Frisdrankverslaafde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 06:20

pimaude schreef:
KoudbloedKim schreef:
Elke dag frisdrank is zeker niet goed, maar in het weekend een paar glaasjes kan echt geen kwaad hoor. :)
Wij nemen zelf altijd de light of zero versie.

Neeee alsjeblieft geen light! Nog slechter dan gewoon!!!

Dat dacht ik ook!

lor1_1984

Re: Frisdrankverslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 06:40

Aspartaam is idd niet zo goed, maar echt schadelijk wordt het pas als je minimaal 2l light frisdrank per dag drinkt.
Ander nadeel van zoetstoffen is dat je juist meer drang krijgt naar zoetigheid omdat je je lijf fopt met de zoetstoffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:21

Ik lust geen cola of andere frisdranken, dus ik heb geluk als ik het zo lees. :D Ik drink elke ochtend een kop chocolademelk en voor de rest drink ik dagelijks zo'n 1,5 liter water zonder toegevoegde dingen o.i.d. I

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:08

[***] schreef:
Ik lust geen cola of andere frisdranken, dus ik heb geluk als ik het zo lees. :D Ik drink elke ochtend een kop chocolademelk en voor de rest drink ik dagelijks zo'n 1,5 liter water zonder toegevoegde dingen o.i.d. I

Waarom lust je dat niet? Kun je mij dat bij mij ook even overbrengen. :')

Vandaag mijn 2e dag zonder frisdrank. Gaat eigenlijk super goed. Ik drink ook ontzettend veel water. Vooral water met citroenen er in. Dat is echt vet lekker.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:12

Mooi dat je iets hebt gevonden als gezond alternatief!

Je kan genoeg met water doen :j dus als je zat bent van de water met citroen, kun je kijken naar een nieuw recept.
-Snij een sinaasappel in vier stukken en pers het sap uit in het water. Voeg tot slot de vier stukken sinaasappel toe voor nog meer kleur en smaak.
-Prak een handje vol aardbeien of frambozen met een vork. Voeg dit toe aan je water en roer goed door.
-Knijp in je hand wat verse munt fijn. Voeg dit toe aan het water samen met een scheutje citroen- of limoensap. Avontuurlijk ingesteld? Voeg dan nog wat plakjes komkommer toe. “Serieus verfrissend,” aldus Jamie Oliver

Ik kan nu geen koolzuur meer verdragen, is wel even wennen := mis op zo'n heerlijke dag wel even een glaasje cola in de tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:21

Wat mij opvalt is voornamelijk die gezelligheid. Als ik in de avond op de bank zit en ik heb geen frisdrank of wat lekkers dan verveel mij gewoon. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:24

AmoorM schreef:
[***] schreef:

Waarom lust je dat niet? Kun je mij dat bij mij ook even overbrengen. :')

Vandaag mijn 2e dag zonder frisdrank. Gaat eigenlijk super goed. Ik drink ook ontzettend veel water. Vooral water met citroenen er in. Dat is echt vet lekker.

Ik heb het nooit 'leren' drinken, dus ik heb het pas op 'latere leeftijd' voor het eerst gedronken, en ik vind die prik zo vies, dat nooit een tweede slok van ander frisdrank heb genomen. Dus ik ben mijn ouders dankbaar. :D

Maar ik denk dat het juist met dit weer handig is om te beginnen, het is zo heet dus krijg je veel dorst, dus moet je wel water drinken.(aangezien je van frisdrank volgens mij juist meer dorst krijgt)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:54

Als je nagaat hoeveel suiker wel niet in die frisdranken zitten, dan wil te toch stoppen?!
Als je dit voor ogen houdt, plus jouw reden waarom je het anders wilt, zorgt dat voor motivatie.

