BlueStar schreef:Waarschijnlijk ben ik een gevalletje mazzel. Ik heb nu sinds februari de klikkers zonder problemen.
En ook ik promoot een klikgebit waarom? Mijn kaak is in de jaren zo geslonken omdat ik alleen nog ondertanden had. Een gewoon kunstgebit moest ik 2 x daags met een flinke laag vastplakken. Zelfs toen er een nieuwe laag in zat. Een boterham met korst kon ik niet eens eten zonder onder los te trekken na 2 uur ervoor geplakt te hebben. Nu kan ik normaal eten, geen tube meer in mijn tas om te plakken, geen blaren noem maar op.
Wel is mijn vraag hoe je pennen uit de kaak kan vallen/trekken. Groeien die dan niet vast bij sommige? Ik heb een half jaar moeten wachten ipv 3 maanden voor ze mij de klikkers zelf in de mond wilde draaien. Dit ivm te weinig kaakbot, nu zit er meer dikte rondom de pennen merk ik.
Het grootste deel heeft volgens mij weinig problemen. Moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat de problemen van de mensen die ik ken pas na een jaar begonnen. Bij de kliniek waar ik loop moet je overigens een jaar wachten voordat je het klikgebit krijgt. Drie maanden is wel erg snel?
Als je kunstgebit zo slecht past zegt dat imho ook wel iets over de maker er van. Je hoort geen kleefpasta's nodig te hebben, dan moet je gewoon weer terug en maken ze je kunstgebit weer goed pas.
Verder begin ik het gevoel te krijgen dat behandelaars bewust patiënten richting klikgebit praten/behandelen (levert z heel veel geld op). Mijn beide ouder hebben vanaf jonge leeftijd tot hun overlijden kunstgebitten gehad en die hadden nooit problemen en aten echt alles. Kluiven geen enkel probleem en zelfs een appel afhappen niet.
Als je nu komt dat je ondergebit wat te los zit beginnen ze gelijk over een klikgebit en kan volgens hun een ondergebit nooit goed ziiten. Ik ben nu zelf het levende bewijs dat het makkelijk kan, je moet alleen wel doorzetten en zeuren bij je behandelaar