Migraine, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:38

heb gister op stage een interessant artikel onder neus gekregen van een collega. Er schijnt een nieuw medicijn in ontwikkeling te zijn, die enkel werken op dát wat migraine veroorzaakt. Er zijn namelijk eiwitten in je hersenen die de pijn van migraine registreren en dit medicijn blokkeert dat.. even kijken of ik het terug kan vinden! (of het er al is weet ik zo even niet meer, maar het blijkt een maandelijkse injectie te zijn)

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... ddel.dhtml

http://www.medicalfacts.nl/2015/06/19/c ... -migraine/

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:01

Ik heb al mijn hele leven vreselijk last van migraine. Ben een paar maanden geleden begonnen met extra zink en magnesium bijslikken. Ik verwachtte er helemaal niks van maar heb in al die maanden misschien 3 aanvallen gehad! Tegenover wekelijks enkele dagen niet kunnen functioneren (handig met een drukke baan). Ik ben dus overtuigd dat het met name door de extra magnesium komt die ik slik.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:10

phormicola schreef:
Veel sporten en geen suiker eten is het enige dat het bij mij kan voorkomen. Ik heb chronische migraine gehad en nu al twee jaar niet meer. Na een tijdje extreem gezond leven kan ik nu wegkomen met een aantal dagen suiker eten en minder bewegen.

Dit is ook wat bij mij als enige helpt. Vanaf kinds af aan als migraine, de laatste 4 jaar echt 4 dagen van de week hoofdpijn die als ik niet oppaste, overging in migraine. Een aantal maanden geleden ben ik naar een mesoloog geweest die mij wees op een te grote disbalans in mijn bloedsuikerspiegel. Ik moest geraffineerde suikers gaan mijden. Sinds ik dit doe, heb ik geen last van migraine meer gehad. Zodra ik nu geraffineerde suikers inneem, is het mis.
Met voeding kun je dus heel wat doen!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:22

Weet niet of dit officieel migraine is, maar ik ga onscherp zien/vlekken, hoofdpijn rond m'n ogen (wat zich uitbreid) en misselijk. Dit heb ik vooral in drukke periodes (de laatste dag van werkweek in de bus op de terugweg...absoluut niet prettig) en nu ik bijna nonstop aan het leren ben voor de laatste toetsweek ook.

Ik heb afwisselend spanningshoofdpijn, gewone migraine en heel soms zulke aanvallen dat ik lig te janken van de pijn en het voelt of mijn hoofd uit elkaar gaat klappen, godzijdank heb ik dat niet zo heel vaak.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 16:39

Vandaag weer opgestaan met een bonkend hoofd, ikhebmijn medicijnen ingenomen en het zwakt nu eindelijk wel een beetje af, maar het zit er nog steeds als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb trouwens helemaal geen hoog suikergehalte in mijn bloed ,dus dat heeft er in mijn geval niets mee te maken.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:14

rocymax schreef:
Vandaag weer opgestaan met een bonkend hoofd, ikhebmijn medicijnen ingenomen en het zwakt nu eindelijk wel een beetje af, maar het zit er nog steeds als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb trouwens helemaal geen hoog suikergehalte in mijn bloed ,dus dat heeft er in mijn geval niets mee te maken.

Volgens mij gaat het niet perse om een hoog suikergehalte maar meer om het soort suikers dat je neemt..

Ik ben ook opgestaan met migraine. Mijn ontbijt was sumatriptan vandaag |o

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:52

Helaas vanavond onder het werken weer last van oogmigraine. Na mijn idee krijg ik dat de laatste tijd vaker als gewobe migraine lees: 1 a 2x in de week sons 2 dagen achter elkaar ... Mss eens keeer naar de HA toe gaan en ook oa bloed laten prikken

Art_Ificious

Re: Migraine, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 00:04

Hier nog iemand die vaak hoofdpijn heeft. Echter geen migraine maar wel de symptomen ervan. Beetje vreemd.
3 neurologen geven ook elk een andere soort hoofdpijn op.

Wat bij mij helpt is Excedryne een pilletje tegen migraine, migraine met aura en hoofdpijn
Als je echt hevige pijn heb mag je zelfs 2 pilletjes tegelijk nemen zei mijn HA

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:56

Gister zat ik om m'n paardje en werd ik niet goed. Hoofdpijn, teugels niet vast kunnen houden, vlekken zien, tinteling in linkerbeen en m'n linkeroog dat ontzettend ging jeuken. Maar gauw afgestapt (met hulp) paard gedaan en naar huis gegaan. Het was overduidelijk, een migraine aanval. Heb de hele middag huilend op bed gelegen, wat natuurlijk niet werkt maar ik had ontzettend veel last. 's Avonds paar keer overgegeven en heel rustig geprobeerd te blijven. Uiteindelijk een rusteloze slaap gevallen maar wel iets uitgerust. Wat haat ik migraine toch... ;(

Sperriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:12

Ik ben zelf gestopt met de pil, heb nooit meer migraine gehad. Mijn huisarts raadde me dit aan omdat de pil vaatvernauwend kan werken ofzo. Verder kan een osteopaat heel veel doen hiermee is mijn ervaring. Bij mij zat heel mn nek en schouders vast, waardoor je dan een blokkade krijgt op de bloedvaten en spieren naar je hoofd.

