How the sun sees you; smeren jullie je regelmatig in?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:43

Ik geloof daar niet zo in :)Als er goed onderzoek naar wordt gedaan kijk ik wel verder. Ik kies gewoon een zonnebrand crème waar mijn huid goed tegen kan.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-06-15 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

laraxXxemma

Re: How the sun sees you; smeren jullie je regelmatig in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:45

Ik denk ook dat die niet zo opwegen tegen de kans op kanker als je helemaal niet smeert :)

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:46

mijn armen smeer ik als enige in met nivea sun kids sensitive omdat ik daar zonneallergie heb zitten en voor de rest eigenlijk nooit iets verbrand ook echter nooit en word snel bruin alleen de allergie buiten houden en dat is met die zonnebrand spray makkelijk vol te houden bij mij :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:48

Ik heb toen puur uit interesse eens zitten zoeken en stond er wel van te kijken. Maar goed, dat is natuurlijk een andere discussie. Denk zelf dat je al heel wat minder hoeft te smeren als je verantwoord gaat zonnen. Dus niet de eerste goede dag met veel zon van 8 tot 18.00 in de zon.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:53

Iedere ochtend smeer ik factor 20 op de blote delen. Kort daarna ga ik met de honden weg en dat is toch vaak in de zon.

Voordat ik ga werken douche ik en smeer ik niets meer. In mijn keuken verbrand ik hooguit op de wijze waar geen crème tegen helpt. :+

Echt liggen bakken doe ik niet, dus ik ga er vanuit dat de ochtend smeerbeurt mij beschermt, ook als ik na het wandelen nog even in de tuin werk o.i.d.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:54

Ik smeer op het moment alleen mijn dagcreme met spf 20, maar als ik dalijk weer buiten in de zon aan het werk ga word er weer lekker met spf 30 gesmeerd, want ik heb een heel licht huidje, en ik verbrand nogal snel! als ik bewust in de zon ga liggen (zelden tot nooit) dan smeer ik spf50, bruin worden doe ik toch al niet echt, ik krijg alleen overal freckles :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:02

Ja als ik smeer is het met vision, Iets anders heeft totaal geen zin naar mijn idee..
Als ik me niet in smeer verbrand ik ook niet snel, net zo snel als met een nivea, dus als ik echt buiten bezig wil zijn of zonnen braaf helemaal insmeren met vision.
Mijn vader is jaren onder de parasol met zonnebrand verbrand (rood haar en sproeten) maar nu hij dit al enkele jaren gebruikt niet meer, zelfs niet bij flinke hardloopwedstrijden.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:03

Ik smeer weinig maar wil het meer gaan doen . Vandaag toch een beetje rood aangelopen in de namiddag. In mijn werkbusje ligt n7 een volledig natuurlijke zonnebrand crème factor 30

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:04

Ik smeer me in met factor 30 :) echt regelmatig, helaas nog altijd rood.

Maar helaas ben ik nu verbannen naar de schaduw, want mn zonneallergie speelt weer op :( dus eerst maar eem op date bij de dokter :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:05

Ik smeer over het algemeen vrij goed. Ik verbrand niet snel maar sinds ik tattoos heb ben ik me er wel meer bewust van dat ik ook als er een licht zonnetje is gewoon even wat zonnebrand op moet doen. Pak over het algemeen een lage factor als ik gewoon naar buiten ga, als ik echt in de zon ga liggen aan het begin altijd met factor 30 en elke keer na het zwemmen weer, en aan het einde van de zomer factor 20 en iets minder regelmatig. Heb echt een hekel aan verbranden dus zorg dat dat ook niet gebeurt :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:13

Ik verbrand nooit eigenlijk :$ heb me gisteren ingesmeerd... vandaag ehm.. vergeten :S maar vandaag ook niet echt in de zon gelegen, gisteren wel...

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:14

Doet t eigenlijk nooit ookal heb ik heel licht haar en huid. Verbrand gewoon niet.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:22

'Stay beautiful' vind ik niet eens de voornaamste reden. Sinds een vriendinnetje vertelde dat er een duidelijke verband is tussen verbranden en huidkanker (op een dag dat ik knalrood verbrand op een terrasje zat) smeer ik me altijd in als ik lang in de zon zal zijn :) Kleine moeite is het eigenlijk, gewoon zorgen dat de zonnebrand makkelijk voor het grijpen staat.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:24

Bralindy schreef:
Als ik heel eerlijk ben.. Nooit eigenlijk

Hetzelfde hier.
Ben serieus nog nooit verbrand, misschien als kind en ben ik dat vergeten maar ik word tegenwoordig altijd mooi lichtbruin. En dat over huidkanker, ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht en sta er ook niet bij stil. Maar je zou toch denken dat ik na al die jaren zonder zonnebrand het al zou hebben of ben ik nou gek?
Laatst bijgewerkt door Fearlien op 07-06-15 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:26

Bralindy schreef:

Ik ook niet
alleen mn tatoeage

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:31

Ik dacht er toevallig gisteravond nog aan...hoeveel mensen het net als mij wel eens vergeten :+
Afbeelding
Dit is na een dagje druk bezig zijn met spullen verplaatsen buiten, en niet rekening houden met de toch al vrij sterke zon, oeps!
Nu inderdaad aan het smeren met aloevera gel. Lekker verkoelend!

Ik mag normaal gesproken toch al gauw met factor 50 op pad...ik verbrand vrij snel -O-

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:36

Hier mij braaf ingesmeerd, ga ik naar buiten vanmorgen en ja lap hoor ik voelde het direct branden. Terug naar binnen maar het kwaad was al geschied na die enkele minuten. Nog veel gesmeerd daarna maar 't is alleen maar erger geworden.. op mijn rug trouwens maar was ook ingesmeerd :j :') . Wat hou ik toch van verbanden *zucht* maar het is altijd snel prijs.

Maar ik smeer mij dus ook wel in als ik naar buiten ga, ook mijn gezicht enkel soms is de zon sterker dan mijn zonnecrème 8)7 .

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:38

Hoewel ik zeker in Nederland nooit verbrand, Smeer ik wel. Hier met 10 of 15, in het buitenland 30

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 00:03

Mijn gezicht altijd hele jaar door. De rest alleen als ik echt ga zonnen in mn bikini ofzo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 05:50

Elin_ schreef:
Bralindy schreef:

Ik ook niet
alleen mn tatoeage

Als je dan toch aan het smeren bent, waarom dan niet volledig?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 06:43

Die aloe vera gel vind ik enorm fijn!
Ik smeer me eigenlijk te weinig in. Probeer er wel aan te denken, maar er is soms ook gewoon niet tegen te smeren hier.. Heb rossig haar en lichte huid, dus ga maar na.. Ik word er wel steeds beter in het verbranden te ontwijken..

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 06:43

LZP -> MWS

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:00

Smeer alleen als ik weet dat ik langere tijd buiten in de zon ben (lees, meer dan een uur aaneengesloten). Anders niet. Je moet ook regelmatig onbeschermd de zon in ivm de aanmaak van vitamine D.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:02

Ik smeer me eigenlijk altijd wel in als er felle zon is en ik naar buiten ga. :) Niet als ik naar school ga, maar als ik in de tuin ben, smeer ik me altijd in. Anders ben ik rood aan het einde van de dag.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:17

Ik smeer me nooit in, zelfs als ik op vakantie in Frankrijk met bloedheet weer was oid niet

Ben ook nog nooit verbrand, en ik verkleur vreselijk snel! :Y)