Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Liselot schreef:Nou Greetje, dat vind ik wel een bijzondere reactie. Mijn moeder is altijd nog baas in haar eigen huis en steekt een sigaret op als ze dat wil. Ik heb zelf ook altijd gerookt en rookte ook gewoon bij mijn ouders is huis.
Ze heeft al wel duidelijk aangegeven dat als straks de baby er is ze absoluut niet bij de baby gaat roken. Dit zei ze trouwens uit zichzelf.
Amable: zo attent is mijn moeder helaas niet
Eline91 schreef:Liselot schreef:Ze heeft al wel duidelijk aangegeven dat als straks de baby er is ze absoluut niet bij de baby gaat roken. Dit zei ze trouwens uit zichzelf.
Dan is de stap toch klein om haar te vragen of ze er nu al zou willen op letten om niet bij de baby te roken?
.
Let wel, ik heb zieke longen dus t is niet zomaar dat ik het vraag. Nu ik zwanger ben, is het niet anders. Als de kleine er straks is, zal het ook niet anders zijn.
Greetje63 schreef:Liselot schreef:Nou Greetje, dat vind ik wel een bijzondere reactie. Mijn moeder is altijd nog baas in haar eigen huis en steekt een sigaret op als ze dat wil. Ik heb zelf ook altijd gerookt en rookte ook gewoon bij mijn ouders is huis.
Ze heeft al wel duidelijk aangegeven dat als straks de baby er is ze absoluut niet bij de baby gaat roken. Dit zei ze trouwens uit zichzelf.
Amable: zo attent is mijn moeder helaas niet
Je kunt longkanker krijgen van enkel meeroken, wie wil dat op zijn geweten hebben dat je dat een ander mogelijk aandoet?
En inderdaad iedereen is baas in zijn eigen huis maar iemand die je willens en wetens mogelijk opzadelt met dergelijke gezondheidsproblemen is een bezoek niet waard. En een ouder die in het bijzijn van zijn kinderen rookt vind ik totaal onverantwoord. Of ze nu 6 maanden of 40 jaar zijn. Zoiets doe je niet. Misschien 50 jaar geleden toen we nog niet wisten wat de gevolgen konden zijn maar inmiddels is dat al jaren bekend en tijd genoeg om het gedrag daar op aan te passen.
Zelfde situatie, zelfde gevolgen. Je kunt ook morgen bezwijken aan een hartaanval, terwijl er niets mis was met je hart.
. Anoeska schreef:Ik zie geen reden om dit soort makkelijke dingen te vermijden als je zwanger bent. Niet roken in de omgeving van een zwangere vrouw is heel simpel op te lossen, net als geen filet americain eten of bepaalde kazen. Niet meer op straat lopen is een tikje lastig, dus dat is niet te voorkomen.
Ik vind dat dus helemaal niet overdrijven. Ik snap sowieso niet dat mensen roken, dus als ik zwanger zou zijn, zou ik zeker niet bij rokende mensen in de buurt willen zijn. En eerlijk gezegd zou mijn moeder het ook echt niet bedenken om te gaan roken in de buurt van een zwangere vrouw. Vind dat ook een stukje fatsoen, dat doe je gewoon niet.
maar over de "extreme" schadelijkheid van die ene sigaret in de week die je meerookt als zwangere zonder luchtweg problemen.
. Schadelijke stoffen in meubels, uren luchten...
. Sees schreef:JIJ zou zwanger zijn dus JIJ zou geen rauwe kaas e.d. meer mogen maar een ander kiest niet voor jouw zwangerschap dus die kun je imo niet verbieden te roken. Dat je dat aan je eigen moeder vraagt in haar eigen huis à la maar ik zie het al gebeuren dat mensen dan vervolgens ook op het terras gaan vragen of de buurman zijn sigaret uit wil maken omdat ze zwanger zijn.
. Sees schreef:Ik reageer op een post van mijn voorganger over roken en zwanger zijn. Bij mijn weten gaat daar het topic over? heb jij het topic wel gelezen?:
Citaat:Nogmaals: hier gaat het topic niet over. Het gaat over hoe ik het kan aankaarten zonder dat mijn moeder zich aangevallen voelt.
Overdrijven is inderdaad een vak.