Ik dronk ook altijd frisdrank maar drink nu niks anders dan water en thee. En.. Ik mis helemaal niks. Totaal geen behoefte aan iets anders dan water of thee. De eerste tijden zijn het lastigste. Wanneer je lichaam eenmaal 'ontsuikerd' is, zal het er ook minder naar snakken. Helemaal ontsuikeren gaat natuurlijk niet, begrijp me niet verkeerd voor degenen die dat misschien deden :D

Voor de tipjes citroen etc. in je water: Niet doen als je gevoelige tanden hebt. Het haalt wel je glazuur er af. Zeker als je de hele dag door water met citroen drinkt, is het echt een aanslag voor de tandjes. Was een tip van mijn tandarts omdat ik erg gevoelige tanden heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 01:14

Wat ook kan! Frisdrank langzaamaan verdunnen. Eerst bijvoorbeeld driekwart fris, kwart water. Dan telkens water opbouwen en fris afbouwen. Op den duur vind je het gewoon niet lekker meer om het puur te drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 01:48

Hier nog een fikse frisdrankverslaafde... Heb het vooral heel erg met de blikjes red bull/energy moet ik zeggen. Cola interesseert me niet zo veel, maar drink toch wel een blikje red bull op een dag. Heb vaker geprobeerd om daarmee te stoppen en dat is ook eigenlijk elke keer wel gelukt, maar na een tijdje grijp ik dan weer 1 blikje voor de lekker en dan is het hek weer van de dam. Heb een tijd gehad dat ik er 4 op een dag dronk en dat na een tijdje dus ook echt 'nodig' had om wakker te blijven. Begin nu met een kop koffie en dat scheelt al een hoop.

De hoofdpijn herken ik ook... Een week lang echt heel intense afkickverschijnselen..

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:37

Ik had het ook. Maar tegenwoordig drink ik alleen maar Spa met een vleugje citroen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:36

3,5 dag zonder frisdrank: Check! :))
Echte afkickverschijnselen heb ik nog niet, alleen dat ik sommige momenten wel zin in frisdrank heb, maar het mezelf gewoon kan weigeren. Misschien ligt het ook wel aan dit weer dat water gewoon lekkerder is.
Ik drink ook overigens alleen bijna maar water. Heb gisteren 2 glazen met sinasappelsap gehad. Ook niet echt gezond maar beter als frisdrank denk ik. :D Dus - die glazen vanaf vrijdag alleen maar water gehad! +:)+

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:07

Hier gingen ook liters frisdrank erdoorheen tot ik bij een vriendin kennis maakte met de soda stream.
Heerlijk! Gewoon kraanwater, in de machine kun je er naar eigen smaak koolzuur bij doen ( veel of weinig prik zelf te bepalen) en dan kun je er een scheutje limonade indoen voor de smaak, of de geconcentreerde limonade van sodastream zelf ( zijn er ook suikervrij). Ik zweer erbij

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:11

Ik dronk ook gerust een fles cola per dag, maar ik woon nu op mezelf en vind frisdrank te duur om te kopen _O- Dus dat is ook een hele simpele manier om van je verslaving af te komen :Y) Alleen in het weekend bij mijn ouders drink ik nog frisdrank, maar geen hele liters meer. Doordeweeks is het limonade of gewoon sap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:32

Wauw al 1,3 week zonder frisdrank! Ben 900 gram afgevallen! Ik weet niet of het komt door dat ik geen frisdrank meer drink of door dat ik in het algemeen gezonder eet en meer sport. Maar ik denk wel dat het inpakt heeft. :j
Het valt me eigenlijk ook reuze mee, de drang naar frisdrank. Al heb ik wel het gevoel dat het aankomende week zwaarder wordt. Dat dan de echte afkick verschijnselen komen. Ben wel wat geïrriteerde soms..Maar over een paar weken ben ik vast helemaal gewend!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:07

Wat fijn om te horen! Ga zo door!

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:35

Bij mij merk ik echt dat ik nu te weinig ga drinken gister 2 glazen siroop op een hele dag.
Waar er eerst bijna een hele fles cola per dag doorheen ging. (2l) wat natuurlijk ook niet goed was.

Water alleen vind ik echt niet te drinken vind het echt vies zoiezo moet ik hier leidingwater zo min mogelijk drinken.