Ik 'vergeet' te eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:45

Goof schreef:
manie schreef:
Kan amper 'respect' op brengen voor hongerende 3e wereldlanden. Na een paar dagen bestaat hongergevoel gewoon niet meer.

Mijn bek valt echt open van zo'n idiote opmerking.....

Idioot misschien, maar wanneer je géén hongergevoel kent....
T is natuurlijk ook wel 'idioot' geen honger gevoel te hebben ;)
Maar ja wat doe je eraan?!?!?
Laatst bijgewerkt door manie op 20-06-15 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

BelleTessa

Re: Ik 'vergeet' te eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:47

Betekent niet dat het er niet is. Totaal offtopic, maar wat je zegt raakt natuurlijk kant nog wal.

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:47

Laten we het topic over het eten houden in plaats van op elke rare opmerking in te gaan, hoe meer aandacht je het geeft hoe groter het wordt. Het is zonde als dit straks ontaard in een slotje.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:50

Mee eens, wilde er toch even reageren :)

Wat Jessica inderdaad zegt, smoothies zijn misschien een goed idee voor je! Zeker ipv de cola ofzo.

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:52

In Nederland verkoopt de AH ook kant en klare ontbijtsmoothies die goed te doen zijn, misschien is er ook wel een supermarkt in Engeland die dat doet. Is ook het proberen waard.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:54

manie schreef:
Goof schreef:

Mijn bek valt echt open van zo'n idiote opmerking.....

Idioot misschien, maar wanneer je géén hongergevoel kent....
T is natuurlijk ook wel 'idioot' geen honger gevoel te hebben ;)
Maar ja wat doe je eraan?!?!?

Je bedoelt; dat jij je lichaam hebt afgeleerd een signaal af te geven als het eten nodig heeft. Wat overigens niet na een paar dage al gebeurd.
Hier viel mijn bek ook open. Wat doe je eraan? Als de wiedeweerga gaan genieten van het feit dat we hier wel altijd voedzaam eten tot onze beschikking hebben...

TS; serieus, je hebt een bmi van 15. Nou weet ik dat bmi niet altijd heel serieus genomen hoeft te worden en altijd in perspectief gezien moet worden, maar een bmi van 15 is gewoon heel erg ongezond en schadelijk voor je. In welk perspectief je het ook bekijkt.
Je geeft aan dat je maar een paar kilo wilt aankomen, echter om een gezond gewicht te krijgen zou je echt minstens 53kg moeten wegen. Het is echt raadzaam normaal drie x per dag te gaan eten en geen maaltijden over te slaan. Weet je zeker dat je niet weer doorslaat naar het afvallen/niet willen aankomen?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:15

Zeker met een anorexia verleden zou ik als ik jou was minder nonchalant hiermee om gaan.
Het geen honger hebben herken ik wel. Momenteel slik ik medicijnen waardoor dat gevoel helemaal weg is, dus moet ik er bewust over nadenken even iets te eten. Bij mij mogen er best wat kilo'tjes af, maar als ik niet op let leef ik de hele dag op mijn bakje kwark van de ochtend. Ik neem een vooraadje eten mee naar mijn werk en het opeten daarvan komt gewoon op mijn takenlijstje..
Zoek vooral iets uit wat je over het algemeen goed smaakt. Je bananenverhaal herken ik. Daarom neem ik ook alleen appels mee, want gebutst fruit eet ik ook met tegenzin. Een broodje kaas dat al de hele dag in mijn tas heeft gezeten vind ik ook niets, maar bijvoorbeeld pindakaas of ontbijtkoek gaat er altijd wel in!