Suc6 TS!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:42

Vandaag opgestaan met een migraine gevoel. Probeer al een tijdje de fysio te bereiken, maar hij neemt niet op. Deze doet dry needling en ik dacht, wie weet helpt dit! Nou maar hopen dat hij nog ene plekje heeft voor vandaag.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 00:26

eilleen333 schreef:
Ik heb jaren migraine gehad, en ook behoorlijk heftig. Elke toetsweek, vakantie en elk weekend was het raak.
Allerlei medicijnen geprobeerd, MRI scan gehad. Ze konden niets vinden en niets hielp. Beta-blokkers maakten mijn bloeddruk nog lager waardoor ik flauw viel en de migraine knalde er gewoon lekker doorheen.
Op school ging het helemaal mis omdat ik veel (toetsen) miste en ik op een gegeven moment 10 toetsen in 2 weken moest maken. Dat ging natuurlijk niet.

Samen met de studieadviseur een plan gemaakt. Ik zou een extra jaar inplannen en zo volgens een normaal rooster mijn vakken die ik over moest doen gaan volgen. Dat ging hartstikke goed. Ik heb een gesprek gehad met een ex-psycholoog (gepensioneerd) en die zei me: "wat is het probleem? Stel dat je migraine krijgt, en je bent een paar dagen ziek, wat dan? iedereen is wel eens ziek. En dan zit je in de auto, dan laat je de auto staan, bel je een taxi en haal je de auto later op. Alle problemen zijn overkomelijk."
Dat was zo'n eye opener. Ik had zelf wel bedacht dat mijn migraine stress-gerelateerd was. Ik had het immers vaak tijdens toetsweken en in het weekend/vakantie (heel veel stress, of juist heel weinig stress).

Sindien leef ik met de dag. Wordt ik ziek? jammer dan, morgen beter. Of niet, dan zien we overmorgen wel.
sinds ik zo leef heb ik dus geen migraine meer gehad....

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 01:10

Hier ook migraine, ben inmiddels een echte pro na meer dan 25 jaar. Het is bij ons een familiekwaal.
Als kind begon het met eerst een uurtje, sinaspril erin en klaar. Toen bijna elk weekend een paar uurtjes, aspirientje voor volwassenen erin en klaar.
Toen verminderde de frequentie maar de aanvallen zelf werden steeds zwaarder. Dus de medische molen in. Van manueel therapie tot zetpillen en immigran, het leek amper te werken. Mri gehad, niets bijzonders te zien dus met een "leer er maar mee leven" naar huis gestuurd.
Drama was het!
Mijn vader heeft hetzelfde en het viel mij op dat hij altijd hetzelfde ritueel volgde, als hij maar enig idee kreeg van een aanval, nam hij altijd 2 pijnstillers en ging hij een uurtje plat. Toen ik hem er na vroeg zei hij, ga zelf op zoek en kijk wat voor jou werkt en blijf daar dan bij. (Note, mijn vader is niet erg meedeelzaam als het over zijn gezondheid gaat). Dus ik ben aan de slag gegaan en heb het nu na al die jaren goed onder controle.
Ik ben er achter gekomen dat zware medicijnen totaal niet werken voor me, dus mijn "remedie" is 2 apctjes van Roter (slechts 250 mg), even de rust opzoeken (slapen, mediteren) en ik ben er weer!

Mis ik echter mijn signalen, dan zit ik met 3 dagen migraine, beginnend op rechts, dan trekt het naar links en daar blijft het dan nog 2 dagen zitten. Met de apc is het dan nog wel af en toe wat te onderdrukken, maar leuke dingen doen? Nope......

Soms test ik mezelf nog wel es omdat ik heeeeeel goed mijn signalen moet signaleren en soms bang ben dat ik te snel naar de aspirines grijp. Dus dan wacht ik even met de inname van de aspirines, maar 9 van de 10 keer gaat het mis. Ik ken mezelf dus inmiddels heel goed.
Dus tja, ik eet veel aspirines, waar ik ook regelmatig opmerkingen over krijg, maar elke keer 3 dagen "out" is voor mij geen optie. Ben nu al bijna een jaar migraineloos, door deze "onderhoudsdosissen".
Laatst bijgewerkt door MissDD op 28-06-15 01:21, in het totaal 4 keer bewerkt

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 01:13

Ik heb ook migraine, het begint met een kriebel in mijn neus en dan krijg ik migraine, dan slik ik sumatriptan, slaap daar een paar uur op en dan is het gelukkig weg. Mijn moeder heeft dezelfde soort migraine. Ik heb het gelukkig maar 1x per jaar ofzo. Paracetamol of een Ibuutje werken echt niet.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 21:20

Gelukkig heb je het maar een keer per jaar Hackie. Ik heb even wat pech, heb afgelopen dinsdag een trap van mijn paard in mijn gezicht gekregen, met als gevolg de rechterkant van mijn hoofd helemaal blauw, net als mijn oog en flink opgezet natuurlijk. Heb gewoon nog geluk gehad. Nu wel heel veel last van hoofdpijn en migraineachtige aanvallen. Ben natuurlijk naar ziekenhuis geweest en fotos gemaakt, maar het is wel weer helemaal mis met de hoofdpijn helaas.

