De (on)zin van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:55

Lynnepinny schreef:
Ik heb nu al twee jaar lang standaard een tijgeroog om m'n nek hangen (dus ook met douchen, slapen, sporten etc.). Het is zelfs zo dat het voelt alsof ik een deel van mezelf kwijt ben als ik hem af doe. :+
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de 'effecten' vab deze steen zouden zijn..

http://www.semoea.nl/edelstenen/tijgeroog.html

Ik vind het 'moeilijk' om er in te geloven, maar heb er meerdere in huis en heb meerdere keren een zeer positief resultaat ermee gezien!
En als je ziet wat voor 'n geweldig resultaat het heeft gehad bij onze hond, dan vraag ik me toch sterk af of het alleen maar placebo effect is?!?
Het was een aantal jaren terug dat onze Taro pánisch was als het begon te schemeren. Het was dus niet dat hij bang was voor het donker, want buiten was er niets aan de hand. Wat was het sneu om hem zo te zien. M'n vriend zat op een gegeven moment om een uur of 22.00 nog met hem buiten te blauwbekken....
Uiteindelijk zijn we bij een praktijk terecht gekomen welke reiki behandelingen doet en edelstenen verkoopt.
Je kunt het geloven of niet, maar na een behandeling EN een steen, welke hij zelf uitgezocht heeft!, was de paniek als sneeuw voor de zon verdwenen!!
M'n vriend heeft er heel weinig mee, maar ik moest maar wel een reserve steen erbij halen, voor het geval hij hem kwijt zou raken :+
Uiteindelijk heeft hij hem niet meer nodig, maar hij droeg hem toen heel graag :D

Afbeelding

Zelf heb ik een 'gat' in m'n onderbeen gehad na een uit de hand gelopen hondenbeet.... Gat was bijna tot op het bot en wilde maar niet dicht. Uiteindelijk stond er zelfs een huidtransplantatie geplant. Ik informeerde bij dezelfde praktijk als waar we met onze hond geweest waren en zij adviseerde mij een steen om bij me te dragen en een zelfde voor in een flesje water om te drinken en de wond dagelijks mee uit te spoelen. De transplantatie is afgezegd en binnen een paar weken was de wond volledig dicht!!
En dat ze zeggen dat een steen kapot gaat of kwijt raakt, wanneer deze zijn werk heeft gedaan..... De ene dag was m'n flesje water met de steen 'verdwenen' (had hem op m'n werk laten staan en vermoed dat iemand hem weggegooid heeft?!) en de andere dag was m'n steen uit m'n zak verdwenen en heb hem werkelijk nooit meer terug gevonden......

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:04

Aguttie, die hond! Die oogjes zo lief dicht.

Anoniem

Re: De (on)zin van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:05

Ik vind er eigenlijk niet heel veel van, behalve dat ik ze mooi als sieraad vind.
Zoek nog wel een adres voor mooie ringen/kettingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:11

In Nieuw-Zeeland had ik een collega die zichzelf er helemaal in verdiept had. Haar zoon werkte in Australië en als er iets met hem was dan plaatste ze een steen die tegen dat kwaaltje moest helpen bij zijn foto of gaf hem een steen wanneer ze bij hem op bezoek was. Zij vertelde dat haar zoon altijd wel zo'n steen bij zich had omdat hij er rustig van werd.

Of het werkt durf ik niet te zeggen, maar mooi zijn ze wel :)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:32

Door verhalen als die van Kentaro geloof ik er wel in.
Misschien hoort deze vraag hier niet thuis, maar iemand enig idee of je kan laten pendelen (via iemand op internet) welke steen bij je zou passen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:39

Ja hoor, dat kan!
Je zou zelf alvast kunnen kijken welke steen jou meest aanspreekt en let dan goed op dat je probeert een steen te vinden die (hoe lastig ook :P ) die ondersteunt bij de kern van een probleem/aandoening!
Ik bedoel daarmee, stel je hebt steeds hoofdpijn. Het zóu kunnen dat je te weinig water drinkt. Als dat de oorzaak is, zal geen enkele steen helpen, maar zul je meer water moeten drinken.

Soms is het wel jammer dat bij de werking van de stenen geen melding wordt gedaan van eventueel 'mindere' kanten.
Een tijgeroog haalt oud zeer naar boven. Als je dat dus hebt en je kiest deze steen, kan dat hele vervelende situaties geven als je daarvan helemaal niet op de hoogte bent en denkt dat je 'gek wordt'!
Je hebt de donkere en de lichte amethist. Een kennis van mij krijgt juist hoofdpijn van de donkere, maar voelt zich goed bij de lichte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:42

Iemand een tip voor een goede betrouwbare webwinkel met edelsteen sieraden..?

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:44

Ik heb mij hier vroeger wel eens in verdiept en redelijk wat over gelezen. Ter ondersteuning van problemen geloof ik er wel in.