Je laat weten ook de tijd te nemen voor een sigaretje, dus die heb je ook altijd op zak en maak je tijd voor. En anders is vast wel een moment waarop je 1 hand vrij hebt en even snel iets naar binnen kunt proppen.
Weet je zeker dat je helemaal over je anorexia heen bent? Want er moet ergens een weerstand zitten om te eten, honger of niet.. Anders zou je echt wel af en toe iets naar binnen schuiven. Niet omdat je honger hebt, maar gewoon omdat het nodig is.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 14:18

Ben nu net op lunchpauze gestuurd, heb dus alleen Echt geen honger, een half uur geleden wel, maar toen was er geen tijd Om Te eten. Irritant is dat.

@jezzie dat klinkt allemaal echt heel lekker :j het probleem is alleen dat ik daar vaak geen tijd voor heb.. Lunchen is hier vaak even iets naar binnen stouwen, wat je bij voorkeur ook nog in je zak kan bewaren, of ergens in een tas in het voerhoek. Wat noten zou wel kunnen idd, die zijn makkelijk mee Te nemen :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:25

saddledancer schreef:
Ben nu net op lunchpauze gestuurd, heb dus alleen Echt geen honger, een half uur geleden wel, maar toen was er geen tijd Om Te eten. Irritant is dat.

@jezzie dat klinkt allemaal echt heel lekker :j het probleem is alleen dat ik daar vaak geen tijd voor heb.. Lunchen is hier vaak even iets naar binnen stouwen, wat je bij voorkeur ook nog in je zak kan bewaren, of ergens in een tas in het voerhoek. Wat noten zou wel kunnen idd, die zijn makkelijk mee Te nemen :j

Hebben jullie niet ergens een personeelskamer/kantine/zithoek oid met koelkast? Leg daar je spullen neer dan zijn ze na een halve dag iig nog vers.
Geen honger betekent niet dat je lichaam geen behoefte heeft aan voedsel. Zitten en eten dus. Bovendien gaf je net aan al moe te zijn, dus je hebt wel degelijk behoefte aan voedsel ;)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 14:31

@zilverkenny een muslireep zou idd ook wel kunnen, aaal vind ik die vaak niet zo lekker, maar het is beter Dan niets :D

@belletessa smoothies zijn ook wel makkelijk ja, want die giet je zo naar binnen, moet je die in de koelkast bewaren?

@xip oh daar ga ik eens voor kijken Dan! Dankje :)

@veroortjoo ik weet dat mijn bmi Te laag is op het moment ja, maar 53 zou voor mij Te dichtbij de gens of wat ik 'mag' wegen zijn, 48 of 50 zou beter zijn, Dan heb ik nog wat speling :) mijn gewicht nu heeft eerlijk niets met mijn eetstoornisverleden Te maken, dat had namelijk voor mij een hele Andere reden Dan af willen vallen, en dun zijn :)

@ikeje ik weet zeker dat ik over mijn anorexia heen ben :) ik heb dit probleem ook als jong kind altijd gehad, als ik Te druk bezig ben vergeet ik vaak Te eten, en ik heb een probleem met eten als ik geen honger heb. Ik heb wel 'behoefte' aan een sigaret, dus dat doe ik idd wel, maar die behoefte Om Te eten is er bij mij nooit zo geweest. Ik heb eten alstijd vooral gezien als iets dat je moet doen Om Te overleven, ik ben bijvoorbeeld ook geen 'gezelligheidseter'. En voor mij is het Dan maklelijker Om een fles met iets suikerrijk en cafeine bij me Te hebben, dat heeft me energie en dat giet ik Dan zo naar binnen, en Dan kan ik weer door :) ik wil daar wel graag verandering in brengen, want ik weet dat het niet gezond is, maar in dit geval zit daar verder niets psychologish achter :)

@goof ja die hebben we wel, maar die staat aan de Andere Kant van de boerderij van waar wij vaak werken en dat is ruim 10 minuten lopen :') soms pak ik de tractor wel als ik echt wat moet hebben, maar daar heb ik dus vaak de tijd niet voor.

sorry als ik niet op iedereen gereageerd heb, ik moet op mijn telefoon lezen en dat is soms lastig :')

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:34

wat anderen ook zeiden: lijkt me niet dat dit gewicht bij je lengte past.. Ik ben zelf 1.73 en weeg ongeveer 62 kilo, en dan heb ik vaak maat 36 (soms 38)..