Hoe gaat het met de rest van jullie??

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:33

Ik meld bij ook. Sinds ik een jaar of 12 ben heb ik migraine. Kwam niet geheel als verrassing omdat mijn moeder er ook al heel lang last van heeft. Maakt het alleen niet beter :(. Ik voel een migraine-aanval aankomen wanneer ik lichte hoofdpijn krijg en binnen een halve minuut krijg ik sterretjes voor mijn ogen. Wanneer ik in dit stadium een paracetamol slik kan ik de schade beperken. Hierop volgt tintelingen door mijn hele lijf waarna de migraine volgt :\. In dit stadium kan ik vrijwel niks meer. Ben al meerdere malen bij de dokter geweest en heb toen imigram neusspray gekregen. Dit helpt echter vrijwel niks, krijg alleen zo'n vieze smaak in mn mond :') . Paracetamol werkt nog altijd het beste en nu ik in een minder stressvolle situatie zit is mijn migraine beperkt. Heb perioden gehad dat ik 3 x per week een aanval had |(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 21:49

Zijn er bij jullie in de familie ook meer personen die aan migraine lijden? In mijn familie had mijn oma, moeder en sommige tantes het ook. En mijn neefje ook. Zou het dus toch erfbaar zijn ?

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:04

Mijn oma, moeder en tante hebben het ook

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:07

nynke55 schreef:
Een manueel therapeut kan ook helpen.

Dat wilde ik ook zeggen: ik noem haar mijn magiër. Moet wel zeggen dat ik haar hulp gebruik als de hoofdpijn uit mijn nek komt. Bij 'gewone' migraine kan ik het redden met ibuprofen en slaap.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:54

Ik ben de enige in de familie met migraine, zover ik weet tenminste: Hele grote familie. Maar heb het nog niet van ooms/tantes gehoord. Dus met veel geluk had ik pech en is het niet erfelijk bij ons en heeft mini me er hopelijk geen last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:56

Mijn ouders hebben wel allebei hoofdpijnklachten maar lang niet zo hevig als ik. Zij hebben dus ook nooit aan de bel getrokken of erbij stilgestaan dat het migraine zou kunnen zijn bij mij. Met dit warme weer krijg ik er al helemaal snel last van..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:22

Hier helaas sonds gisterochtenf weer een aanval gehad. Begin van de middag ging het redelijk. Gewoon avond eten op e.d en vanochtend weer helaas een aanval! :( grrrr

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:54

Ik had gister om een uur of 4 lichte symptomen. Dus snel onder de douche en lag meteen op bed. Na 6 uur wanhopig pijn hebben eindelijk in slaap gevallen en voel me nu weer goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:33

Ik ben de enige met migraine in mijn familie.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:22

Helaas mag ik mij ook melden hier in het topic. Kan ik er meteen een nieuw leven inblazen!

Heb ook al zo lang als ik me kan herinneren migraine. Op mijn 24e (ben nu 33) is door de neuroloog definitief vastgesteld dat het migraine is en heb ik rizatriptan mee naar huis gekregen. Bij mij is het vooral hormonaal, elke drie weken dus een aanval. Zat toevallig vorige week nog bij de dokter. Het is gewoon een raar idee dat je lichaam zo kan reageren en dat de medische wetenschap hier niets aan kan doen. Zoveel mensen hebben er last van! Ja, ik kan stoppen met de pil, dat verlaagd de frequentie van mijn aanvallen zeker. Alleen zonder pil heb ik heftige menstruatieklachten. Dan ben ik ongeveer 1 week ‘normaal’ en de andere weken buikkrampen, last van heup/rug en zware pms! Dus kiezen uit twee kwaden. Verder dan dat kwam mij ha ook niet.

Anyway, omdat de nasleep steeds langer duurt (voor of tijdens aanval een rizatriptan en dan nog zeker 3 dagen hoofdpijn en concentratieverlies en/of nieuwe aanval) heb ik van de huisarts nu Sumatriptan gekregen. Hij vroeg of ik 50 of 100mg wilde en ik ben natuurlijk meteen voor de zwaarste gegaan. Slikt er iemand hier ook Sumatriptan? Ik vind ze wel erg groot om in te nemen en het gaf een heel apart gevoel in mijn spieren toen ik ontspannen in bed lag. Soort kippenvelgevoel maar dan in je spieren. Herkent iemand dat gevoel?