Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Veel sporten en geen suiker eten is het enige dat het bij mij kan voorkomen. Ik heb chronische migraine gehad en nu al twee jaar niet meer. Na een tijdje extreem gezond leven kan ik nu wegkomen met een aantal dagen suiker eten en minder bewegen.
rocymax schreef:Vandaag weer opgestaan met een bonkend hoofd, ikhebmijn medicijnen ingenomen en het zwakt nu eindelijk wel een beetje af, maar het zit er nog steeds als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb trouwens helemaal geen hoog suikergehalte in mijn bloed ,dus dat heeft er in mijn geval niets mee te maken.
eilleen333 schreef:Ik heb jaren migraine gehad, en ook behoorlijk heftig. Elke toetsweek, vakantie en elk weekend was het raak.
Allerlei medicijnen geprobeerd, MRI scan gehad. Ze konden niets vinden en niets hielp. Beta-blokkers maakten mijn bloeddruk nog lager waardoor ik flauw viel en de migraine knalde er gewoon lekker doorheen.
Op school ging het helemaal mis omdat ik veel (toetsen) miste en ik op een gegeven moment 10 toetsen in 2 weken moest maken. Dat ging natuurlijk niet.
Samen met de studieadviseur een plan gemaakt. Ik zou een extra jaar inplannen en zo volgens een normaal rooster mijn vakken die ik over moest doen gaan volgen. Dat ging hartstikke goed. Ik heb een gesprek gehad met een ex-psycholoog (gepensioneerd) en die zei me: "wat is het probleem? Stel dat je migraine krijgt, en je bent een paar dagen ziek, wat dan? iedereen is wel eens ziek. En dan zit je in de auto, dan laat je de auto staan, bel je een taxi en haal je de auto later op. Alle problemen zijn overkomelijk."
Dat was zo'n eye opener. Ik had zelf wel bedacht dat mijn migraine stress-gerelateerd was. Ik had het immers vaak tijdens toetsweken en in het weekend/vakantie (heel veel stress, of juist heel weinig stress).
Sindien leef ik met de dag. Wordt ik ziek? jammer dan, morgen beter. Of niet, dan zien we overmorgen wel.
sinds ik zo leef heb ik dus geen migraine meer gehad....