf toen hij 2 was.Mijn vriendin en ik gingen met onze kinderen altijd zwemmen en verkleede ons in de familie kleed kamer.Dus hij stond in zijn naaktje op de aankleedtafel met het even oude vriendinnetje naast zich ,ineens bukt hij en wees naar haar vagina en zei ; waar istie nou?En nog verbaasder ,Eva heeft een spleetje?
Vriendin en ik lagen ter plekke in een deuk van het lachen wat weer 2 heel verbaasde kindergezichtjes opleverde.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:34

Ik snap niet waarom ouders hier zo hysterisch over doen? :') Noem het gewoon wat het is, een vagina. Ik zou het veel erger vinden als mijn kind tegen andere ging vertellen dat mam een spleet of een muts heeft.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:36

Voorbillen? :') Dat is wel heet meest idiootste wat ik heb gehoord _O-
Wij noemden het gewoon plasser.

Maar voor die kinderen maakt het echt niet uit of je nou vagina, plasser sperzieboon of what ever zegt.. Het komt toch op het zelfde neer..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:36

Ik heb het even overlegd met mijn lief, wij gaan het gewoon piemel en vagina noemen. Geen dierennamen of bipsen op verkeerde plekken voor ons.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:37

Ik vind voorbillen wel heel raar eerlijk gezegd, sorry :')

spatlappen _O-

ik denk dat ik mijn kinderen later gewoon 'boyparts' en 'girlparts' leer, dat hoor ik hier van ouders met jonge kinderen het meest :j en Anders gaan we gewoon voor 'penis' en 'vagina' ja zo heet het nou eenmaal

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:40

Hi hi ja wij hebben ook met dat dilemma gezeten. Ik heb een zoon van nu 4 en dan komt de dochter van 3. Er zit maar 11 maanden tussen. Bij hem noemden we het al "pieleman" en mijn dochter begon het ook zo te noemen maar zag wel het verschil. Toen hebben we haar gevraagd hoe zij het zelf wilde benoemen en daar is "piele" uitgekomen. Jongens/mannen hebben een pieleman en meisjes/vrouwen hebben voor nu dus een piele. Tja ik denk dat je daar niet echt zo veel aandacht aan moet besteden hoe het heet als het maar duidelijk is dat er "een" verschil is fysiek en in benaming.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:47

Voorbillen :') Als een kind je vraagt of je voorbillen hebt, kom je toch niet meer bij? :')

Jongens hadden bij ons thuis een pipi (vanuit het Duits pipi machen) en meisjes een plassertje. Dus zelfde strekking, jongens waren blijkbaar Duits tussen de benen :')
Overigens werd er ook bij beide gesproken over het kruis. Jeuk aan je kruis etc :+

Flamoes vind ik ook wel een elegante benaming :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:01

bakkabouter schreef:
De waarheid komt uit een kindermond... :D
En ondanks dat je niet redelijkerwijs van een kleuter kan verwachten dat die zich volgens de sociale regels gedraagt, krijg je vaak niet zo'n lieve reacties :+

absoluut, een buurman had het ooit aan de stok met de kleuterschool..

mijn buurmeisje was bijna jarig, werd 6 of zo..

omdat ze altijd met jongens speelde (en zelf een halve jongen was) van 8-10 jaar, mompelde haar vader dat ze voor haar verjaardag een kuisheidsgordel zou krijgen..

Dus bij het groepsgesprek vroeg de juffrouw: 'En weet je al wat je voor je verjaardag gaat krijgen morgen?

En zij, vol trots en blij: "JAAAAAAA, EEN KRUISGORDEL'.

toen vond de juf het toch even tijd om te bellen met de ouders :') :') :')

-----

maar goed voor wat betreft de vraag

jongens hebben een plassertje,
meisjes hebben een gaatje om door te plassen..

als het om 'hoe het er down under uitziet'..
op die leeftijd hadden jongens een plassertje en meisjes een koffieboontje.

pas als seksualiteit het topic werd of waar kindjes vandaan komen , dan werd het plassertje een piemel/penis en de meisjes een vagina... wel tot gevolg dat een vriendinnetje van mij die dezelfde uitleg kreeg van haar moeder (gescheiden ouders, dus geen zicht op plassertjes), tot de geniale conclusie kwam dat jongetjes dus 2 slurfjes hadden.. een plassertje om door te plassen en een piemeltje waar de babytjes uitkwamen (volgens mij had ze niet helemaal goed geluisterd over waar de kindertjes nu precies uitkwamen)