Ik ken het zelf wel, nog even iets afmaken en dan heb ik al geen trek meer. Probeer anders kleine porties mee te nemen die makkelijk en snel te eten zijn. Gewoom voor verpakte ontbijtkoek en dat soort dingen?

Edit: om in te haken op het idee smoothies kan je ook makkelijk zelf maken! Doe ik iedere ochtend met sinaasappel, banaan, peer en spinazie :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:44

Je drinkt wel de hele dag door koffie zeg je? dus door moet je voor na ene koffie automaat of zoiets lopen? zet 's morgens bij het begin van je werk een klein koeltasje naast het apparaat en neem dingen mee die je makkelijk naar binnen werkt. In stukjes gesneden fruit, brood al in vieren gesneden dus zo naar binnen te proppen. Iets van noten of zo knijpfruit of yoghurtje. Eetlust moet je ook weer ontwikkelen juist door jezelf te dwingen te gaan eten zodat het weer normaal wordt. Ga een keer samen met je vriend naar de supermarkt en geef aan wat je lekker vindt. Wedden dat vriendlief 's morgens naast je ontbijt met liefde een gevuld koeltasje neer zet om mee te nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:05

Ts, 1.68 en 43 kilo?? Gewicht past bij je?? Ik vind het heel knap dat je je anorexia hebt overwonnen, echter, over dit gewicht zou ik me iig als moeder heel veel zorgen maken. Ik heb twee dochters, eentje 1.65 en 54 kilo, eentje 1,68 en 56 kilo, dik?? Nee, superslank en beide met een mooi figuur en passend in mt 34/36. Maar lichter willen absoluut niet worden want dan worden ze van die gratenpakhuizen. Misschien is het tijd om jezelf een echt flinke schop onder je achterste te geven want ondanks dat de dokter zegt dat alles nog werkt zal het bij dit gewicht en je moordende werktempo met zoveel uren in de week niet lang meer duren voor je lichaam het op gaat geven en dan ben je weer terug bij af.
Het is simpel zat, ik heb geen honger maar schuif toch wat naar binnen, punt uit. Niet kunnen eten want je hebt geen honger is een heel flauw excuus, je hoeft alleen maar iets in je mond te stoppen, te kauwen en door te slikken, doen, voor je eigen bestwil. Succes.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:19

saddledancer schreef:
@ikeje ik weet zeker dat ik over mijn anorexia heen ben :) ik heb dit probleem ook als jong kind altijd gehad, als ik Te druk bezig ben vergeet ik vaak Te eten, en ik heb een probleem met eten als ik geen honger heb. Ik heb wel 'behoefte' aan een sigaret, dus dat doe ik idd wel, maar die behoefte Om Te eten is er bij mij nooit zo geweest. Ik heb eten alstijd vooral gezien als iets dat je moet doen Om Te overleven, ik ben bijvoorbeeld ook geen 'gezelligheidseter'. En voor mij is het Dan maklelijker Om een fles met iets suikerrijk en cafeine bij me Te hebben, dat heeft me energie en dat giet ik Dan zo naar binnen, en Dan kan ik weer door :) ik wil daar wel graag verandering in brengen, want ik weet dat het niet gezond is, maar in dit geval zit daar verder niets psychologish achter :)

Ik denk dat je je in dat laatste nog wel kunt vergissen hoor. Anorexia is net zoiets als alcholist zijn of eetverslaafd, je blijft het voor altijd en kunt hooguit leren er mee om te gaan zodat het niet levensbedreigend is.

Het is natuurlijk een 'makkelijk' excuus dat je niet zwaarder mag worden, zo kun je weinig blijven eten onder het mom "het moet van mijn werk".

