Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dat doen ze 2 dagen per week in dit ziekenhuis en ik heb geluk gehad dat we konden worden ingepland op 1 van die dagen. En nog meer mazzel voor mij, al die tijd dat ik aan de ctg ben gelegd was dat steeds door dezelfde VK in opleiding. Zij kan alles heel fijn uitleggen en heeft gewoon iets heel prettigs over haar. Ik heb haar gevraagd om bij de KS te zijn en dat is gelukt! Ze is dan aanwezig ipv een extra co assistent, dat maakt het voor mij wel een stuk beter te behappen..
florentine1 schreef:in ons ziekenhuis had ik met stuit geen keus hoor.
Bij 38 weken te horen stuitligging en eigenlijk meteen te horen gekregen ks, ook omdat me dochter toen al tegen 8 pond aan liep ( verwachting dan, bleek stukkie minder te zijn)
Ik zou geen risico nemen en gewoon de weg kiezen waa rjij en e je kind het minste mee lijden.
een stuitbevalling voor je kind is echt geen pretje.
RoyceMack schreef:Mijn advies: geen natuurlijke bevalling. Ook met het oog op jouw ongemak op latere leeftijd..
Ik heb dan wel geen wetenschappelijk bewijs, maar ik ben wijkverpleegkundige en het grootste deel van ons cliëntenbestand zit in de leeftijd 75-90jr. Daar zitten héél veel vrouwen bij. Sommigen hebben helemaal geen kinderen, sommigen maar één, sommigen hebben er zelfs 10 of 11 op de wereld gezet (allemaal 'gewone' bevallingen).
of je nu nog nooit borstvoeding hebt gegeven, of een halve schoolklas. Over pak 'm beet 50jr maakt het echt totaal geen verschil
Vooral het eruit halen lijkt me raar 
maar het klinkt zo tegenstrijdig. Nietjes horen in papier
Ik zie het wel, kan er toch weinig meer aan veranderen.. Ik ga het vanaf nu maar allemaal over me heen laten komen
Inclusief nietjes en catheters
En de andere arm hangt een infuus aan, dus gok dat mijn armen wel veilig zijn hihi