Een nieuwe start.. met een beetje hulp!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:23

Wat stoer dat je deze operatie hebt gedaan, en vooral dat je je voortgang durft neer te zetten.
Misschien wordt je wel een voorbeeld voor veel andere mensen.
Heel veel succes met je voortgang :)

tiwi1969

Re: Een nieuwe start.. met een beetje hulp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:49

Natuurlijk kan je met 10 kg minder op een paard stappen.

Ik weeg nu ook 90 dat is -8 in twee maanden en zit geregeld op mijn zware Groninger, al is het natuurlijk beter als ik nog 10 kg kwijt raak. Nu even niet, zit alleen op de bank met een geopereerde voet.

Hoe lang ben jij, jij lijkt met 90 kg toch al een stuk slanker dan ik.

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 19:51

1.67 ben ik, weetje wat het is, in mijn hoofd ben ik nog net zo dik als hoe ik was, waardoor ik mezeld nog steeds berperk in een aantal dingen om te gaan doen, pff verschrikkelijk! Maar ook dat komt goed

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:53

Goed hoor meid! Dappere keuze en op naar een mooie toekomst met je nieuwe lijf :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:55

Daar heb ik in eerdere slanke periodes ook last van gehad, ging dan nog steevast naar de grotematenwinkel.

Heb je nog spijkerbroeken van before? Dat werkt heel verhelderend en geeft een goed beeld van hoeveel eraf is.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:56

knuff, goed bezig
*\o/* *\o/*

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:01

Wat goed zeg!! Wat een verschil. En knap van je dat je je verhaal hier vertelt +:)+

Krijg je ook psychische begeleiding? Het lijkt me niet niks, en je zelfbeeld net zo veranderen als je lichaam :D is natuurlijk ook nog niet zo makkelijk. Het zou zonde zijn als je zelf nog niet zo'n verschil ziet als wij, vandaar mijn vraag. Puur uit interesse!

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 20:19

Oude kleren heb ik allemaal wegegooit, wil nooit meer aan die periode herinnerd worden, alleen deze foto's heb ik!

Ik krijg gelukkig 7 jaar nazorg bij de obesitas kliniek, met de psycholoog, bewegingsdeskundige, diëtiste..

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:44

Ah top geregeld dus! +:)+

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 20:56

Ja! Bij de personen die geen begeleiding krijgen hoor je vaak terugvallen of het totale gewicht weer aankomen

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:53

Dat zou echt zonde zijn! Maar ik geloof ook wel dat je inderdaad echt goede en intensieve begeleiding nodig hebt. Je moet uiteindelijk je hele levensstijl omgooien, de operatie is een eerste hele grote stap in de goede richting, maar je zult daarna ook moeten veranderen lijkt me.

En echt, nogmaals super van je dat je ook zo gemotiveerd bent! Zodra je weer kunt lekker gaan paardrijden, dat is toch een hele mooie overwinning +:)+

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 22:40

Kan ook niet wachten, jaren niet kunnen doen, nu ben ik er bijna weer klaar voor!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 07:06

Ik wou nog even zeggen dat ik moeite heb met mijn gewicht omdat ik medicijnen moet slikken en dus ook niet zonder kan, maar ik heb een heel streng dieet wat ik moet toepassen en dan val ik ook af zonder dat er in mijn lichaam gesneden hoeft te worden. En bij mij valt alles weer strak. Ik reageer hier zo op omdat ik er ook anders tegenaan kijk.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 07:37

Om af te vallen en dit vol te houden is hoe dan ook wilskracht nodig. Er is geen goed of fout, een ieder kanhet doen op zijn eigen manier.
TS heeft voor deze manier gekozen en het werkt voor haar.

Jij, valentijn5, doet het op jouw manier en bij succes heb ik respect voor allebei, voor de een niet meer of minder dan de ander.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 08:05

Ik bedoel eigenlijk ermee te zeggen dat er voor mij geen hulpmiddelen zijn om af te vallen dan me aan de strenge eisen te houden. En bij haar heeft dit geholpen. Ik voel me er dwars door maar zal hier niet meer reageren.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:16

Strenge eisen (dieet) zal Kaulitz zich ook aan moeten houden Valentijn5. Ik neem zomaar even aan dat ook zij niet zomaar kan eten nu wat ze wil en dat het ook echt geen gemakkelijk traject is wat je 'zomaar even' doet om 'gemakkelijk' af te vallen. Onderschat de operatie, bijbehorende risico's en het gehele natraject, zowel lichamelijk, psychisch als sociaal, niet. correct me if I'm wrong Kaulitz
Daarbij, wat tiwi1969 al zegt, er is gewoon geen goed of fout, die zitten alleen bij mensen in hun hoofd. Iedereen doet het op zijn manier, hoe het voor hem of haar werkt, of niet.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:44

Ik zeg dit alleen dat dit is hoe ik erover denk. En we zullen allebei wel pijn moeten lijden door niet meer alles te mogen eten. En pijn lijden is het hoor het is echt geen piece of cake.