Simpel gezegd is aankomen niet zo verschillend van afvallen. Beide geven een 'naar' gevoel (het is niet naar maar je hebt jezelf aangeleerd dat het naar is. Bij de één is het een leeg gevoel, bij de ander een vol gevoel. Zonder af en toe het volle gevoel te tolereren lukt het niet om aan te komen. Je kunt best leven op 2 maaltijden plus vruchtensap per dag, ook bij een drukke baan, maar dan zul je dus voor je gevoel moeten 'overeten' om je maag op te rekken. De maag is een spier dus die zul je moeten trainen, net als dat je andere spieren moet trainen.

Goed voor jezelf moeten zorgen, maar jezelf dat niet waard vinden ligt ten grondslag aan alle drie de genoemde aandoeningen/verslavingen. Schijnbaar lukt het jou nog niet om jezelf waardevol genoeg te vinden om goed voor je lichaam te zorgen, wat dat betreft kun je dus niet zeggen dat jouw eetgedrag geen psychologische component (meer) heeft.

nicolailover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:13

saddledancer schreef:
ik weet dat mijn bmi Te laag is op het moment ja, maar 53 zou voor mij Te dichtbij de gens of wat ik 'mag' wegen zijn, 48 of 50 zou beter zijn, Dan heb ik nog wat speling :) mijn gewicht nu heeft eerlijk niets met mijn eetstoornisverleden Te maken, dat had namelijk voor mij een hele Andere reden Dan af willen vallen, en dun zijn :)

53 is niet het gewicht dat je mag wegen, maar wat je zou ''moeten'' wegen.
Vanaf 53 kg heb je een passend gewicht bij je lengte, bij jou lengte zou je zelfs nog 70 kg mogen wegen en dan heb je nog steeds een gezond gewicht.

Op dit moment ben je veel te licht en ondervoed, veel meiden met dit gewicht worden opgenomen in het ziekenhuis voor zonde voeding en dat is niet voor niks.

Ik snap dat het heel erg moeilijk is dit te veranderen, maar ik hoop dat je gaat inzien dat het zo echt niet verder kan. Op dit moment zorg je niet goed voor je lichaam. Je geeft aan dat je graag meer spieren zou willen, maar op dit moment kan je lichaam die niet opbouwen omdat het gewoon te kort komt. En op het moment dat je zo weinig eet, breekt je lichaam zelfs je spieren af om te zorgen dat het kan blijven functioneren.

Je hebt jezelf aangeleerd niet te reageren op je hongergevoel, dit is niet gek als je kijkt naar je baan en je verleden. Maar ik hoop dat je in gaat zien dat het zo niet langer door kan en dat je moet gaan veranderen. Misschien is het slim om dit aan je vriend voor te lezen ( in NL of Engels), want hij kan je heel veel steun bieden hier in en als ik het zo lees wil hij je ook heel graag helpen.

Je hoeft ook niet meteen heel veel aan te komen, maar probeer je eetgedrag te normaliseren. Hierdoor zal je je langzaam beter gaan voelen.

Misschien nog wat tips:
- doe dubbel beleg op je boterhammen (daardoor is het minder als een boterham erbij, maar geeft toch net iets meer energie aan je lichaam.
- Neem een rug tasje mee met eten dat je niet langer kunt bewaren. Je geeft aan dat je het zonde vind om het weg te, denk dan iedere keer als je het niet opgegeten hebt hoe zonde het is geweest.
- Je hoeft niet meteen heel veel te gaan eten, probeer veel kleine porties te eten. (6 eetmomenten is wat wordt aanbevolen bij een gezond voedingspatroon, waarvan 3 hoofdmaaltijden)

Ik wil je niet aanvallen of iets dergelijks en ik hoop dat je het zo ook niet ziet, maar ik hoop dat je zelf in gaat zien dat dit niet goed is voor je en je je lichaam tekort doet. Dit kan grote gevolgen hebben voor je lichaam en je toekomst, het kan namelijk zelfs ook voor onvruchtbaarheid etc. zorgen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:39

Supervixen schreef:
Goof schreef:
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dit gewicht bij jouw lengte past, het lijkt me eerder vreselijk ongezond.
Je bent je kennelijk bewust van dat je je lichaam waarschijnlijk tekort doet, lijkt me een goede motivatie om gewoon te gaan eten toch? Maak een goede lunch en zorg dat je ook echt even een half uur gaat zitten. Zitten = eten.

Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Sommigen hebben lichte botten en spieren wegen weer meer dan vet. Ik was mijn volwassen leven lang 56 kg. bij 1.75 en dat was volkomen normaal. Nu zit ik op 70+ en heb echt te veel vet rond mijn buik. Gewicht zegt niets en daar moet je je niet op verkijken. Hoe de persoon er uit ziet, dat is belangrijk. En nog belangrijker, hoe voelt iemand zich?

Ik heb zelfs 48 kg. gewogen maar zonder anorexia terwijl ik daar wel van "beschuldigd" werd.

Ts is er al veel mee geholpen als ze gezonder gaat eten en minder op haar gewicht gaat letten maar nu ik lees dat ze ex anorexia patiënte is zal dat moeilijk gaan en heel veel energie gaan kosten.

56 kilo bij 1.75 valt nog mee, maar ts heeft echt zwaar ondergewicht. Zware botten is echt een broodje aap verhaal. Gewicht zegt mij in dit geval wel wat. Er moeten meer calorieën naar binnen.[/quote]

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:42

Vergeten te eten, laag gewicht en erg kieskeurig qua eten zijn op zichzelf staand geen rare dingen, maar in combinatie met elkaar en met een anorexia verleden wel iets waarbij alarmbellen afgaan.

TS, als je meer vitamines etc binnen wil krijgen, meer spieren wil krijgen en minder moe wil zijn zal je toch meer binnen moeten krijgen. Je zal dus vaker/meer moeten eten dan je nu doet en er dus ook meer moeite voor moeten doen want het blijkt al dat het niet uit zichzelf gaat.

En je zegt dat je gewicht bij je past. Maar past het wel echt bij je als je wel bang bent voor een vitamine tekort en graag meer spieren wilt. Meer spieren = zwaarder wegen.

manie schreef:
Herkenbaar: eten is zo'n bijzaak.
Ik vergeet het bijna dagelijks en het boeit me ook niet. Hongergevoel (her)ken in dus ook NIET. Kan amper 'respect' op brengen voor hongerende 3e wereldlanden. Na een paar dagen bestaat hongergevoel gewoon niet meer. Tips heb ik weinig... Eet alleen om-demand dus wanneer het me 'nuttig' lijkt en dat is zéér zelden

Raar. Mensen in die landen moeten zwaar lichamelijk werk doen en gaan dood van de honger of onvoldoende voedingsstoffen. Het gaat niet om het hongergevoel in die landen maar om het tekort van voedingsstoffen en het overlijden/ziek worden daarvan.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 19:50

Ik moet nog even terug naar het werk (overwerk jeej -O- ) dus ik ga zometeen even uitgebreid reageren op iedereen :)

maar ik Wilde even zeggen dat ik vandaag maar 1 kop coffee gehad heb (decaf), 1 blikje dr. Pepper, en 2 halve liters cola (in vergelijking tot mijn normale 4 of 5 vind ik dat best goed :') )
in plaats daarvan heb ik een fles water en een fles sinaasappelsap genomen :) ben wel dood en dood moe geweest de hele dag, en had nog steeds geen honger, dus heb me niet tot het eten van een lunch kunnen zetten.
wel ben ik net speciaal voor dinner naar huis geweest, en heb ik wat Meer Dan normaal gegeten :j
ik had:
een half worstje
een plakje bacon
een halve aardappel
twee opscheplepels salade
:D
en als toetje had ik een mini kuipje chocolademousse :D

het zijn misschien hele kleine stapjes, maar ik ben best trots op mezelf :j

ik kan wel echt met zekerheid zeggen dat mijn anorexia verleden hier niets nee Te maken heeft.

