graag gedaan hoor
Ben nu zelf 2 jaar glutenvrij, en heb de hobbels zelf moeten overwinnen.
Nog even waar ik net nog aan dacht is het uitzoeken van een vakantieland, ga je vanzelf ook uitkiezen aan de hand van "makkelijk glutenvrije producten te verkrijgen"
(of je bent al van te voren aan het uitzoeken in welke winkel je welke producten kan krijgen
)
Maar uit eigen ervaring is Engeland fantastisch (in algemeen veel duurder dan in NL behalve glv - is soms goedkoper en uitgebreider)
Spanje en Italie is glutenvrij (Coeliakie) algemeen bekend (alle kinderen worden hier sowieso getest) Zie je zelfs op de ijskaart staan welke ijsjes glv zijn. 
en zweden (of was het nou noorwegen) blijkt ook zeer goed te doen te zijn.
En nog even andere tip. Blijf op kortingsacties letten. Scharr heeft bijvoorbeeld vaak kortingsacties. supermarkt Deen heeft regelmatig een merk in de aanbieding. maar ook bijvoorbeeld gezondheidswinkels of De tuinen e.d.
En verder blijf etiketten lezen, soms vind je wat in het gewone schap wat ook gewoon glutenvrij is (enkel kan er staan dat het eventueel besmet kan zijn. Maar veel fabrikanten zetten het erop op zich in te dekken. Zelf probeer ik het wel eens uit of lees reacties van anderen)
Maar even bijvoorbeeld leuke ontdekkingen:
Negerzoenen en taarten bij Ikea,
of kokosrotsen bij de action,
paprikaneppringles bij de lidl
satesaus bij de aldi
satestokjes bij de Boni
etc. 
Als ik iets erg mis google ik het en dan vind ik regelmatig wel ergens een glutenvrije variant
Denk dat je een voordeel hebt met dat hij nog zo jong is, hij groeit nu op met de smaak van glutenvrij. En zit dan ook in het ritme. Enige lastige lijkt me op die jonge leeftijd en bij opgroeien, zijn de traktaties, in de omgang/eten kinderdagverblijf etc. Je zult constant moeten overleggen met leidsters dat er op wordt toegezien dat kind niet in contact komt met gluten. (en er is een hoop onbekendheid met gluten in NL, vergis je niet als ze overal ja op zeggen maar vraag door, want ben al wel tegengekomen dat ze dan denken dat het om suiker o.i.d. gaat
)