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 12:03

Geloof me, ik heb er alles aan gedaan om zelfstandig gewicht te verliezen, professioneel. Als mij dat was gelukt had ik natuurlijk nooit voor een operatie gekozen, snijden in een lichaam is niet niks. Dit is geen cadeau wat ik gekregen heb, je word dan weliswaar geopereerd aan je maag maar niet aan je hoofd. Een maagverkleining is een hulpmiddel, geen wonder. Je zal er nog steeds zelf alles aan moeten doen om niet terug in je oude gedrag te vallen, gelukkig is bij mij die knop snel omgegaan. Ik moet er veel voor laten maar dat is een keuze wat ik gemaakt heb, ik wou dat ik zelfstandig kon afvallen, maar dat is nooit gelukt, anders had ik het heus anders gedaan.
Des te meer heb ik respect voor mensen die het wel kunnen, maar voor mensen zoals ik vind ik het een goeie oplossing.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:21

Wauw dame! Ik vind het nog steeds erg knap van je en je bent een plaatje! Ik snap dat je mentaal moeite hebt met het bijbenen van deze drastische veranderingen. Geef jezelf daar ook even de tijd voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:30

Ten eerste, super veel respect +:)+ Vind het heel knap van je dat je al zo veel kwijt bent, en al helemaal dat je het proces ook zo op het internet wilt zetten.

Ik kan beide geluiden begrijpen in dit topic. Afvallen moet ook zonder hulpmiddelen kunnen, al helemaal als je in principe 'geen reden' hebt om niet af te vallen. Anderzijds kan ik het heel goed begrijpen dat het aanpassen van je levensstijl heel zwaar en moeilijk kan zijn ls je al heel erg lang in een bepaald patroon zit. Je kan wel zeggen 'ga gewoon sporten en gezond eten', maar dat gaat niet voor iedereen op. Als je overgewicht hebt is sporten lang niet even makkelijk, en bij zo veel overschot aan gewicht wil je vaak ook snel resultaat zien als je eenmaal begint. Als dat niet lukt raak je gefrustreerd, waardoor de oude gewoontes er weer in kruipen. Daarom kan ik heel goed begrijpen dat je ervoor kiest om handvaten te pakken als je die aangeboden krijgt. Een bypass is een hele ingrijpende operatie waar veel mensen niet voor durven te kiezen omdat het genezingsproces echt een bitch is. Daarbuiten zitten er zo veel psychologische testen aan vast vanuit de kliniek.. Je moet het echt willen, het moet echt je laatste optie zijn, je moet kunnen aantonen dat je een vangnet hebt en dat je bereid bent om er echt voor te werken etc etc. Zoals TS ook al aangaf zit er 7 jaar zorg aan verbonden na afloop van de operatie, dat is niet voor niets. Je kan een hele lange tijd niet alles eten wat je wilt, even een patatje of een zak chips om jezelf te belonen is niet echt aan de orde.

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 15:24

Bedankt voor de berichtjes!

Het laatste wat jij zegt Emma verwoord de het hele proces goed, je komt niet 123 in aan merking voor deze operatie, er gaat veel vooraf.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:33

Kaulitz schreef:
Geloof me, ik heb er alles aan gedaan om zelfstandig gewicht te verliezen, professioneel. Als mij dat was gelukt had ik natuurlijk nooit voor een operatie gekozen, snijden in een lichaam is niet niks. Dit is geen cadeau wat ik gekregen heb, je word dan weliswaar geopereerd aan je maag maar niet aan je hoofd. Een maagverkleining is een hulpmiddel, geen wonder. Je zal er nog steeds zelf alles aan moeten doen om niet terug in je oude gedrag te vallen, gelukkig is bij mij die knop snel omgegaan. Ik moet er veel voor laten maar dat is een keuze wat ik gemaakt heb, ik wou dat ik zelfstandig kon afvallen, maar dat is nooit gelukt, anders had ik het heus anders gedaan.
Des te meer heb ik respect voor mensen die het wel kunnen, maar voor mensen zoals ik vind ik het een goeie oplossing.

Gewoon oprechte interesse dit hoor. Maar in principe, even hard gezegd, als je er niet te veel in stopt en sport gaat het er vanzelf toch af? Ik snap dat het lastig is met discipline ed, maar maak ik dan uit jouw verhaal op dat dat bij jou niet zo werkte?

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 15:37

liekec schreef:
Kaulitz schreef:

Gewoon oprechte interesse dit hoor. Maar in principe, even hard gezegd, als je er niet te veel in stopt en sport gaat het er vanzelf toch af? Ik snap dat het lastig is met discipline ed, maar maak ik dan uit jouw verhaal op dat dat bij jou niet zo werkte?

Voor mijn maagverkleining heb ik jarenlang onder toezicht gestaan van dieetisten, proffesineel begeleiding met sporten etc, er ging bijna niks af. Nu hoef ik in principe niet te sporten, omdat ik toch wel afval.. Maar ik doe het omdat ik fit wil worden en blijven.
Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb want ik snapte je vraag niet zo goed.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:52

Ik denk dat Liekec bedoeld dat afvallen heel simpel zou moeten zijn.
Dat als je minder binnen krijgt dan dat je verbruikt dat je dan ook echt afvalt.

(don't shoot de messenger, ik weet heel goed dat het niet zo makkelijk is, ben ook altijd aan het knoeien met mijn gewicht)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:53

Kaulitz schreef:
liekec schreef:

Voor mijn maagverkleining heb ik jarenlang onder toezicht gestaan van dieetisten, proffesineel begeleiding met sporten etc, er ging bijna niks af. Nu hoef ik in principe niet te sporten, omdat ik toch wel afval.. Maar ik doe het omdat ik fit wil worden en blijven.
Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb want ik snapte je vraag niet zo goed.

Ik vind dat toch altijd lastig te geloven, als je goed eet en sport (zeker bij fors overgewicht) moet je toch wel verschil gaan zien binnen een aantal weken.
Hoop dat je dat niet als een aanval opvat, maar hoor mensen daar vaker over en verbaas mij dan altijd. Maar anyways, je ziet er top uit zeg! Fijn dat het gewerkt heeft voor je, geniet er maar van :D