en wat ik bedoelde met ik 'mag' niet Meer wegen Dan 53, is dat ik dat voor mijn werk niet mag, dus vandaar dat ik niet ap Te veel wil aankomen, maar vooral gezonder wil proberen Te blijven/worden

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:56

Min. 1 liter cola op een dag? Mijn hemel. Zitten al jou tanden nog in je mond? :oo

Ik vind het meer psychisch dat je geen honger hebt, het zal er wel zijn maar je drukt het (on)bewust weg. Daarom inderdaad gewoon eten ook al is de honger er niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:08

Ik geloof het trouwens meteen als je zegt dat je geen hongergevoel meer hebt, dat heb je ooit wel gehad, maar omdat daar geen gehoor aangegeven werd heeft je lichaam zich aangepast. Je lichaam zal vanzelf gaan wennen aan regelmatig iets eten en zal dan uiteindelijk ook weer een hongersignaal af gaan geven. De hoeveelheid eten die je kan eten zal dan ook steeds iets groter worden, maar jou maag is geen fatsoenlijke maaltijd gewend en zal nu dus erg klein zijn.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:10

Je zal in het begin zeker last gaan krijgen van ontwenningsverschijnselen als je stopt met cola en koffie, maar dat is wel heel belangrijk om te doen! Dat zijn nu twee bronnen waar je lichaam voornamelijk zijn energie vandaan haalt, wat geen goede energie is, 'leeg' min of meer.

Heb je op het werk een beetje een ritme? Op bepaalde tijden vaste dingen doen? Probeer dan ervoor of erna een snackmoment in te lassen. Ik neem aan dat je wel ergens een plekje hebt waar je eten kan bewaren of opbergen?

Crackers, fruit, groenten, mueslierepen, ontbijtkoeken, maar bijvoorbeeld ook bifiworstjes (die kleine eenhapsdingen) voor tussendoor. Het moet makkelijk weg te eten zijn, maar ook snel. Schaaltjes kwark met fruit, of hele salades, pasta's e.d. wordt een beetje moeilijk denk ik.

Daarnaast probeer zoveel mogelijk volle producten te gaan eten en drinken. Volle melk, roomboter, volle yoghurt en kwark, half om half gehakt of varkensgehakt, vette vis etc. etc en niet voor magere varianten te gaan, of light producten, suikervrije producten. Jouw lichaam heeft sterk behoefte aan goede, langzame koolhydraten, maar ook gezonde vetten en eiwitten. Zoals ik lees verbrand je vrij veel, na alle koolhydraten gaat het vet verbrand worden, dus jij mag dat sowieso gaan eten!

Probeer je porties ipv te halveren te helen...? :') In ieder geval, hele porties eten. Een heel worstje, in plaats van een halve, twee plakjes bacon in plaats van eentje, hele aardappel etc etc etc. Als je brood eet, doe er een eitje op met bacon, misschien een tomaatje erbij en doe dit tussen twee plakken brood, niet een. Heel veel beleg, je hoeft niet per se te gaan dubbelen, maar je kan bijvoorbeeld gaan combineren. Kaas, vleeswaren, groenten, sausjes (mayo, ketchup).

Het belangrijkste, laat cola staan en vervang door water, fruitsapjes of zuivel :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:22

Volgens mij word het weer tijd voor therapie.
Iets waar anorexiapatiënten erg goed in zijn is alles verbloemen en excuses verzinnen.
Heb zomaar het idee dat het bij jou gewoon weer speelt zonder dat je het echt wilt toegeven.