Ik vraag mij ook wel af hoe je te weten komt welke steen voor jou geschikt is? Wie kan je hiervoor contacteren?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:52

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:04

Ik vind pendelen via een foto/internet altijd wel vaag. Persoonlijk lijkt mij iets geloofwaardiger.
Ik zou het zelf weleens laten doen. Ik heb een tijd een steen gedragen, een zwarte obsidiaan. Die sprak me toen aan, ook qua klachten die ik toen had. De klachten zijn helemaal weg alleen je weet nooit of het door de steen kwam.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:55

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:07

Ik vind dit iets heel moois. Misschien is het placebo maar waarom zou dat per se een slecht ding zijn? Zoals mensen al zeggen je neemt niks in, het is in geen enkele vorm slecht voor je.
Ik wil eigenlijk toch opzoek naar een mooie edelsteen, ik had altijd een ketting met de naam van mijn pony om m'n nek, en na 1,5 nog steeds geen goede vervanging gevonden dus misschien is een edelsteen wel wat.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:02

TS hoe gaat het?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:47

Poess91, het gaat wel goed met mij.
De laatste paar dagen wel wat onrustiger geslapen en vreemd (maar niet heel eng) gedroomd. Waarschijnlijk door de stress omdat mijn jongste zoon geopereerd moest worden en de gebroken nacht(en) die daarbij horen.
Maar ik voel me rustig, ben niet 'bang' om te gaan slapen en zeker niet om te dromen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:54

Is de operatie goed gegaan?? En heeft hij zelf nog baat bij zijn steen?
Wat fijn dat de steen voor jou lijkt te werken!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 18:59

De operatie is zonder complicaties verlopen, hij heeft ook zijn steen nog dagelijks om.
We zijn er met zijn allen erg blij mee.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:23

wat fijn dat het goed verlopen is! een heel voorspoedig herstel aan hem toegewenst!
en wat leuk te horen dat de stenen jullie allemaal bevallen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:37

Bergkristal heb ik in huis, zelf gevonden (en dus ook nog de ruwe variant en niet open gemaakt).
Dus dan moet dat juist heel goed zijn. Ik hecht er vooral waarde aan omdat ik het zelf gevonden heb. Ik heb een hele mooie fijne variant.

Verder heb ik barnsteen, ook zelf gevonden, dus niet geheel zuiver.

Aventurijn zou bij mijn sterrenbeeld horen (weegschaal) en daar heb ik een hangertje van wat ik nooit draag, maar ik vond het gewoon leuk. Werkt op de hartchakra.

Mijn bergkristal, ik heb ook nog meer verontreinigde in grotere 'klompen', ben er erg blij mee:
Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:02

Ik geloof hier wel in.
Maar zijn er mensen die mij kunnen helpen?
Ik heb vaak last van stress (vooral op het werk) en hoofdpijn (heb geen migraine). Ik ben bang in het donker en zeker als ik alleen ben (ookal heb ik nog een hond bij me).

welke steen/stenen zou ik moeten hebben?
Zelf heb ik al een goudkleurig bergkristal/swarofski hangertje (met swarofski certificaat)

deze dus:
Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:12

Even dit topic opgezocht.
Eergisteren heb ik van een vriendin een armbandje gekregen met (wat ik nu ontdekt heb) howliet stenen
Nu was ik de afgelopen 2 dagen erg duizelig en zwak op mijn benen. Ik bedacht mij dat het begon sinds die armband. Nu heb ik hem afgedaan en begin mij eigenlijk weer wat beter te voelen

Mijn vraag, kan je zo heftig op howliet stenen reageren?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:02

Alles wat een werking heeft, heeft ook een bijwerking. Dus dat kan goed Eloya. Dan is dat geen goede steen voor jou op dit moment :\

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:04

Art_Ificious schreef:
Ik geloof hier wel in.
Maar zijn er mensen die mij kunnen helpen?
Ik heb vaak last van stress (vooral op het werk) en hoofdpijn (heb geen migraine). Ik ben bang in het donker en zeker als ik alleen ben (ookal heb ik nog een hond bij me).

welke steen/stenen zou ik moeten hebben?
Zelf heb ik al een goudkleurig bergkristal/swarofski hangertje (met swarofski certificaat)

deze dus:
[ Afbeelding ]

Amethyst denk ik.

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:10

Ik heb een tijdje een zonnesteen bij me gehad, dit was op advies van mijn overbuurman die hier vrij professioneel in is. Nu weet ik niet precies wat hij doet maar wel iets met de werking van edelstenen en dat op basis van therapie etc.

Ik was oprecht verbaasd over de werking van de stenen en voor mijn idee hebben die zonnestenen me erg geholpen. Ook heb ik wat andere verschillende edelstenen meegekregen die me zouden moeten helpen maar dat was niet de geschikte steen voor mij blijkbaar oid?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:22

CastaMickey schreef:
Heb hier de gouden driehoek staan, niet altijd bij me of aan een ketting maar ze liggen hier gezellig met z'n 3tjes, ik weet niet zo goed wat ik er van moet geloven maar baat het niet dsn schaadt het niet en mooi zijn ze! :j

Wat is de gouden driehoek?

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:33

anjali schreef:
CastaMickey schreef:
Heb hier de gouden driehoek staan, niet altijd bij me of aan een ketting maar ze liggen hier gezellig met z'n 3tjes, ik weet niet zo goed wat ik er van moet geloven maar baat het niet dsn schaadt het niet en mooi zijn ze! :j

Wat is de gouden driehoek?

drie stenen samen, de amethist, bergkristal en rozenkwarts samen zijn ze zegmaar een 'geheel'