Lees je berichten maar eens terug.
Ook op jou werk is er echt wel even een pauze in te lassen om iets te eten en anders moet je gewoon op je strepen staan dat je rond het middaguur je even 20min terug trekt om wat te eten.
En als je baas daar problemen mee heeft heeft hij pech hij krijgt pas echt problemen
als je niet eet en straks helemaal niet meerkan wwerken.

Vriendin van heeft ook anorexia en deed precies hetzelfde tot ze voor mij letterlijk en figuurlijk instorte.
Dat was nou niet bepaald leuk. Gelukkig gaat het nu wel weer de goede kant op.

Ook herken ik het roken en het eten vervangen door cola of andere zoete dranken bomvol met suikers. En dat niet alleen bij mijn vriendin maar ook bij 2andere die ik kende en ook met anorexia kampten.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 20-06-15 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:26

Je mag niet meer wegen dan 53, maar wel 53. En dat is precies een gezond gewicht, 48 of 50 is nog steeds te licht.
Gezonder kun je niet worden zolang je op dit gewicht blijft. Op een gegeven moment stopt je lijf er gewoon mee.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:15

Ik denk dat ts genoeg aangeeft waarom ae niet meer dan53 wil wegen. Uiteindelijk is dat haar eigen keus en met door te drammen over het feit dat ze moet 53 wegen zal er toch niks bereikt worden. Beter geven we tips waar ze effectief iets mee kan kwa voeding, en dan kan ts er mee doen wat ze wil.

Mag ik vragen waarom je in een keer probeert om de koffie en cola te bannenen meer te eten? Het lijkt me zoveel verandering in een keer.
Ik persoonlijk zou momenteel de koffie nog even laten zoals het was (voel je je ook minder moe waardoor je meer zin zal hebben om door te zetten), maar proberen om een flesje fruitsap,of smoothie er naast bij te drinken, en kleine dingetjes te eten (zet een bord koekjes naast je thermos?
Eenmaal je voeding wat beter is kun je de koffie gaan afbouwen waardoor het geleidelijker wordt.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:19

saddledancer schreef:
Hallo! Hoop dat het hier goed staat :)

Ik 'vergeet' vaak te eten.

Ik heb een drukke, lichamelijk zware baan (11 uur per dag, 5 dagen per week). Ik moet sochtends vaak vroeg op, en eet dan wel een goed ontbijt, omdat vriendlief dit dan klaarmaakt en voor mijn neus zet, dus dan schuif ik het naar binnen. Daarna loop ik naar het werk, waar ik Om 7.30 begin met werken. Als ik een hongerig gevoel krijg, denk ik vaak 'nog even dit afmaken' of 'nog even dit doen' of 'nu even niet, druk druk druk' wel grijp ik vaak even snel naar een flesje cola en een sigaretje. Tegen de tijd dat ik 'tijd' heb om te eten, ben ik vaak alweer over mijn honger geen, en vergeet ik dus makkelijk weer om wat te nemen. Dit gaat vaak zo door tot ik om 7 uur savonds weer thuiskom, en vriendlief weer een bord eten voor me neer plempt, wat ik dan weer braaf naar binnem schuif. De avondmalen zijn vaak kinderporties, omdat ik niet echt honger heb als ik terug kom van werk, en dan grijp ik later op de avond soms nog een banaan, of een mandarijn of een Klein zakje chips.
ik krijg te weinig calorieen binnen voor het werk dat ik doe, zelfs met alle suiker die ik binnen krijg van de cola.

Ik ben 1.68 en weeg 43 kilo, maar dit gewicht past wel bij me, dus dat is niet zo het probleem.
ik maak me eerder druk om het feit dat mijn lichaam voedingsstoffen tekort komt en dat ik misschien onbewust mijn lichaam tekort doe.

heeft iemand hier ook last van, en hoe lossen jullie het op?

Zou ik je misschien een paar persoonlijke vragen mogen stellen, die uiteindelijk te maken kunnen hebben met bovenstaand probleem?